2025-05-01, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Barnens mamma har levt som en parasit under många år, och när hon väljer att smutskasta sina barns pappa via sociala medier tappar hon all trovärdighet. Hon beter sig inte som en sann lady ska bete sig.

Verkligen inte, hon har levt så som män säger att de vill att kvinnor ska leva. Dvs tagit hand om barnen medans han är ute och jobbar, turnerar och festar.
Citera
2025-05-01, 10:40
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Jaa det där med kokainet var väldigt dumt. Något annat har jag inte fått bevis för.

Ok så du kan inte sa att dom båda använt sociala medier för att smutskasta varandra?

Du kan inte se att det är helt sinnessjukt av honom att vilja splittra sina barn från deras storebror som dom vuxit upp nära?

Du tycker inte det är konstigt att sätta sina barns mamma i en sits där hon måste välja mellan sina egna barn?
Citera
2025-05-01, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Jag gjorde lite snabba sökningar och det är säkert så att vi båda är inne på nåt

Om skilsmässan händer i sverige kan äktenskapsförordet prövas enligt svensk lag och dömas ut om det är oproportioneligt. Dom verkar ha ett ganska osvenskt äktenskapsförord (men väldigt vanligt i England och usa där är hemmafruar) där han inte bara betalar vanligt underhåll för barnen utan måste försörja henne och fixa bostad också. Om han får det utdömt slipper han det

Om skilsmässan händer i England är han bunden till äktenskapsförordet

Jag tycker det är viktigt att notera att han dubbelansökta om skilsmässan innan Ciara outade honom. Om vi bara går på det han själv erkänt så har han ett kokainmissbruk som pågått ett par år. Där måste man som mamma dra en gräns för sina barns skull. Som jag ser det så tvingade henne i stort sett till skilsmässa, sen försöker han komma ur ett avtal han själv godkänt och skrivit under. Måns lär vara van vid att hantera avtal, och hade säkert hjälp av jurist. Han hade varit med om ett par avslut av seriösa relationer tidigare och lär inte varit i nån naiv tro att det garanterat skulle hålla gör alltid. Han visst vad han skrev under.
Det var under de förutsättningarna äktenskapet ingicks och det var också under de förutsättningarna som äktenskapet pågick. Hon var så vitt jag förstod hemmafru, pausade sin karriär och blev ekonomiskt beroende av Måns. Det är en otroligt stor grej att ge upp.

Jag tror Ciara är smart. Hon är kompis med Camilla Läckberg, jag har en kompis som är kompis med Camilla. Camilla är skarp, och hon har kontakter och ekonomi att stötta sin vän. Jag tror Ciara visste vilken shitstorm hennes inlägg skulle skapa. Jag skulle bli förvånad om det inte finns mycket starka belägg för hennes anklagelser.
Citera
2025-05-01, 10:41
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Verkligen inte, hon har levt så som män säger att de vill att kvinnor ska leva. Dvs tagit hand om barnen medans han är ute och jobbar, turnerar och festar.
Och är notoriskt otrogen
Citera
2025-05-01, 10:42
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Ok så du kan inte sa att dom båda använt sociala medier för att smutskasta varandra?

Du kan inte se att det är helt sinnessjukt av honom att vilja splittra sina barn från deras storebror som dom vuxit upp nära?

Du tycker inte det är konstigt att sätta sina barns mamma i en sits där hon måste välja mellan sina egna barn?
Nej.
Citera
2025-05-01, 10:42
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Eller också blev hon väldigt förtjust i sin danspartner som båda tatuerat in en sax. Kan den betyda att man klipper alla band??

Eller att någon får brallorna neddragna och blir kastrerad? Nä jag vet inte, tittar inte på programmet.
Citera
2025-05-01, 10:44
Medlem
Storanglarens avatar
Känns som om hans karriär i Sverige är rätt rökt. Han får göra en Beltran och dra utomlands till något land där de inte har koll på vad han gjort här i Sverige.
Citera
2025-05-01, 10:44
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Falukorv
Eller att någon får brallorna neddragna och blir kastrerad? Nä jag vet inte, tittar inte på programmet.
Haha det kanske var en bra betydelse , bara det att Martin Jonsson , dansaren , tatuerade in likadan sax på sin arm. Tror inte han vill kastrera någon..
Citera
2025-05-01, 10:45
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Falukorv
Det tycker jag var en bra sammanfattning. Barnen lär bli kvar i Sverige likafullt. ”Vingård” i Skåne med schlager-pappa, mamma och syskon i UK. Precis så brukar det sluta.
Hoppas.
Citera
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Och är notoriskt otrogen

Hur var det? Satte han verkligen på..eller jag menar, älskade han verkligen med en transvestit mot betalning? Det var nån släpvagn inblandad också. Märklig historia.. Följdfrågan är om Måns kan backa med släp..
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av CatieKassidy
Jag tycker det är viktigt att notera att han dubbelansökta om skilsmässan innan Ciara outade honom. Om vi bara går på det han själv erkänt så har han ett kokainmissbruk som pågått ett par år. Där måste man som mamma dra en gräns för sina barns skull. Som jag ser det så tvingade henne i stort sett till skilsmässa, sen försöker han komma ur ett avtal han själv godkänt och skrivit under. Måns lär vara van vid att hantera avtal, och hade säkert hjälp av jurist. Han hade varit med om ett par avslut av seriösa relationer tidigare och lär inte varit i nån naiv tro att det garanterat skulle hålla gör alltid. Han visst vad han skrev under.
Det var under de förutsättningarna äktenskapet ingicks och det var också under de förutsättningarna som äktenskapet pågick. Hon var så vitt jag förstod hemmafru, pausade sin karriär och blev ekonomiskt beroende av Måns. Det är en otroligt stor grej att ge upp.

Ja så var det ju. Hon ansökte om skilsmässa i england, han ansökte i Sverige ett par dagar senare och gick samtidigt ut i pressen och sa att det var hans beslut. Gissningsvis för att det ska verka utåt som att hennes ansökan om att flytta hem med barnen är en hämnd från hennes sida.

Kanske var det just uttalandet i pressen om att det var han som tagit beslutet om skilsmässa som gjorde att hon fick nog och outade honom!
Citera
2025-05-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Intressant. Annars är den vedertagna trådsanningen att Måns är en looser när det kommer till vintillverkningen och att han bara har några vissna vinrankor på gården.
Han bara sover, när han inte knarkar. En totalt inkompetent och helt misslyckad individ.
Och ändå har han ett par bolag med hög omsättning. Hur går det ihop?

Jo men om man omsätter över 9 miljoner och har över 2 miljoner i resultat så går det ju rätt hyfsat. Hans viner säljer ju rätt bra - Hans Cava: Siffror från försäljning 2022: 449 031 liter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in