2025-05-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remixiz
En teori här på flashback nu är att hans familj tar emot mordhot om att han ska dö. Han ringer sin vän omar och åker ner på stan och möter upp dom. Han lyckas undkomma skjutningen och tar sig hem i panik av att 3 av hans vänner blivit mördade och han själv är under mordhot. Det han tvättade kan vara allt från smuts och lera efter att ha ramlat i panikflykten eller hans vänners hjärnsubstans... bara en teori dock

Vilket fall så förstår man hur det ser ut i polisens ögon. Rymt från hvb, haft kontakt med ett av offren och frågat vart de befann sig strax före morden. Vittnen kan ha sagt att han var där och försvann och sedan när de kommer och knackar på så står han å tvättar kläderna.

Kan vara något sådant händelseförlopp. Om det stämmer att det är 16-åringen som ringt sin numera döda kompis och frågat var han var någonstans. Det kan också vara just det som är misstänkt. Jag tänker på hur visste mördaren vart han skulle gå någonstans? Det är en fråga som bör redas ut innan men helt släpper 16-åringen som oskyldig. Jag säger inte det är så, men det finns en möjlighet att 16-åringens roll i dramat var att ta reda på var kompisen var någonstans och sedan ge den informationen till mördaren.
Citera
2025-05-02, 17:52
Medlem
Jag tycker att något inte riktigt stämmer med A:s vän som lämnade salongen 5 min innan skjutningen. Varför åker man till ett ställe med en vän för att sedan lämna vännen helt? Jag tror att om någon goat så är den han.

Edit: Varför kollar vi inte upp vem denne är? Läs vad pappan säger att denne ska ha sagt: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dods-i-uppsala
Senast redigerad av Abebakulf 2025-05-02 kl. 17:57.
Citera
2025-05-02, 17:56
Medlem
Thematrix-69s avatar
Källa:
Efter händelsen en del flytt utomlands många kriminella gäng vill ta över från järva upptill norr
Citera
2025-05-02, 17:57
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Kan vara något sådant händelseförlopp. Om det stämmer att det är 16-åringen som ringt sin numera döda kompis och frågat var han var någonstans. Det kan också vara just det som är misstänkt. Jag tänker på hur visste mördaren vart han skulle gå någonstans? Det är en fråga som bör redas ut innan men helt släpper 16-åringen som oskyldig. Jag säger inte det är så, men det finns en möjlighet att 16-åringens roll i dramat var att ta reda på var kompisen var någonstans och sedan ge den informationen till mördaren.
Absolut, inget står klart. Skulle även kunna vara så att han omedvetet läckte platsen. Som det spekulerades i tidigare i tråden att det var en 4e person på platsen som kom undan som skulle kunnat vara huvudmåltavlan. Med tanke på hoten som som han fick ta emot innan skulle det kunna vara han som de verkligen ville åt. Sen åker han träffar sina polare men är oförsiktig å skickar snapchats till vad han tror är vänner... då är det han som fått dit mördaren men inte medvetet.
Citera
2025-05-02, 17:58
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thematrix-69
Källa:
Efter händelsen en del flytt utomlands många kriminella gäng vill ta över från järva upptill norr
Vilken källa??
Citera
2025-05-02, 18:05
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abebakulf
Jag tycker att något inte riktigt stämmer med A:s vän som lämnade salongen 5 min innan skjutningen. Varför åker man till ett ställe med en vän för att sedan lämna vännen helt? Jag tror att om någon goat så är den han.

Edit: Varför kollar vi inte upp vem denne är? Läs vad pappan säger att denne ska ha sagt: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dods-i-uppsala
Tror nog att polisen redan gjort det. Det behöver inte vara så konstigt som det ser ut. De går och klipper sig en blir klar och ska gå å köpa snus eller nåt att dricka, eller bara dra hem och står och väntar vid bussen när han hör skotten. Han lämnade ju inte A ensam det var ju minst 2 kanske 3 personer som han kände kvar i salongen.
Citera
2025-05-02, 18:06
Medlem
Thematrix-69s avatar
Citat:
Vilken källa??
Avlyssning Snapchatt
Citera
2025-05-02, 18:06
Medlem
Citat:
Absolut, inget står klart. Skulle även kunna vara så att han omedvetet läckte platsen. Som det spekulerades i tidigare i tråden att det var en 4e person på platsen som kom undan som skulle kunnat vara huvudmåltavlan. Med tanke på hoten som som han fick ta emot innan skulle det kunna vara han som de verkligen ville åt. Sen åker han träffar sina polare men är oförsiktig å skickar snapchats till vad han tror är vänner... då är det han som fått dit mördaren men inte medvetet.

Det kan lika gärna vara kompisen som lämnade salongen 5min innan skjutningen som goat. Han har bland annat sagt till pappan till A att A:s inte hade batteri samt att han hörde smällare. Vad vet vi om denna vän?
Citera
2025-05-02, 18:11
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
Det kan lika gärna vara kompisen som lämnade salongen 5min innan skjutningen som goat. Han har bland annat sagt till pappan till A att A:s inte hade batteri samt att han hörde smällare. Vad vet vi om denna vän?
Som jag sa tidigare allt är möjligt. Den vännen kan ha goat, @nn@s kan ha goat. Kan vara A själv eller vilken som helst av de i gruppem lagt ut bild på snap när de ska klippa sig eller e nyklippt och det når fel människor. Kan även varit spanare som Följt nån av de från skolan. Flera tidigare mordförsöks fall i Uppsala har det varit spanare ute som suttit och häckat i många många timmar utanför bostäder, hotell och bilar för att kunna meddela när det kan bli läge. Allt är möjligt
Citera
2025-05-02, 18:15
Medlem
kangas92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullionzon
Skjuter man en så springer de andra två rätt fort iväg. Han träffade alla och eliminerade samtliga tre med 5-8 skott.

Dessutom så ser man om någon mysko med mask kommer längs med frisörsalongen (jag går förbi där ofta) så dessa killar måste vart inne i något helt annat.

Troligen mitt uppe i en drogleverans eller utbetalning som gjorde för tidigare drogleveranser så all uppmärksamhet mot omgivingen verkar ha vart borta.

Nu framkom det ju att de döda hittades i frisörkappor, så ännu enklare
Citera
2025-05-02, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
En teori som bland många, kan det vara så enkelt att Polisen tog in 16 åringen och plantera ut tvätten med klorin
för att sänka garden på de tre som nu plockats in. Dom har haft avlyssning på dem hela tiden men inte haft på fötterna för att plocka in dem och dom har nu försagt sig i chatt/samtal i tron att polisen letar åt ett helt annat håll ??

Att polisen medvetet använde 16-åringen som ett villospår för att få de verkliga misstänkta att slappna låter intressant.

Men, det vore då skandal att polisens lockbete, en 16-åring, får sitt namn läckt i tidningen, särskilt när han släpps direkt. Man ifrågasätter verkligen polisens hantering och medias ansvar isåfall.
Citera
2025-05-02, 18:18
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Kan faktiskt vara somalier med. Det namnet är den arabiska varianten av Mikael.
Ja, men ärkeängeln Mikael är en mer perifer figur i muslimsk teologi än i kristen, vilket bland annat märks på att den muslimske Mikail är lägre i rang än Jibril (Gabriel), till skillnad från i de allra flesta kristna traditioner. Jag är ganska säker på att det är betydligt färre somalier än eritreaner som heter [i]Mikail.[/I

Men visst, en somalier med namnet Mikail är ingen omöjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in