2025-05-02, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Hej

Har inga större problem med at förutom just sömnen,vilket ju förvisso är något väldigt viktigt, det är ett helvete I vilket fall. Tar en sömntablett och får sova ett par timmer på sin höjd, sen tvärstopp tills det är dags att försöka igen. Finns det något specifikt sömnmedel som funkar extra bra? Kratom kan det vara värt att testa på kvällen? Eller är det bara att försöka härda ut tills kroppen är ok och man äntligen kan sova som vanligt?

Finns massor. Vissa knockar ut dig helt, men du vaknar efter halva natten.
Vissa får dig att sova länge, men du vaknar groggy och trött på morgonen.
Vissa (bensoklassade) är beroendeframkallande.

Vad tar du för sömntabletter idag?
Är du ute efter något du kan fråga läkaren om eller något du kan köpa på gatan?

Vet hur jävulskt det är att inte kunna sova på tram-AT, även om kroppen är helt slut och har noll energi.
Hur längesedan är det sedan du tog din sista tram?
Vad stod du på för dos? Och hur länge?
Citera
2025-05-02, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Hej

Har inga större problem med at förutom just sömnen,vilket ju förvisso är något väldigt viktigt, det är ett helvete I vilket fall. Tar en sömntablett och får sova ett par timmer på sin höjd, sen tvärstopp tills det är dags att försöka igen. Finns det något specifikt sömnmedel som funkar extra bra? Kratom kan det vara värt att testa på kvällen? Eller är det bara att försöka härda ut tills kroppen är ok och man äntligen kan sova som vanligt?

Menar du att du ska börja käka tram för sömn eller tar du redan tram ?

Du får ingen riktig djupsömn av det.
Köp melanotin, fungerar bra. Kan ta 2-3 nätter innan det "fungerar fullt ut" efter egna erfarenheter...
Citera
2025-05-03, 01:26
Medlem
Dollas är ett märke som aldrig gör mig besviken.

Hittar ni det, så köp det. De är riktigt bra.
Citera
2025-05-03, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpmycan
Finns massor. Vissa knockar ut dig helt, men du vaknar efter halva natten.
Vissa får dig att sova länge, men du vaknar groggy och trött på morgonen.
Vissa (bensoklassade) är beroendeframkallande.

Vad tar du för sömntabletter idag?
Är du ute efter något du kan fråga läkaren om eller något du kan köpa på gatan?

Vet hur jävulskt det är att inte kunna sova på tram-AT, även om kroppen är helt slut och har noll energi.
Hur längesedan är det sedan du tog din sista tram?
Vad stod du på för dos? Och hur länge?

Visst är det så, inget av det jag hsr funkat. Har testat valium samt eszopiclone, den sistnämnda är ju för insomnia så tycker den borde ha en bättre effekt, starkaste dosen dessutom. Sover 2 kanske 3 timmar max. Kan inte få tag på annat än dessa två, iaf inte på en gång. Är så segt att det ska vara sömnen det hänger på, i övrigt är det som sagt inga problem alls. Det var 5 nätter sedan, tog 500 mg per dygn i flera månader. De snurriga är att jag kört flera vändor under åren och vill minnas att det gick betydligt bättre med sömnen första två, tre gångerna jag slutade. Har tagit koffeintabletter dessa dagar, kan ju vara så att det pajar ytterligare, det är ju inte svårare än att låta bli dom och se vad som händer. Men jag trodde i min enfald att det fanns något enkelt trick. Stort tack för svar iaf
Citera
2025-05-03, 10:39
Medlem
Beefcake-Charlies avatar
Det verkar vara lite blandade åsikter om Tamol-X från Royal. Jag fick hem en karta igår. Jag har tidigare bara tagit tramadol från Santeria. Ska Tamol-X doseras på samma sätt? Ska jag svälja tabletterna eller lösa upp dem i vatten?
Citera
2025-05-03, 10:40
Medlem
Kido-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Sandoz, krka eller svenska.
Vad är skillnaden i effekt mellan Sandoz och Krka?
Citera
2025-05-03, 10:45
Medlem
Kido-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beefcake-Charlie
Det verkar vara lite blandade åsikter om Tamol-X från Royal. Jag fick hem en karta igår. Jag har tidigare bara tagit tramadol från Santeria. Ska Tamol-X doseras på samma sätt? Ska jag svälja tabletterna eller lösa upp dem i vatten?
Tamol X är tillverkad av ett skumt företag från Indien, Aveo Pharmaceuticals. De tillverkar en massa opioider menade för missbruk.
Jag skulle avråda dig från att överhuvudtaget använda Tamol X. Om du kommer att köra de ändå så testa att svälja 1/10 del av tabletten och vänta i en och halv timma.
Läs här om de Tamol X som fanns på marknaden för ett år sedan.
(FB) Den stora Tramadol-tråden (alla frågor om Tramadol, Tradolan, Nobligan m.fl.tas här)
Citera
2025-05-03, 10:52
Medlem
Beefcake-Charlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kido-n
Tamol X är tillverkad av ett skumt företag från Indien, Aveo Pharmaceuticals. De tillverkar en massa opioider menade för missbruk.
Jag skulle avråda dig från att överhuvudtaget använda Tamol X. Om du kommer att köra de ändå så testa att svälja 1/10 del av tabletten och vänta i en och halv timma.
Läs här om de Tamol X som fanns på marknaden för ett år sedan.
(FB) Den stora Tramadol-tråden (alla frågor om Tramadol, Tradolan, Nobligan m.fl.tas här)

Ajfan, då låter jag nog bli. Tack för info!
Citera
2025-05-03, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beefcake-Charlie

Släng skiten, rena rävgiftet !

Citat:
Ursprungligen postat av Kido-n
Vad är skillnaden i effekt mellan Sandoz och Krka?

Ingen skillnad i effekt direkt, bara olika tillverkare. Man kan föredra den ena över den andre.

Tänk panodil vs Alvedon.
Citera
2025-05-03, 12:42
Medlem
Kido-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Släng skiten, rena rävgiftet !

Ingen skillnad i effekt direkt, bara olika tillverkare. Man kan föredra den ena över den andre.

Tänk panodil vs Alvedon.
Hoppades på att Krka var bättre än Sandoz.
Äter Sandoz nu.
Tack för info!
Citera
2025-05-03, 14:26
Medlem
Kan man hallucinera på tramadol?
Citera
2025-05-03, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillkexet94
Kan man hallucinera på tramadol?

Det är en extremt ovanlig biverkning och du hallucinerar inte direkt som du gör på LSD. Handlar mer om att du får en "förändrad verklighetsuppfattning", alltså mer att du är typ förvirrad, förstår du vad jag menar? Men återigen extremt ovanligt och brukar mest förekomma vid långvarigt hårt (stora mängder) bruk.

Mer troligt att du fått tag i en skräp produkt..

E: jag vill minnas att denna fråga dykt upp flera ggr på kort tid, så då handlar det definitivt om dåliga produkter, aka något annat än tramadol.
Senast redigerad av firmahasten 2025-05-03 kl. 15:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in