2025-05-01, 14:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så går det när man leker globalist skulle jag säga. Svårt att kombinera familj och kändis/artist-liv. Barnen blir alltid lidanden. Inte allvarligt lidande, men man ska iallafall vara ärlig och säga att man satsar mer på jobbet än på familjen. Och inget fel med det.

Jo. Det är fel. Och det hade du sagt om det var kvinnan i äktenskapet som prioriterat så. Specielllt om hon vid skiljsmässan då försökte sabba hemmapappans relation med barnen.
Citera
2025-05-01, 14:24
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Men gud!😭 Har jag hamnat i twilight zone? Inget är enkelt! Men någon måste ändå pendla!!

Javisst är det så att någon måste resa till barnen. Men vem det blir är sekundärt Det viktigaste är vad som är bäst för barnen. Är det att stanna med sin mor i London eller med sin far i en för dom helt okänd miljö.

Jag vet vad jag tycker är bäst för dom, utan att känna någon av de inblandade parterna och det är att barnen stannar i sin invanda miljö.

Sedan får vin-importören pendla om han vill och barnen kan hälsa på i bondgården några gånger om året. Att importera vin kan knappast var betungande så Måns bör ha gott om tid att pendla.
Citera
2025-05-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Varför behöver någon pendla. I min värld är pendling något som sker konsekvent och med en viss intensitet som tex varje vecka eller månad. Men det här handlar primärt inte om föräldrarna utan om barnens bästa.

Varför tror du att det är bäst att dra barnen från deras vardagsmiljö med kompisar skola etc i England för att sätta dom i en skånsk håla

Nu går ju det ena barnet i skola här .
Citera
2025-05-01, 14:29
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Nu går ju det ena barnet i skola här .

Inte en aning, men eftersom dom flyttat hit nyligen så inbillar jag mig att att dom är mer förankrade såväl språkligt som socialt i London
Citera
2025-05-01, 14:31
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Jo. Det är fel. Och det hade du sagt om det var kvinnan i äktenskapet som prioriterat så. Specielllt om hon vid skiljsmässan då försökte sabba hemmapappans relation med barnen.
Det finns lika många kända kvinnor som män och jag har samma åsikt om båda. Det är bara att kolla in Baldwins på TV, är man känd man eller kvinna och har pengar så anställer man två nannys och det kan ge ett kul liv för barnen med mer kvalitet än en heltidsarbetande svensk ensam mamma kan ge.
Senast redigerad av Paris24 2025-05-01 kl. 14:33.
Citera
2025-05-01, 14:32
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Inte en aning, men eftersom dom flyttat hit nyligen så inbillar jag mig att att dom är mer förankrade såväl språkligt som socialt i London
Jag vet inte var i London de bodde, men nog är en bra villastad i Sverige extremt mycket bättre för mindre barn än en av världens största städer. Inte ens i Stockholm centralt skulle jag ha små barn, då flyttar man till Danderyd.

Barn är extremt lättflyttade och anpassliga. Jag flyttade mina 5 från Malmö till Lund när skolorna sög, tog en (1) dag så var de som hemma. Men då fick de iofs båda föräldrarna med. Jag tror saknaden av ena föräldern är värre för barn under 15 än var man bor.
Citera
2025-05-01, 14:36
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
...Det är inte hon som ska vara tyst, det är han som ska få konsekvenser.
Ditt inlägg fungerade till sista meningen men där föll allt. Man bråkar inte med sin hatade Xman därför att det är barnens far och alltid kommer att vara det och man kommer att ses 100-tals gånger tillsammans med barnen. Allt de vill är att få tillbaka sina föräldrar tillsammans. Och de hatar när de bråkar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag är oempatisk och dessutom verkligen inte klok. Fattar.
Låt oss säga att Måns utses till 100% boendeförälder men Ciara har fortfarande delad vårdnad. Hon har då en son i England och två i Sverige. Hur ska hon ta sig mellan de olika sönerna???

Precis som hon hade fått göra under provflytten till Sverige. 1 barn i Uk och 2 barn här!
Citera
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Jag vet inte var i London de bodde, men nog är en bra villastad i Sverige extremt mycket bättre för mindre barn än en av världens största städer. Inte ens i Stockholm centralt skulle jag ha små barn, då flyttar man till Danderyd.

Barn är extremt lättflyttade och anpassliga. Jag flyttade mina 5 från Malmö till Lund när skolorna sög, tog en (1) dag så var de som hemma. Men då fick de iofs båda föräldrarna med. Jag tror saknaden av ena föräldern är värre för barn under 15 än var man bor.

De bodde söder om London i en by, typ som Danderyd eller Nacka
Citera
2025-05-01, 14:37
Medlem
gubbroras avatar
Citat:

Till del tror jag du kan ha rätt men som jag förstått det har Måns delvis varit frånvarande under längre perioder. Sedan tror jag att skillnaden mellan London och Staffanstorp är lite större än Malmö Lund i det fallet gjorde föräldrarna den stora uppoffringen
Citera
2025-05-01, 14:37
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ja, det blir nog till att se sig om efter ett vanligt jobb. En lång time out från artisteriet ligger i korten. Frågan är om han ens kan få gig på Finlandfärjan eller på after ski i Tänndalen.
Afterski i Tänndalen fungerar nog.
Senast redigerad av Paris24 2025-05-01 kl. 14:40.
Citera
2025-05-01, 14:38
Medlem
Citat:
Ditt inlägg fungerade till sista meningen men där föll allt. Man bråkar inte med sin hatade Xman därför att det är barnens far och alltid kommer att vara det och man kommer att ses 100-tals gånger tillsammans med barnen. Allt de vill är att få tillbaka sina föräldrar tillsammans. Och de hatar när de bråkar.

Sunt och förståndigt inlägg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in