Citat:
Ursprungligen postat av
Tjohopsan
Läs expressen och Aftonbladets artikel där pappan har gjort ett uttalande. Enligt McDonalds måste man vara 16 år för att få jobba hos dem. Han hade jobbat 1 pass. Då har han inte fått lön än. Hur hade han råd att klippa sig? Hur kunde han jobba på McDonalds som 15 åring? Varför väntar man hela natten om grabben inte kommer hem? Han är 15 år så borde man inte som förälder gå till polisen då och fråga vart ens barn är? Pappan var vid polisavspärrningen men sa han inte till polisen att han trodde att hans son var där inne? Han trodde att sonen var vittne sa han i intervjun. Varför ringer man inte polisen och anmäler sin son som försvunnen. Hur kan man vänta hela natten.
Min teori är att föräldrarna har släppt grabben lös. Om pappan ljuger eller om grabben ljög för dem låter jag vara osagt.
Jag ska inte uttala mig för mycket men det stämmer nog mycket väl. Har en släkting som tidigare jobbat med dessa problembarn (socialtjänst) och det visar sig i de flesta fall att familjerna inte ens har kontroll.
Min teori är att bristande uppfostran och närhet i tidig ålder gör att barnen känner en tomhet så de söker sig hellre utåt och hänger med "fel" umgänge. Detta i kombination med hiphop/rap låtar som i dagens moderna tid är helt urspårade och glorifierar våld/vapen med noll innehåll. En livsfarlig cocktail.
Hiphopen från 90/00 talet hade iaf ett budskap.