2025-04-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Hur får man en bra sovupplevelse i ett tält? Har aldrig lyckas få till det. Vad är viktigaste komponenten, liggunderlaget?

Din egen trötthet efter dagens slit...
Citera
2025-04-19, 20:25
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Jag har 3 barn, och vi har varit tillsammans i 11 år, nära nog?

Haha! Förhoppningsvis kommer det inte bli en sådan upplevelse utan ni kan fortsätta som ni gör. Men glöm inte bort att lösningen kanske blir ett tält i trädgården om det börjar knaka lite i fogarna!
Citera
2025-04-19, 20:31
Medlem
Lorbass avatar
TS, varför svarar du inte på frågorna om dig och din fru? Vi vill veta hur det går med ert sexliv. Saknar du den närhet som lite grann kommer automatiskt när man ligger bredvid varandra i sängen på natten?

Med det sagt: Nog hade det varit skönt att få sova själv ibland. Sover bredvid en tornado som både snarkar, nynnar och pratar i sömnen. Bäst sover jag på morgonen när min sambo klivit upp och åkt till jobbet (vi börjar jobba olika tider).

Blir du störd av något när du sover ute? Jag tycker man vaknar så tidigt utomhus. Ljuset, alla fåglar och så.
Citera
2025-04-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorbas
TS, varför svarar du inte på frågorna om dig och din fru? Vi vill veta hur det går med ert sexliv. Saknar du den närhet som lite grann kommer automatiskt när man ligger bredvid varandra i sängen på natten?

Med det sagt: Nog hade det varit skönt att få sova själv ibland. Sover bredvid en tornado som både snarkar, nynnar och pratar i sömnen. Bäst sover jag på morgonen när min sambo klivit upp och åkt till jobbet (vi börjar jobba olika tider).

Blir du störd av något när du sover ute? Jag tycker man vaknar så tidigt utomhus. Ljuset, alla fåglar och så.

Det är inte meningen att uppfattas som otrevlig. Jag har helt enkelt inte haft tid att svara. Saknar närheten ibland. Men då händer det att jag går in. Vi har intima stunder på dagarna också. Det är klart att den naturliga närheten man får när man delar säng går lite om intet.

Jag blir aldrig störd av ljud som hör naturen till så som fågelkvitter, regn och blåst etc. Det som kan störa mig är biltrafik och högljudda människor. Men det är inte någon stor sak utan helt överkomligt.
Citera
2025-04-19, 22:39
Medlem
upplaenningens avatar
Nu bor jag på landet och vet hur skönt det kan vara att vistas i naturen.

En fråga, har du grävt ett hål på grannens tomt för att göra dina behov?
Citera
2025-04-19, 22:48
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
Jag har gjort likadant på sommaren ibland när det rullar in perioder med mycket sol och värme. Får mycket sol på min lägenhet så under varma perioder kan man vakna där inne halv sju på morgonen med typ 28-29 grader. När det är så tar jag med mitt lilla 2 persons popup tält och slänger upp det på en gräsmatta intill huset och får underbar sömn där ute jämfört med i värmen inne i lägenheten.

Har nog sällan sett någon tälta i ett bostadsområde bland lägenheter mitt på gräsmattan, haha. Får du vara ifred? Kan tänka mig att vissa skulle vilja jäklas i och med lite udda val av plats? Eller är det typ radhus du menar?
Citera
2025-04-20, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Det är inte meningen att uppfattas som otrevlig. Jag har helt enkelt inte haft tid att svara. Saknar närheten ibland. Men då händer det att jag går in. Vi har intima stunder på dagarna också. Det är klart att den naturliga närheten man får när man delar säng går lite om intet.

Jag blir aldrig störd av ljud som hör naturen till så som fågelkvitter, regn och blåst etc. Det som kan störa mig är biltrafik och högljudda människor. Men det är inte någon stor sak utan helt överkomligt.
Du svarade aldrig på om du avsåg varma strumpbyxor för att inte frysa när du skrev "varma strumpor" som jag frågade om.... Ett utmärkt plagg för män tycker jag som har det på vintern!
Citera
2025-04-20, 02:11
Medlem
Om du inte trollar är du min idol.
Citera
2025-04-20, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Har nog sällan sett någon tälta i ett bostadsområde bland lägenheter mitt på gräsmattan, haha. Får du vara ifred? Kan tänka mig att vissa skulle vilja jäklas i och med lite udda val av plats? Eller är det typ radhus du menar?

Hehe mjo det är som du skrev först jag tältar bland ett gäng lägenhetshus i prrincip jag brukar dock slänga upp mitt tält på en lite avsides plats som finns intill mitt lägenhetshus. Vi har typ som en grill/lekplats i direkt anslutning till huset och sedan en bit gräsmatta sedan skog och jag brukar hålla till på denna gräsmatta. Har såhär långt fått vara i fred iaf(ett gäng år). Kan vara för att det till största del bor gamlingar i mitt bostadsområde så finns inte massa ungar som vill jävlas
Senast redigerad av NZT1337 2025-04-20 kl. 09:05.
Citera
2025-04-20, 21:23
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Liksom 45lokar vill jag också veta vad du sover på för underlag.

Hur gör du med sovsäcken? Tvättar du den med samma intervall som man renbäddar en säng som står inomhus? Jag menar att mediansovsäcken under sin livstid sovs i max 30 nätter, den hinner inte bli äcklig innan ägaren dör och vederbörandes arvingar kastar bort den, men din sovsäck används ju mer än i försvaret.

Nu är jag inte TS, men campar en del själv. Jag använder ett sovsäckslakan (som en kroppsstrumpa/en lakanstunn sovsäck) som jag hoppar i innan jag hoppar i sovsäcken. Går bra att tvätta, men jag minns inte om det är 30, 40 eller 60 grader. Oavsett vilket så skonar det sovsäcken från svett.

Finns billiga bra från Fjällmark.
Citera
2025-05-04, 00:17
Medlem
auto-fellatios avatar
Någon som kört igång trädgårdstältandet för i år? Funderar på att sätta upp mitt tält imorrn och ta någon natt per vecka.
Citera
2025-05-04, 08:39
Medlem
Sonny00s avatar
Det jobbigaste med att tälta på våren/sommaren är de ljusa nätterna. Jag hatar att vakna kl 4 av att det är helt ljust. Jag skulle helst vilja sova i en becksvart källare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in