2025-05-01, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Okej, att han missbrukat så mycket visste jag inte.

Ganska äckligt av Ciara att hänga ut honom så när han har problem och behöver hjälp.
Det har nog varit ett-två år av helvete, för henne. Småbarnsfamilj, betyder mycket logistik.
Antingen har hon skött allt körande, handlande och införskaffande av mat och daglig förnödenheter. Eller så har han kört barnen påtänd. Kan också tänka mig att han varit känslomässigt avstängd, vilket är obra för små barn. Där har väl hon också få bära all börda, att vara där för barnen, när han är onaturlig i sitt beteende.
Humörsvängningar och vredesutbrott är vanligt, vid missbruk, hon har nog fått jobba hårt för att skydda barnen mot detta.
Samt den ständiga pressen av oron att något fullständigt galet ska hända, har förmodligen fått hennes bägare att rinna över.
Äckligt? Fick nog helt enkelt nog av allt som han har lastat henne med.
Citera
2025-05-01, 12:46
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det tror jag inte. Är väl Ciara som har tagit hand om dem det är min uppfattning iaf.
Nej, det gjorde hon uppenbarligen inte. Åtminstone inte mycket mer än Måns när hon säger att hennes arbetsdagar är likadana. Förutom att han oftast hade den längre resan hem efter jobbet.

Kan du berätta om en vanlig familjedag?
– Ja, det är ofta oförutsägbart. Varje dag ser annorlunda ut – vilket fungerar för oss, men inte för de flesta föreställer jag mig! Båda våra arbeten är likartade i det avseendet. Jag får oftast inte reda på mina arbetstider i studion förrän kvällen innan, och manus brukar komma fram på morgonen! Samma sak med filmscheman, så planering är omöjligt i vårt hus! Det är ett spontant liv! Vi säger så. Men vi älskar det. Det ena som verkligen är säkert är massor av kaffe och massor av kärlek!
https://mama.expressen.se/mamaliv/gr...-oss-starkare/
Citera
2025-05-01, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Att i det läget kräva att deras gemensamma barn flyttas till Sverige det är djupt egocentrerat. Det är heller inte det bästa för barnen, som slits från sin mamma.

Att tvinga mamman till sina barn att välja mellan sina barn, som Måns vill se till ska bo i olika länder, är psykisk misshandel.
Hur slits de från sin mamma? Även om de bor i Uk så måste de ju vara med Måns typ varannan vecka, då detta inte är en vårdnadstvist. Saken handlar väl i princip om vem utav föräldrarna som måste resa varannan vecka. Barnen har ju redan förlorat tillgång till sin mamma - och pappa - på heltid.
Igen, hur tvingar Måns henne att välja mellan sina barn? Hon kan väl isf lika gärna resa varannan vecka, som hon gör nu. Man kan ju inte vara för jämlikhet bara ibland.
Citera
2025-05-01, 12:51
Medlem
Aprak69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det har du fått om bakfoten helt. Det handlar om delad vårdnad.
Den yngste är bara 2 år och minns nog inget från "hemlandet".

Barnen har rätt till båda sina föräldrar lika mycket.
Det ligger i barnens intresse.
Och alla föräldrar har rätt till sina barn.
Barnen talar svenska och trivs här verkar det som.
CJZ talar inte svenska och verkar inte trivas här.

Så i vems intresse ska de flyttas till UK?

Måns kommer att ”vinna” med hjälp av Haagkonventionen. Som konstaterats många gånger i tråden Det betyder i praktiken att Måns bestämmer vad som gäller. Barnen får bo på vingården med Måns. Inte med mamma och syskon i UK. Där de för övrigt är födda, rätta mig om jag har fel Ciara får arrangera nån typ av boende i Skåne om hon vill se ungarna igen.

Så i vems intresse ska de bo med en labil knarkare och sexmissbrukare på en gård i Skåne?
Citera
2025-05-01, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Under flera år har det upprepade gånger sagts att målet är att på sikt flytta till Sverige. Kanske ville hon bara ge det en chans nu? Annars kan jag inte förklara sådana uttalanden:

– Måns och jag är på en bra plats, och vi är exalterade att se vad som väntar framåt.
– Vi flyttar till en vingård i Sverige och det är väldigt roligt. Det är massa byggande, renoveringar och såna där saker.
– Jag älskar verkligen Sverige och jag älskar hur saker fungerar här, det är annorlunda. Speciellt skolsystemet, det kommer bli en intressant förändring.
– Jag har en äldre son som bor i Storbritannien, så jag kommer vara på båda ställena. Det kommer bli en del resande. Det kommer vara mycket, men det kommer att bli kul.
https://www.expressen.se/noje/ciara-...den-i-sverige/

Hon vill inte flytta till Sverige, det förstår du väl själv. Det faller på sin egen orimlighet. Hon kan inte flytta ifrån sitt barn.

Inget som hon har sagt när hon fortfarande var tillsammans med Måns går att lägga särskilt mycket vikt vid, du vet inte vad för slags påtryckningar han utövat. Han verkar ju vara ganska mån att få som han vill, tycker du inte?

Jag förstår inte hur du kan försvara någon som vill se till att hans fru får sina barn i olika länder, att hon ska tvingas välja mellan dem eller få ett omöjligt liv. Det är svinaktigt beteende.
Citera
2025-05-01, 12:53
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hur slits de från sin mamma? Även om de bor i Uk så måste de ju vara med Måns typ varannan vecka, då detta inte är en vårdnadstvist. Saken handlar väl i princip om vem utav föräldrarna som måste resa varannan vecka. Barnen har ju redan förlorat tillgång till sin mamma - och pappa - på heltid.
Igen, hur tvingar Måns henne att välja mellan sina barn? Hon kan väl isf lika gärna resa varannan vecka, som hon gör nu. Man kan ju inte vara för jämlikhet bara ibland.

Varifrån har du fått varannan vecka från?
Citera
2025-05-01, 12:53
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Så trots att han visste förutsättningarna för deras familjebildning (att C redan har en son som är bosatt i England), trots att han varit bonuspappa till den här killen i flera år, trots att det är hans egna barns storebror så har han inget ansvar? Det är empatistört både av dig och av M

Hon vill ju inte ta ifrån honom vårdnaden utan vill gå tillbaka till den situationen som dom hade förut som trots allt funkade för alla. Det är inbillning att han behöver ”kämpa för sina barn”
Hur skulle du kunna veta det? Och hennes uttalande ”I cannot allow my family to live in a hostile environment...” låter inte som att hon vill ge honom barnen överhuvudtaget eller bara tillfälligt, som redan har nämnts.
Citera
2025-05-01, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Du har inte sett det eftersom det aldrig skett.

Det här är så jävla typiskt med människor. För att vinna en diskussion och få rätt så måste dom lägga till och ljuga för att stärka sin sak osv.
Jag har aldrig fattat det men tyvärr väldigt vanligt.
Det är så dumt av mig att jag förutsätter att folk inte ljuger när dom påstår något.
Många i tråden är väldigt arga på Måns och köper precis allt som sägs om honom. Jag försöker ändå ge grabben en chans även om det inte ser så bra ut för honom. För jag vet att många gillar blanda lögner med sanningar när dom arga på någon. Det är redan välkänt att Måns leder av både sexmissbruk, otrohet och kokain missbruk då han själv också ha erkänt det.

Att han skulle vara våldsam, ligger inte så långt ifrån men att folk medvetet ljuger om detta enbart för att dom måste få rätt om honom, wow. Att man kan med, skrämmande.
Citera
2025-05-01, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det var ett exempel. De kan givetvis dela upp dagarna hur de vill.
Citera
2025-05-01, 12:58
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aprak69
Måns kommer att ”vinna” med hjälp av Haagkonventionen. Som konstaterats många gånger i tråden Det betyder i praktiken att Måns bestämmer vad som gäller. Barnen får bo på vingården med Måns. Inte med mamma och syskon i UK. Där de för övrigt är födda, rätta mig om jag har fel Ciara får arrangera nån typ av boende i Skåne om hon vill se ungarna igen.

Så i vems intresse ska de bo med en labil knarkare och sexmissbrukare på en gård i Skåne?
Du har fel, båda barnen är födda i Sverige.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora

Ja, han har inte kommit varannan vecka under äktenskapet utan varit borta längre perioder på jobb.
Citera
Medlem
Aprak69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Falukorv
Han har kämpat med att bli känd i England utan framgång. Därav den skånska vingården gissar jag. Nu har det lossnat. Det gäller att smida medan järnet är varmt. Vad ska hans singel heta? Cocaine & Custody”? “Love, Lies & IKEA”? ”Ciao ciao Ciara mia”

https://www.thesun.co.uk/tv/33923029...ce=chatgpt.com

https://www.dailymail.co.uk/tvshowbi...-marriage.html

https://www.mirror.co.uk/3am/celebri...s-34882134.amp

https://www.nationalworld.com/cultur...bitter-5040690

https://www.thesun.ie/tv/14898476/ho...erlow-divorce/

”Oops I snorted some coke”?
Låter som en melllo-hit.

”We could be Zeros”

”Hope and Gloryhole”
Känns som Måns faktiskt..Den skulle tilltala många killar i Stockholm.
Senast redigerad av Aprak69 2025-05-01 kl. 13:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in