Citat:
Ursprungligen postat av
katperlom
Jag gjorde lite snabba sökningar och det är säkert så att vi båda är inne på nåt
Om skilsmässan händer i sverige kan äktenskapsförordet prövas enligt svensk lag och dömas ut om det är oproportioneligt. Dom verkar ha ett ganska osvenskt äktenskapsförord (men väldigt vanligt i England och usa där är hemmafruar) där han inte bara betalar vanligt underhåll för barnen utan måste försörja henne och fixa bostad också. Om han får det utdömt slipper han det
Om skilsmässan händer i England är han bunden till äktenskapsförordet
Jag tycker det är viktigt att notera att han dubbelansökta om skilsmässan innan Ciara outade honom. Om vi bara går på det han själv erkänt så har han ett kokainmissbruk som pågått ett par år. Där måste man som mamma dra en gräns för sina barns skull. Som jag ser det så tvingade henne i stort sett till skilsmässa, sen försöker han komma ur ett avtal han själv godkänt och skrivit under. Måns lär vara van vid att hantera avtal, och hade säkert hjälp av jurist. Han hade varit med om ett par avslut av seriösa relationer tidigare och lär inte varit i nån naiv tro att det garanterat skulle hålla gör alltid. Han visst vad han skrev under.
Det var under de förutsättningarna äktenskapet ingicks och det var också under de förutsättningarna som äktenskapet pågick. Hon var så vitt jag förstod hemmafru, pausade sin karriär och blev ekonomiskt beroende av Måns. Det är en otroligt stor grej att ge upp.
Jag tror Ciara är smart. Hon är kompis med Camilla Läckberg, jag har en kompis som är kompis med Camilla. Camilla är skarp, och hon har kontakter och ekonomi att stötta sin vän. Jag tror Ciara visste vilken shitstorm hennes inlägg skulle skapa. Jag skulle bli förvånad om det inte finns mycket starka belägg för hennes anklagelser.