2025-05-02, 08:42
Medlem
Ingkuls avatar
Det där dravlet om att bo var världens sötaste och snällaste och mest underbara och mest omtanksammaste killen i hela världen enligt anhöriga är väl inget bevis för att han inte var involverad i gängkriminalitet? Vad har vi för snöflingor här i tråden egentligen? För det första är anhöriga i chock och försöker självklart att framställa lilla guldgossen i så god dager som möjligt. För de andra, har ni någonsin träffat gängkriminella i verkligheten nån gång? Tror ni att ungarna sitter konstant och skjuter på varandra untan att någonsin kunna vara trevliga i vissa situationer?
Att polisen har koll på en behöver självklart inte betyda att man är kriminell själv, jag fick ett trevligt besök av nån högt uppsatt polis en tidig lördagsmorgon i min ungdom fast jag själv är guds bästa barn, men jag umgicks med slödder och polisen ville få mig bort från dessa människor för de såg att jag var det lilla underbara A barnet med en ljus framtid som jag faktiskt var så ja polisen kan ha koll på oskyldiga ungdomar också..
Men blir man skjuten tillsammans med sina kompisar av en annan kompis mitt i ett gängdrama är man inte så jävla oskyldig som pappa försöker påstå.
Citera
2025-05-02, 08:43
Medlem
16-åringen släpps enligt P4 Uppsala.

WTF?

Han tvättade ju kläderna i klorin+
Citera
2025-05-02, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nition
Fler personer har gripits misstänkta efter trippelmordet i Uppsala, enligt uppgifter till SVT Uppsala.

Enligt Aftonbladets källor ska det vara totalt fyra personer som nu är gripna.

Kanalen har även uppgifter om att den nu anhållne 16-åringen kommer släppas på fri fot.

16-åringen greps på tisdagen, samma kväll som de tre dödsskjutningarna skedde, och har sedan dess suttit anhållen på sannolika slät misstänkt för mord.

Tagit från Aftonbladet, intressant med 16 åringen

Sannolikheten minskade så mycket att 16-åringen släptes ur häktet.
Citera
2025-05-02, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nition
Fler personer har gripits misstänkta efter trippelmordet i Uppsala, enligt uppgifter till SVT Uppsala.

Enligt Aftonbladets källor ska det vara totalt fyra personer som nu är gripna.

Kanalen har även uppgifter om att den nu anhållne 16-åringen kommer släppas på fri fot.

16-åringen greps på tisdagen, samma kväll som de tre dödsskjutningarna skedde, och har sedan dess suttit anhållen på sannolika slät misstänkt för mord.

Tagit från Aftonbladet, intressant med 16 åringen

Kan 16-åringens anhållanden varit en fejk för att lägga resurser på andra misstänkta? Vad skall man tro? Kom dom inte på han när han tvättade sina kläder i klorin när han greps.... mycket surr för ingenting - varför läckte polisen en sådan story till media kan man undra!
Citera
2025-05-02, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
16-åringen släpps enligt P4 Uppsala.

WTF?

Han tvättade ju kläderna i klorin+
Han kanske tvättade någon annans kläder. Men håller också med att det känns märkligt men det är ju svergie som sagt.
Citera
2025-05-02, 08:51
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohopsan
Läs expressen och Aftonbladets artikel där pappan har gjort ett uttalande. Enligt McDonalds måste man vara 16 år för att få jobba hos dem. Han hade jobbat 1 pass. Då har han inte fått lön än. Hur hade han råd att klippa sig? Hur kunde han jobba på McDonalds som 15 åring? Varför väntar man hela natten om grabben inte kommer hem? Han är 15 år så borde man inte som förälder gå till polisen då och fråga vart ens barn är? Pappan var vid polisavspärrningen men sa han inte till polisen att han trodde att hans son var där inne? Han trodde att sonen var vittne sa han i intervjun. Varför ringer man inte polisen och anmäler sin son som försvunnen. Hur kan man vänta hela natten.
Min teori är att föräldrarna har släppt grabben lös. Om pappan ljuger eller om grabben ljög för dem låter jag vara osagt.

Pappa kanske trodde att sonen jobbade på McDonalds eftersom det var sonens förklaring till vartifrån han hade fått pengar och varför han var borta mycket.
Citera
2025-05-02, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohopsan
Läs expressen och Aftonbladets artikel där pappan har gjort ett uttalande. Enligt McDonalds måste man vara 16 år för att få jobba hos dem. Han hade jobbat 1 pass. Då har han inte fått lön än. Hur hade han råd att klippa sig? Hur kunde han jobba på McDonalds som 15 åring? Varför väntar man hela natten om grabben inte kommer hem? Han är 15 år så borde man inte som förälder gå till polisen då och fråga vart ens barn är? Pappan var vid polisavspärrningen men sa han inte till polisen att han trodde att hans son var där inne? Han trodde att sonen var vittne sa han i intervjun. Varför ringer man inte polisen och anmäler sin son som försvunnen. Hur kan man vänta hela natten.
Min teori är att föräldrarna har släppt grabben lös. Om pappan ljuger eller om grabben ljög för dem låter jag vara osagt.

Jag ska inte uttala mig för mycket men det stämmer nog mycket väl. Har en släkting som tidigare jobbat med dessa problembarn (socialtjänst) och det visar sig i de flesta fall att familjerna inte ens har kontroll.

Min teori är att bristande uppfostran och närhet i tidig ålder gör att barnen känner en tomhet så de söker sig hellre utåt och hänger med "fel" umgänge. Detta i kombination med hiphop/rap låtar som i dagens moderna tid är helt urspårade och glorifierar våld/vapen med noll innehåll. En livsfarlig cocktail.

Hiphopen från 90/00 talet hade iaf ett budskap.
Citera
2025-05-02, 08:56
Medlem
Wtf??? ”Det saknas numera anledning att anta att misstänkt är gärningsperson” enligt Aftonbladet. Kan det vara så att han rymde från boendet för att ta ta hand om bevisning och ta på sig de första misstankarna?
Citera
2025-05-02, 09:01
Medlem
Fler personer ska ha gripits misstänkta för inblandning i tisdagens trippelmord på en frisörsalong vid Vaksala torg.

Samtidigt kommer 16-åringen, som suttit anhållen sedan i tisdags, att släppas, enligt uppgifter till SVT Uppsala.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...6-aring-slapps

Tre personer sköts ihjäl på en frisörsalong i Uppsala.

Nu är tre personer misstänkta för dådet, enligt Aftonbladets källor.

Samtidigt läggs misstankarna mot den tidigare gripne 16-åringen ner, bekräftar tingsrätten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...er-trippelmord
Citera
2025-05-02, 09:01
Medlem
Det var verkligen en överraskande vändning. Kan det vara så att 16-åringen avslöjade vilka som stod bakom det hela? Visserligen var han själv kanske ev. inblandad men på så låg nivå att det inte ens gick att hålla honom fortsatt häktad.

Citat:
Tre personer sköts ihjäl på en frisörsalong i Uppsala.

Nu är tre personer misstänkta för dådet, enligt Aftonbladets källor.

Samtidigt läggs misstankarna mot den tidigare gripne 16-åringen ner, bekräftar tingsrätten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...er-trippelmord
Citera
2025-05-02, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Kan 16-åringens anhållanden varit en fejk för att lägga resurser på andra misstänkta? Vad skall man tro? Kom dom inte på han när han tvättade sina kläder i klorin när han greps.... mycket surr för ingenting - varför läckte polisen en sådan story till media kan man undra!

Det mest intressanta är att 16åringen rymt från HVB, nästan 10 dagar på fri fot.

När Polisen väl lade manken till hittade de honom på 1 timme??
Citera
2025-05-02, 09:05
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shqiptarjokosovar
Wtf??? ”Det saknas numera anledning att anta att misstänkt är gärningsperson” enligt Aftonbladet. Kan det vara så att han rymde från boendet för att ta ta hand om bevisning och ta på sig de första misstankarna?

Lite jobbigt för Fredrik Sjöshult på Expressen och Angeliqa i den här tråden som har hängt ut hela killens familjeliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in