Citat:
Då har du inte bott i hus, jag har bl.a min mamma, hus i Kiruna, inte stort ca 90kvm, hon har bara 4300kr månaden i boendekostnad, trots att Kiruna är ett riktigt kall hål.Vi alla klaga varför hon jobbade så mycket innan pensionär, hon ville betala av huset, men vad vi ser är att spardjävulen har tagit över, fira påsk där, hon sparar ännu från pension, just för hon bor så billigt, fråga vad sparar du till? det blir ert arv, kan bara se det som spardjävulen tagit kontroll, det blir tydligen en drog att spara pengar. något jag inte vill hamna i.
Däremot vill jag bo billigare, min 3:a brf kostar med garage o drift 5500kr)månad som jag förstår kommer den fortsätta öka i avgift, har själv varit ordförande o försökt hålla ner avgiften, men förstår dom nya kommer höja bara för att man ha en stor buffert.
Vet om många som bor runt 4200 till 5000kr i hus månaden, är man två har man en boendekostnad på enbart 2500kr, varav jag ska bygga ett sista hus, boende kvalitén är bättre, man har altan, grill, en tomt, saknar bastu o en badtunna, gillar o tycker det är mysigt o elda i kamin, ha ett eget garage som har större plats än den man har i lägenheten, vantrivs verkligen i lägenhet, men första gången jag bor i brf.