2025-05-01, 16:59
Medlem
Offerviljas avatar
Ett lyckat torgmöte med fyra olika talare som alla höll riktigt bra tal. Det allra bästa talet höll den fantastiska Gustav Kasselstrand.
Citera
2025-05-01, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ett lyckat torgmöte med fyra olika talare som alla höll riktigt bra tal. Det allra bästa talet höll den fantastiska Gustav Kasselstrand.

Jag följde på nätet. Bra jobbat! Nu skall vi deportera dessa inkräktare bort från Europa.
Citera
2025-05-02, 02:54
Medlem
Offerviljas avatar
Det som Simon O. Pettersson sade i slutet av sitt tal är någonting som jag tycker att man ska tänka på. Eftersom valdeltagandet i kyrkovalet är väldigt lågt så väger varje röst mycket tyngre. Om alla nationalister i höst går och röstar så har Alternativ för Sverige jättestora möjligheter att göra ett succéval.

Trevligt att se att det stora nationalistiska namnet Björn Björkqvist var på plats i Uppsala. Det hade varit kul om Alternativ för Sverige under livesändningen hade intervjuat honom. Björn kommer säkert att prata om det här torgmötet i sin podcast.
Citera
2025-05-02, 05:01
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Det som Simon O. Pettersson sade i slutet av sitt tal är någonting som jag tycker att man ska tänka på. Eftersom valdeltagandet i kyrkovalet är väldigt lågt så väger varje röst mycket tyngre. Om alla nationalister i höst går och röstar så har Alternativ för Sverige jättestora möjligheter att göra ett succéval.

Trevligt att se att det stora nationalistiska namnet Björn Björkqvist var på plats i Uppsala. Det hade varit kul om Alternativ för Sverige under livesändningen hade intervjuat honom. Björn kommer säkert att prata om det här torgmötet i sin podcast.
Om AFS lyckas göra ett 'succéval', på vilka förändringar tror du att de kommer att försöka göra inom svenska kyrkan?
Senast redigerad av Drooid 2025-05-02 kl. 05:03.
Citera
2025-05-02, 08:55
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Om AFS lyckas göra ett 'succéval', på vilka förändringar tror du att de kommer att försöka göra inom svenska kyrkan?
Alternativ för Sveriges valmanifest: https://tatillbakakyrkan.nu/manifest

20 punkter för att ta tillbaka kyrkan: https://tatillbakakyrkan.nu/punkter

Egentligen är jag ganska ointresserad av Svenska kyrkan. Det här valet ser jag bara som en chans för AFS och svensk nationalism att få uppmärksamhet och visa upp framgång. Jag har vuxit upp i mångkulturen och vet hur avskyvärt vidrig den är. Sverige och Europa måste bli vitt igen!

Tittade du på livesändningen? Vad tyckte du i sådana fall om talen och om hela AFS torgmöte?
Citera
2025-05-02, 09:11
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Intressant att han ändå vågar sig dit och gör ett journalistiskt reportage, den känslar han förmedlar är precis samma känsla jag har haft när jag varit nära på platser där det sker/skett ett våldsdåd. Det finns en oro i luften och är man pursvensk som gurra är så löper han faktiskt en stor risk att bli konfronterad av en agressiv invandrarpöbel. Vilket också klippet avslutas med, det kan faktiskt vara förenligt med livsfara att blott besöka en brottsplats i Sverige, vi får ju hoppas att det gick bra!
Ja, mötet med mångkulturen gick bra.
Bland kommentarerna på YT så hittade jag några rader från Gustav, där han har skrivit ett svar till en användare som kommenterar filmen:
Citat:
Inget mer hände, jag fortsatte spela in flera minuter till men valde att korta ned slutprodukten för ökad spridning.

De sa inget mer utan lämnade platsen. Fanns inget mer att visa.

/Gustav

Apropå spridning, så har filmen redan fått en bra spridning på partiets olika kanaler.
Exempelvis så har den haft fler än 100 000 visningar på TikTok.
Citera
2025-05-02, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jaså Kasselstrand ska ta Finlandsfärjan över från sitt egentliga hemland för att lura lite SD-trötta dumskallar att fortsätta försörja honom och hans familj? Kasslern är en Dan Eriksson i annan form, en lömsk bedragare och latmask som hittat en klick idioter som är beredda att finansiera hans lättingliv ur egen ficka. Uppsala är ju nära och bra till Finlandsterminalen också, han kan vara på väg tillbaka med vändande båt om han är lite snabb i vändningarna.

Man måste vara bra dum i hela huvudet om man inte ser vilket bedrägeri det här är. Fast det kännetecknar ju iofs många ”nationalister”, det här med att vara dumma i huvudet.
Precis.

AfS borde byta namn till Nazism för Sverige. NfS.
"Nationalister" är kodord för nazister.
Senast redigerad av EpicUsername 2025-05-02 kl. 14:34.
Citera
2025-05-02, 16:36
Medlem
Galejans avatar
Hur gick det? Var den feminine finnpajsaren och eggade upp de tjugotvå sjukpensionärerna med vargtröjor som samlats på torget och skyndade han sig igenom talet så att han hann med Mariella hem till Helsingfors igen?
Citera
2025-05-02, 23:31
Avslutad
Citat:

Jaså? "Svensken" som är bosatt i Finland?

Jag hyste en gång i tiden rätt stor respekt för Kasselstrand, men han verkar numera mest vara en profitör som ser nationalism som ett avlönat arbete. Hoppas jag har fel, men flera andra bekräftar samma farhågor.

Enda lösningen är ändå våld, och de av er som går och hoppas på annat är antingen lågintelligenta eller bara fega och rädda för att riskera blåmärken, blod och liv för något ni påstår er tro på.
Citera
2025-05-03, 02:07
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Alternativ för Sveriges valmanifest: https://tatillbakakyrkan.nu/manifest

20 punkter för att ta tillbaka kyrkan: https://tatillbakakyrkan.nu/punkter

Egentligen är jag ganska ointresserad av Svenska kyrkan. Det här valet ser jag bara som en chans för AFS och svensk nationalism att få uppmärksamhet och visa upp framgång. Jag har vuxit upp i mångkulturen och vet hur avskyvärt vidrig den är. Sverige och Europa måste bli vitt igen!

Tittade du på livesändningen? Vad tyckte du i sådana fall om talen och om hela AFS torgmöte?

Tack för bra källor. Du skriver precis det jag är undrande över. Jag tror inte AFS-snhängare är speciellt religiösa. Som du själv skriver, är det nog för att få uppmärksamhet. Det är lättare att få ett mandat i kyrkovalet än i ett riksdagsval.

Det här vill vi göra med kyrkan!
https://tatillbakakyrkan.nu/
Citat:
Svenska kyrkan har idag fjärmat sig från sin uppgift som kristen folkkyrka, och ägnar sig istället åt invandring, vänsteraktivism och HBTQ-frågor.

En miljon svenskar har därför lämnat kyrkan i protest.
Jag vet inte vad AFS grundar sitt påstående på. Själv så lämnade jag kyrkan av andra anledningar.

Svenska kyrkan och konfirmationen
https://tatillbakakyrkan.nu/program/svenska-kyrkan-och-konfirmationen/
Citat:
[Vi vill:] att Svenska kyrkan via skolan informerar elever om de möjligheter en genomförd konfirmation innebär
Jag reagerade på det ovan. Vilka är möjligheterna förutom att eventuellt få en dyrbar konfirmationspresent?

PS. Själv är jag icke troende och jag är ganska säker på att jag vet mer om olika religioner än de flesta AFS-supportrarna. Det enklaste sättet att bli ateist är att läsa de heliga skrifterna. DS.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in