Citat:
Ursprungligen postat av
Vanstertrollet
Roligt å höra att du är nöjd
Du är nog rätt ensam om det i era led.

Välkommen tillbaka, Vänstertrollet! Det var ett tag sedan!
Hur sent kan NHL plocka spelare från SHL?
Jag tänker främst på Oskar Steen som kanske skulle kunna vara intressant för vissa lag där borta. Han har ju själv sagt att NHL-drömmen fortfarande lever.
Jag ser förövrigt att Albert Wikman står som uppskriven bland Färjestads backar på eliteprospects:
https://www.eliteprospects.com/team/4/farjestad-bk
Det har jag missat, har faktiskt inte sett någon artikel om det. Det tycks vara ett juinorkontrakt, han är nyss fyllda 20 år. Kommer han spela i A-laget? Jag tror det blir J20 ändå, för med honom har vi 8 backar under kontrakt vad jag kan se.
Jag hade hoppats på att få se mer av Fransén kommande säsong, han verkar ha mycket potential och hockey i sig. Men nu när vi tagit in Wikman så blir det ju ytterligare konkurrens där.
och med handen på hjärtat så är det väl rätt mycket andra förändringar vi bör göra bland backarna om detta ska funka kommande säsong.
Antingen det, eller så kommer nya tränartrion kunna lägga om spelsystemet bland backar, så det funkar ändå, med de vi har.
Det är det jag funderat på... var problemet att vi hade för dåliga backar, eller var det ett rent spelsystemfel som bör läggas på förra säsongens coacher? Jag vet inte, men jag kan tänka mig att det kan ha varit lite av en kombination av de båda.