2025-05-04, 10:03
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
De har deklarerat detta flera gånger ända sedan Lööf gick till vänster och nu upprepas löftet av den nye partiledaren. De kommer aldrig släppa fram en högerregering är löftet.

Då har de avväpnat sig själva, S behöver inte vara det minsta rädd att förlora stöd av C. I värsta fall kan det bli lite tjafs men sedan kommer stödet oavsett.

Men genom åren har C också varit tydliga med att de vill samarbeta med högern igen, om de bara tar avstånd från SD. Så det handlar väl om vad högerpartierna gör för vägval framöver också.

Som socialdemokrat hoppas jag att vi slipper vara beroende av C efter nästa val. Det vore betydligt enklare.
Citera
2025-05-04, 10:06
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Men genom åren har C också varit tydliga med att de vill samarbeta med högern igen, om de bara tar avstånd från SD. Så det handlar väl om vad högerpartierna gör för vägval framöver också.

Som socialdemokrat hoppas jag att vi slipper vara beroende av C efter nästa val. Det vore betydligt enklare.

Fast SD är en förutsättning för att det ska kunna bli en högerregering och därför är C's besked att de aldrig kommer stödja en högerregering. C är en lydig slav som alltid kommer släppa fram en S-regering, det värsta de kan göra är att tjafsa lite och fälla S för att sedan rösta fram dem igen.
Citera
2025-05-04, 10:10
Medlem
Citat:
Fast SD är en förutsättning för att det ska kunna bli en högerregering och därför är C's besked att de aldrig kommer stödja en högerregering. C är en lydig slav som alltid kommer släppa fram en S-regering, det värsta de kan göra är att tjafsa lite och fälla S för att sedan rösta fram dem igen.

det c drömmer om är en regering med s+c+mp med vpk som dörrmatta
Citera
2025-05-04, 10:11
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:

Är det verkligen så? SD tappar ju kraftigt i opinionen nu och om C gör ett uppsving så kan de ersätta de mandat som krävs för en högerregering utan SD. Jag skulle inte utesluta det helt. Det skulle också bli en huvudvärk mindre för M, som nu tvingas motivera varför de samarbetar med ett parti som sprider vit makt-propaganda i trollkonton och hotar rikets säkerhet. De skulle säkert bli tacksamma om de fick byta samarbetspartner och släppa in C i värmen igen.
Citera
2025-05-04, 10:11
Medlem
Vit-spades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Det viskas om detta och då lär vi faktiskt få en borglig regering igen. Bara det faktum att ledaren lön kommer att sätta till 225 k borde belasta en regering med S MP V.

Vad tror vi?

Som jag har förstått det finns det två "falanger" i Centerpartiet. En falang som vill berätta innan valet att de vill ha Magdalena Andersson som statsminister, och en falang som vill berätta efter valet att de vill ha Magdalena Andersson som statsminister.

Ulf Kristersson som statsminister är inte ens ett alternativ, mer än möjligen för Vindelns kommunalråd Helena Lindahl och några till, men de är å andra sidan utfrysta av partiet.

Muharrem Demirok tillhörde den första falangen, d.v.s. han ville redan innan valet peka ut Magdalena Andersson som statsministerkandidat, det blev hans fall. Anna-Karin Hatt (liksom Annie Lööf) tillhör den andra falangen. Men i sak är det inget som skiljer dem åt. Förutom hur ärliga de vill vara mot väljarna i en valrörelse.

Ingen större förlust dock. Centerpartiet har alltid varit ett opålitligt parti. Det finns en anledning till att de på 1970-talet benämndes Åsa-Nissemarxister. De kan gått stanna i vänsterträsket där de hör hemma. Hoppas de får kul med Nooshi Dadgostar.
Citera
2025-05-04, 10:17
Medlem
"Planen: ”Magda-moderater” ska bli ”Hatt-sossar”

Det handlar om klimatintresserade och SD-negativa kvinnor i storstäder och gruppen har kallats ”Magda-moderater”. Förhoppningen är att gruppen nu ska kunna döpas om till ”Hatt-sossar”.

https://omni.se/planen-magda-moderat...ossar/a/zA1m7b

dom borde anställa baldrick som strateg
Citera
2025-05-04, 10:17
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Är det verkligen så? SD tappar ju kraftigt i opinionen nu och om C gör ett uppsving så kan de ersätta de mandat som krävs för en högerregering utan SD. Jag skulle inte utesluta det helt. Det skulle också bli en huvudvärk mindre för M, som nu tvingas motivera varför de samarbetar med ett parti som sprider vit makt-propaganda i trollkonton och hotar rikets säkerhet. De skulle säkert bli tacksamma om de fick byta samarbetspartner och släppa in C i värmen igen.

Ja det är så, det kan inte bli en högerregering utan SD så länge de har över 4%.
Det är enkel matematik så C pratar om drömmar som aldrig kommer bli verklighet. Det förstår de själva också men de vill hålla skenet uppe.
Citera
2025-05-04, 10:23
Medlem
MrTygers avatar
Citat:
Du kan inte vara så här oinsatt, att C aldrig kommer släppa fram en regering som tar stöd av SD har de upprepat massor av gånger sedan Lööfs tid. Både av henne, Demmirok och nu Hatt. De har varit konsekventa med detta sedan 2014.

Det har jag aldrig påstått.
Citera
2025-05-04, 10:25
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Det har jag aldrig påstått.

Konsekvensen av att aldrig släppa fram en högerregering som tar stöd av SD är att släppa fram en vänsterregering. Det har C gjort i över ett decennium nu men du har fortfarande inte fattat det? Du är inte direkt den snabbaste kanoten i floden.

När C upprepade gånger lovat att aldrig släppa fram en högerregering med stöd av SD har de lovat evigt stöd till en S-regering och S behöver därför inte kompromissa med C. C har därför noll makt.
Senast redigerad av Ohshit.Cuntwell 2025-05-04 kl. 10:30.
Citera
2025-05-04, 10:40
Medlem
MrTygers avatar
Citat:
Konsekvensen av att aldrig släppa fram en högerregering som tar stöd av SD är att släppa fram en vänsterregering. Det har C gjort i över ett decennium nu men du har fortfarande inte fattat det? Du är inte direkt den snabbaste kanoten i floden.

När C upprepade gånger lovat att aldrig släppa fram en högerregering med stöd av SD har de lovat evigt stöd till en S-regering och S behöver därför inte kompromissa med C. C har därför noll makt.

Mer lögner från din sida. Jag har inte påstått något av detta.

Antingen är det något fel på dig eller så trollar du.

Jag har påstått och påstår att C inte alltid röstat med (S), det är det enda.

Att hävda att C alltid röstar med (S) är även det en lögn från din sida.
Citera
2025-05-04, 10:52
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Källa på att Hatt deklarerat att de alltid kommer att rösta med (S)?

C har inte alltid röstat med (S), det är lögn.

Nu orkar jag inte upprepa detta mer, adios.

Citat:
Mer lögner från din sida. Jag har inte påstått något av detta.

Antingen är det något fel på dig eller så trollar du.

Jag har påstått och påstår att C inte alltid röstat med (S), det är det enda.

Att hävda att C alltid röstar med (S) är även det en lögn från din sida.

Du ifrågasatte att C har lovat att alltid rösta med S. Det da har sagt är dock ett löfte om att alltid släppa fram en S-regering som jag har förklarat ovan.
Citera
2025-05-04, 10:58
Medlem
C är väl ett alliansparti.Så visst ska C tillhöra "tidö".
C är väl redan nu mycket nöjd med tidös allians politik.
Att C och SD inte kan samarbeta är bara ett anti problem på pappret.
En M regering med uppbackning av L C KD SD.
Blir stort mandat i riksdagen.Härligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in