2025-04-29, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.spencer
Exakt. Misstänkte penningtvätt. Och det var innan den här jävla foxtrothärvan rullade igång. Nu känns det tydligare.

Om det är springisar som behövt sätta livet till som det sägs, så behöver ju salongen egentligen inte ha något med saken att göra mer än att pojkarna råkade befinna sig just där
Citera
2025-04-29, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
1) Kanske klippte en kille sig och blev klippt. Kanske driver ett av offrens mamma salongen,
2) De har spejare som spanar pa mordoffer.
3) Möjligt. Men kanske inte.
Snubbe som kör salongen. Gaydarn ger högt utslag på honom om det är samma som tidigare. Kan typ säga 3 ord på svenska.
Citera
2025-04-29, 22:34
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolller
Vad vet folket om frisörsalongen Shalom? Skummishak eller vanliga svenssons som går dit i vanliga fall?
Shalom är väl hebreiska. Är det någon form av rasistdåd?
Citera
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Sådär runt 13-14 om man utgår från de foton som publicerats på offren

Alla hänger sig på åldern på foton, ni vet att foton kan vara flera år gamla?
Citera
Medlem
Har bott i huset som skjutningen ägde rum i. Dendär salongen har länge varit väldigt märklig. Minns att när jag bodde där funderade jag på att tipsa polisen att kolla upp lokalen. Något sade mig att det var något som inte stämde med den. Fick känslan av att någon annan verksamhet än bara frisörsalong bedrevs där. Ångrar att jag inte gjorde det nu.
Citera
2025-04-29, 22:36
Medlem
Ja, jag har bekräftat från flera källor bl a de som jobbar i området att knarkhandel förekommer. Det är också såpass nära centralstationen att det förmodligen är ett bra ställe för stockholmare att sälja lite dolt.

Nån kan väl undra om inte Uppsalapolisen tar in lite extra styrkor i morgon på Valborg. Rätt fräckt att slå till dagen före Uppsalas största årliga händelse.

Ser inte så bra ut nu i Sverige. HVB hemmen är överfulla och de tar inte längre emot ”pojkar” med grövre gängproblematik Resurserna är uttömda, inklusive personalen.
Vi såg det inte komma
Senast redigerad av DrGiggles 2025-04-29 kl. 22:39.
Citera
2025-04-29, 22:37
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter666
Frisörsalongen på angiven adress heter ANTIQUA och ingenting annat. 3 damer som jobbar där och de är inte eritreaner. Den Barber shop som flera här nämnt finns på Botvidsgatan längre bort. Skjutningen ägde rum på HJALMAR BRANTINGSGATAN (i den fiiiina stadsdelen Fålhagen)precis intill VAKSALA TORG. Så vänligen sluta svamla massa drit och håll er till fakta för bövelen 😘

Nej salongen heter Shalom. Botvidsgatan ligger i Fålhagen precis intill Vaksala Torg.
Citera
2025-04-29, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Heter Salam på arabiska, men det kan finnas dialektala varianter
Citera
2025-04-29, 22:39
Medlem
baconJihads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot

Nej, babbe som skjutit babbar som vanligt. Shalom är inte heller uteslutande hebreiska.
Citera
2025-04-29, 22:40
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
P4 Uppland säger att GM "tog sig in på en frisörsalong och sen gick det snabbt".

Så tydligen ska det ha hänt inne på en salong iallafall. Frågor:
- Vad gjorde alla 3 BO där inne på salongen?
- Hur visste GM att BO var där inne?
- Finns det någon koppling till salongen?

De skjutna kan t ex ha flytt in på frisersalongen?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodkossa4321
Har bott i huset som skjutningen ägde rum i. Dendär salongen har länge varit väldigt märklig. Minns att när jag bodde där funderade jag på att tipsa polisen att kolla upp lokalen. Något sade mig att det var något som inte stämde med den. Fick känslan av att någon annan verksamhet än bara frisörsalong bedrevs där. Ångrar att jag inte gjorde det nu.

Lite ovanlig plats för en frisör, dvs halvtrappa ner i källarplan från en grusparkering och helt fördragna persienner enligt Street View. Bild från Augusti 2024. Frisörer brukar ju gilla att ha stora exponerade skyltfönster på gatuplan.

På gatubilden på Eniro (äldre bild) verkar det ligga en annan verksamhet där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missgbg
Om det är springisar som behövt sätta livet till som det sägs, så behöver ju salongen egentligen inte ha något med saken att göra mer än att pojkarna råkade befinna sig just där
Mja, om det är sk springisar, tror du dom betalar för att klippa sig? Att klippa sig gratis är väl en av uppsidorna att vara "connected"....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in