2025-05-02, 11:03
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BevinLee
Brahevägen 7 är ett ett fint gammalt hus som ligger intill Solna kyrkogård, precis innan bron över till Hagaparken. Det är inte Blåkulla. Testa google maps..

Testa att läsa min text igen. Långsamt. Din usla läsförståelse är faktiskt rakt ut komisk.
Citera
2025-05-02, 11:07
Medlem
BevinLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Testa att läsa min text igen. Långsamt. Din usla läsförståelse är faktiskt rakt ut komisk.

Ja det kan jag verkligen hålla med om! Ber om ursäkt för den
Google maps kan ju folk i tråden kolla iaf.
Hagalund är inte bara Blåkulla.
Senast redigerad av BevinLee 2025-05-02 kl. 11:09.
Citera
2025-05-02, 11:12
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BevinLee
Ja det kan jag verkligen hålla med om! Ber om ursäkt för den

Händer den bäste!
Citera
2025-05-02, 11:57
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaVagina
Korrekt adress är Brahevägen 7 i Solna. Det är denna företagslokal som fått omfattade skador.

https://imgur.com/a/BUKTz5j

Vad är det för företag på adressen?
Citera
2025-05-02, 12:04
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiefrebelangel
Källa till detta?

Behöver man en källa så har man inte hängt med i debatten och nyhetsrapporteringarna. Du får informera dig själv. Jag tänker inte göra ditt arbete.
Citera
2025-05-02, 12:33
Medlem
rex144s avatar
Numera får man hålla sig inomhus efter mörkrets inbrott. Kommer man hem från puben efter midnatt då riskerar man livet.
Tycker synd om de som måste gå ut med hunden och tidningsutdelare.
Citera
2025-05-02, 13:04
Medlem
Kantarelllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Det råder regelrätta krig på svenska gator och bostadsområden men alla låtsas som att det regnar. Är det återigen den kända svenska lamheten som bidrar till att ingenting händer?

Alla muslimers hem måste genomsökas. Har aldrig varit med om maken på hur mycket vapen de innehar och använder dagligen. Varför just muslimer? 90% av alla gängkriminella är muslimer.

Tycker Sverige kan satsa på att kicka ut dom ur Sverige istället. Kriminella eller ej, det är självförsvar.
Citera
2025-05-02, 13:15
Medlem
Underbart! Solna behöver få smaka mer än så.

Citat:
Ursprungligen postat av Waldorfnisse
Två gripna enligt uppgifter till SVT. Får hoppas att de fått tag i rätt personer.
Dumt att vara två när man slänger en handgranat. Borde vara ett enmansjobb.
Citera
2025-05-02, 13:32
Medlem
Kulturprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Vad är det för företag på adressen?

Brahe Projektledning och Entreprenad AB står det på dörren som perforerats . Enligt Ratsit så har firman adress Hagavägen 12, vilket är runt hörnet från Brahevägen 7. Firman kontrolleras av en De*an *ovanovic. * j
Citera
2025-05-02, 14:21
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturprofeten
Brahe Projektledning och Entreprenad AB står det på dörren som perforerats . Enligt Ratsit så har firman adress Hagavägen 12, vilket är runt hörnet från Brahevägen 7. Firman kontrolleras av en De*an *ovanovic. * j
Tack! Min fråga härrör från att jag har bekant som äger en lokal/företag i området. Finns en DJ i Bromma och en utan adress på lexbase. Säger inget om det är han som står under hot men ville bara förmedla det.
Citera
2025-05-02, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturprofeten

Finns i Lexbase men eftersom det handlar om en företagare i byggbranschen är det troligare att det handlar om en tvist än om kriminalitet. Sedan bor det flera i huset på Brahegatan som finns i Lb.
Citera
2025-05-02, 14:28
Medlem
Almighty1s avatar
Kriminalvårdens transportenhet har sitt kontor i fastigheten runt hörnet...kan ju ha varit riktat mot dom även fast granaten inte var exakt vid deras port
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in