2025-04-30, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Testa att göra så här. Vi behöver se hela konversationen i sin helhet. Om du kikar lite på andra klagomålstrådars trådstart så ser du hur det bör se ut.

Det är gjort. Men jag fick svamla lite då den inte godkände det först. Meddelandet var för kort, fick jag upp som varning konstigt nog.
Citera
2025-04-30, 10:23
Moderator
Maviels avatar
Jag klistrade i början av tråden in ABoK's meddelande om vad som gäller i delforumet. I trådarna är det de aktuella brotten som är i fokus och som ska diskuteras. Det är inte helt ovanligt att det i nya intressanta trådar kommer alla möjliga vinklingar och sidospår som tar bort fokus från det här. Det kan vara politiska diskussioner om samhället i övrigt, andra fall och rättstolkningar osv. Det är alltså off topic i trådarna. TS inlägg var en del av en sådan diskussion som ledde tråden off topic.

Ibland brukar vi lägga ett moderatorsmeddelande i tråden där vi påminner om att hålla sig till topic.
Citera
2025-04-30, 10:24
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Det är gjort. Men jag fick svamla lite då den inte godkände det först. Meddelandet var för kort, fick jag upp som varning konstigt nog.

Nja, jag tror du enbart har kopierat texten. Kopiera allt även det som är inom taggarna. Allt som är i rutan när du tryckt på svara.
Citera
2025-04-30, 11:01
Moderator
KomissarieBecks avatar
Här kommer PM konversationen.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Helsingborg: Storbråk på akuten efter ett dödsfall (2025-04-27)
Citat:
I så fall finns det allvarliga problem hos polisen om poliserna själva styrs av rädsla för olika klaner.

Vi har ju han polischefen som kartläggde gängkriminella vars handikappade son blev grovt misshandlad och rånad på sin bil. Polisen gjorde ingenting åt detta förutom att sparka polischefen för att han hade kollat upp vilka gängfiender han hade som förmodligen gjort detta mot hans son.
Polischefen hade 25år hos polisen, ingen lojalitet alls, tydligen.

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

Du har tilldelats varning för Trams/OT i ämnet.// Moderator

Det var helt vanligt inlägg. Ser inget fel med det. Jag diskuterade ämnet och la ett ex. Det är standard och något jag alltid gör.
Att du inte vet skillnad mellan trams/offtopic och ett vanligt inlägg så borde du inte ha rollen som MOD. Pinsamt är det.

Du får anse vad Du vill men fakta är att ditt inlägg är OT för ämnet.// Moderator

Uppenbarligen så får jag inte tycka vad du vill eftersom du klarar inte av åsikter i tråden.
Jag diskuterade ämnet och var saklig i mina ord.
Du har misstolkat vart du har hamnat. Du har hamnat på ett forum där man diskutera olika ämnen och då måste man också får svara på dessa ämnen.
Att du vill förbjuda svar på inlägg är ju raka motsatsen till flashback existens.

Inte alls, Du precis som alla andra skribenter får ha exakt vilka åsikter som Ni vill.
Det är ett av forumets grundfundament så länge inläggen följer regelverket.
Jag återupprepar dock igen. Ditt inlägg är inte relevant för det aktuella ämnet.
Med det sagt så är jag klar med frågan// Moderator

Uppenbarligen inte när man inte får diskutera händelsen. Jag tar ju upp händelsen och någon la en teori om klaner och jag svarade på det, vilket fortfarande har med händelsen att göra.

Du tycker inte det är konstigt att polisen lägger ned ärendet???

När någon lägger en teori om klaner och det skulle vara anledningen till att polisen lägger ned ärendet. Varför skulle man inte få diskutera det?

Det är ju extremt märkligt att man inte får prata om det när dessa slagskämpar, kastar bord och stolar inför personal och besökande och polisen lägger ned ärendet.

Låter som du är släkt med dessa som vill förbjuda denna teori. Det var inte ens jag som la den teorin som du verkar vara rädd för.
Citera
2025-04-30, 11:15
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Jag klistrade i början av tråden in ABoK's meddelande om vad som gäller i delforumet. I trådarna är det de aktuella brotten som är i fokus och som ska diskuteras. Det är inte helt ovanligt att det i nya intressanta trådar kommer alla möjliga vinklingar och sidospår som tar bort fokus från det här. Det kan vara politiska diskussioner om samhället i övrigt, andra fall och rättstolkningar osv. Det är alltså off topic i trådarna. TS inlägg var en del av en sådan diskussion som ledde tråden off topic.

Ibland brukar vi lägga ett moderatorsmeddelande i tråden där vi påminner om att hålla sig till topic.

TS diskuterar dock tveklöst det aktuella fallet i det första stycket. Tråden handlar om fallet på akuten och TS bemöter en teori om varför just det fallet lades ner. Om TS hade avslutat sitt inlägg där, hade det då varit ok?

Om ja, hur kan det bli OT av att han i nästa stycke gör en liknelse till ett annat fall för att illustrera sin poäng?
Citera
2025-04-30, 12:01
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
TS diskuterar dock tveklöst det aktuella fallet i det första stycket. Tråden handlar om fallet på akuten och TS bemöter en teori om varför just det fallet lades ner. Om TS hade avslutat sitt inlägg där, hade det då varit ok?

Om ja, hur kan det bli OT av att han i nästa stycke gör en liknelse till ett annat fall för att illustrera sin poäng?

Nu är det inte jag som raderade och varnade det aktuella inlägget. När vi går igenom en tråd så ser vi tydligt när en ot kedja bildas och tråden halkar ur topic. Dvs kaskaden som följer på ett inlägg. Dvs ett inlägg som kan synas vara lite delvis on topic men kan dra igång en rad av ot inlägg.
Citera
2025-04-30, 12:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Det är inget konstigt. Det du klistrar in är bara ett citat och det måste ha någon form av text för att bli ett inlägg. Det räcker med en punkt, du behöver inte svamla.
Citera
2025-04-30, 12:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Här kommer PM konversationen.

Finns ju även en 1.06:a där om man ska vara noga:

Citat:
Låter som du är släkt med dessa som vill förbjuda denna teori.
Citera
2025-04-30, 12:12
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Nu är det inte jag som raderade och varnade det aktuella inlägget. När vi går igenom en tråd så ser vi tydligt när en ot kedja bildas och tråden halkar ur topic. Dvs kaskaden som följer på ett inlägg. Dvs ett inlägg som kan synas vara lite delvis on topic men kan dra igång en rad av ot inlägg.

Det är knappast TS ansvar om andra tar det som ett carte blanche att gå bananas med solklara OT-inlägg. Jag brukar aldrig besöka ABoK men ser nu att det påminner lite om en apläktare så jag kan förstå er tankegång. Men det är ändå en extremt hård varning eftersom TS gör ett ärligt försök att diskutera ämnet och knappast hade någon avsiktlig intention att deraila tråden.

En radering hade varit en sak. Men varning framstår som en obefogad käftsmäll.
Senast redigerad av Knattarna 2025-04-30 kl. 12:47.
Citera
2025-04-30, 12:49
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Det är knappast TS ansvar om andra tar det som ett carte blanche att gå bananas med solklara OT-inlägg. Jag brukar aldrig besöka ABoK men ser nu att det påminner lite om en apläktare så jag kan förstå er tankegång. Men det är ändå en extremt hård varning eftersom TS gör ett ärligt försök att diskutera ämnet och knappast hade någon avsiktlig intention att deraila tråden.

En radering hade varit en sak. Men varning är en obefogad käftsmäll.

Jag kan inte svara på vad som föregått denna varning - om det funnits raderingar, eller tidigare konversationer. Men en varning är inte mycket mer än en information till TS att nu är du på väg att lämna topic i tråden. Hörsammar man denna varning så händer det inte så mycket mer än att man kan fortsätta diskutera i tråden.
Citera
2025-04-30, 14:20
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Jag kan inte svara på vad som föregått denna varning - om det funnits raderingar, eller tidigare konversationer. Men en varning är inte mycket mer än en information till TS att nu är du på väg att lämna topic i tråden. Hörsammar man denna varning så händer det inte så mycket mer än att man kan fortsätta diskutera i tråden.

Men en varning ska ju ändå bara ges för regelbrott och jag kan inte se att ett sådant begåtts. Speciellt inte eftersom det inte ens fanns ett moderatormeddelande i tråden om att toleransen var extra låg. Jag har hört ditt resonemang förr men jag tycker inte riktigt att en varning kan likställas med en välvillig tillsägelse eftersom varningar direkt kan leda till att man blir avstängd. En radering däremot kan liknas vid en tillsägelse.

Jag tycker det är stor skillnad på radering och varning. En radering men inte varning vore kanske befogad här. Men vi kommer nog inte längre och vi får se om någon admin uttalar sig.
Senast redigerad av Knattarna 2025-04-30 kl. 14:23.
Citera
2025-04-30, 14:23
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Men en varning ska ju ändå bara ges för regelbrott och jag kan inte se att ett sådant begåtts. Speciellt inte eftersom det inte ens fanns ett moderatormeddelande i tråden om att toleransen var extra låg. Jag har hört ditt resonemang förr men jag tycker inte att en varning kan likställas med en välvillig tillsägelse eftersom varningar direkt kan leda till att man blir avstängd. En radering däremot kan liknas vid en tillsägelse.

Jag tycker det är stor skillnad på radering och varning och tycker att radering men inte varning vore befogat här. Men vi kommer nog inte längre och vi får se om en admin uttalar sig.

Jo jag har förstått att det uppfattas så med en varning. Försöker därför själv att börja med radering med bifogat meddelande om anledning till raderingen - möjligen borde vi lagt ett moderatorsmeddelande i tråden när det började bli mycket OT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in