2025-04-30, 20:22
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Du är medveten om att dina inkomster sparas? Och då kommer ju problemet att personen påstår sig jobbat samtidigt som den lyfte bidrag, nästa brott.

Vadå för bidrag? Måste jag gå på bidrag för att jag är arbetslös ett tag?
Citera
2025-04-30, 20:22
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Kort eller överföring.

De flesta 30 år gamla klockor kommer inte med varken kvitto, certifikat eller låda, nej.
Men då har du kvotto, samt kan visa hur pengarna kom in på kontot
Citera
2025-04-30, 20:23
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag börjar gilla att bo i Sverige. Snart kommer landet att fungera igen, med den klassiska gamla hederliga kristna etiken, moralen, ansvaret för andra, hederligheten som rättesnöre som vi hade i 500 år men som tog en paus ca år 2000. Högerregeringens nya lagar föredrar att favorisera hederliga svenskar framför snyltare och tjuvar. Vem kunde trott att den vändningen var möjlig.
Synd att personen inte avisades direkt och returnerades..!
Citera
2025-04-30, 20:42
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Kort eller överföring.

De flesta 30 år gamla klockor kommer inte med varken kvitto, certifikat eller låda, nej.
Nej men har du pengar att köpa klockan så har du väl inga problem med att förklara var dom kommer ifrån? Om du syftar till att hon ärvde den när hon föddes så lär det finnas folk som kan intyga detta. Att ens kunna resa utanför EU som nolltaxerande borde ju vara lätt att förklara hur man har råd med ?

Förstår inte viljan till att försvara en människa som inte kan visa några inkomster alls och antagligen lyfter bidrag av oss som jobbar.
Citera
2025-04-30, 20:43
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Vadå för bidrag? Måste jag gå på bidrag för att jag är arbetslös ett tag?
Hur överlever du annars? Hur betalar du mat, hyra kläder ?
Om du gör det på grund av tidigare inkomster så finns ju dom bokförda och du lär få behålla din klocka.
Citera
2025-04-30, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag börjar gilla att bo i Sverige. Snart kommer landet att fungera igen, med den klassiska gamla hederliga kristna etiken, moralen, ansvaret för andra, hederligheten som rättesnöre som vi hade i 500 år men som tog en paus ca år 2000. Högerregeringens nya lagar föredrar att favorisera hederliga svenskar framför snyltare och tjuvar. Vem kunde trott att den vändningen var möjlig.
Tänk, s röstade nej till det förslaget.

Som alla andra gånger.

Sämsta skiten
Citera
2025-04-30, 21:19
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Var går gränsen? Vad händer om man är frivilligt arbetslös en längre period men har till exempel en Rolex som man köpte när man arbetade? Eller om man jobbar utomlands?

Så länge du kan bevisa hur du köpt klockan och du inte har skulder hos kronkalle är det inga problem. Det här är enda sättet att trycka till buset. Systemet måste försöka anpassa sig.
Citera
2025-04-30, 21:51
Medlem
Citat:
Var går gränsen? Vad händer om man är frivilligt arbetslös en längre period men har till exempel en Rolex som man köpte när man arbetade? Eller om man jobbar utomlands?
Håller du dig ifrån kronofogden så kommer du slippa problem.
Citera
2025-04-30, 21:59
Medlem
Kanske är Diana Baban??
Citera
2025-04-30, 22:01
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Dina argument tog slut snabbt. Hennes situation är lätt, förklara hur du fick prylarna, man kan komma undan ganska enkelt om man bara tänker till. Det gjorde inte denna damen och hon förlorade allt.

Tog slut? 😂

Vad mer behöver sägas än att de flesta medlemmar på flashback som uttalar sig i trådar som dessa är fullständigt efterblivna?

Alla utländska brudar är horor och alla andra är kriminella. 😂

Jag förstår att livet i bajsbulleträsk inte är så kul, och att man får ett väldigt underligt perspektiv på livet när alla intryck kommer från flashback och efterlyst, men testa att spara lite av bidragen från soc och ge dig ut och res lite. Så kommer du att upptäcka att allt inte är som du tror. Och ta med dig några miljoner av dina likasinnade b-svennar.

Du har ju ingen aning om vem hon är, vilka sakförhållanden som gällde och hur hennes saker finansierats. Men lik förbannat "vet" du minsann hur det ligger till. Och dömer henne. För så gör man ju, som efterbliven idiot.

Ha en fin valborg.
Citera
2025-04-30, 22:04
Medlem
Citat:
Är det lag på det?

Ja, det är det. Det räknas som en tillgång. Du får inte något socialbidrag om du äger en villa heller.
Citera
2025-04-30, 22:19
Medlem
Gosifs avatar
Helt rätt av polisen! Ta allt dom har.

Hundarna skulle självklart åka hem till sina länder och lämna värdesakerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in