2025-04-17, 22:57
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Märks det?
Oljud? Godkänns
Glapp? Underkänns

Oljud /Mekaniskt läte vid högersväng. Ibland lågt, ibland högre. Typ som metall mot metall.

Känns det? Nej.

Intressant. Tack.
Citera
2025-04-17, 23:01
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Oljud /Mekaniskt läte vid högersväng. Ibland lågt, ibland högre. Typ som metall mot metall.

Känns det? Nej.

Intressant. Tack.
Med glapp menar jag att man hissar upp bilen och rycker i hjul drivaxel och leder
Citera
2025-04-17, 23:17
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Med glapp menar jag att man hissar upp bilen och rycker i hjul drivaxel och leder

Ja precis. Återkommer. Det är skarpt läge snart hos Bilprovningen.
Citera
2025-04-30, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Ja precis. Återkommer. Det är skarpt läge snart hos Bilprovningen.
Om du är osäker på att bilen blir godkänd - vänd dig till Suspect(Carspect på skylten).
Citera
2025-04-30, 16:07
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Om du är osäker på att bilen blir godkänd - vänd dig till Suspect(Carspect på skylten).

Den gick igenom!
Citera
2025-05-28, 13:20
Medlem
Dille24s avatar
Vad gäller om man blir underkänd med återkontroll. Ställer av bilen och besiktigar bilen igen först nästa år?

Förstår att det är en ny fullständig besiktning, men börjar de med att kontrollera felet som blev underkänt sist eller är det en fullständigt ny kontroll utan förutsättningar?
Citera
2025-05-28, 17:47
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Vad gäller om man blir underkänd med återkontroll. Ställer av bilen och besiktigar bilen igen först nästa år?

Förstår att det är en ny fullständig besiktning, men börjar de med att kontrollera felet som blev underkänt sist eller är det en fullständigt ny kontroll utan förutsättningar?

Helt ny. Känner du dig osäker så bara ta en annan firma.
Citera
2025-05-28, 18:05
Medlem
Citat:

Det är en helt ny kontroll, men de får upp gamla fel så de missar de inte att kontrollera.
Citera
2025-05-29, 14:58
Medlem
Dille24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är en helt ny kontroll, men de får upp gamla fel så de missar de inte att kontrollera.

Alltså får man en två på typ avgasvärde så står den kvar? Eller rost i balk?

Klart de kollar allt. Men hade jag sett att en bil var underkänd förra året på ovan, skulle jag förstås kollat detta extra noga.. speciellt om det syns att inget är gjort. Är det gränsfall kanske det missat annars
Citera
2025-05-29, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Helt ny. Känner du dig osäker så bara ta en annan firma.
Hjälper inte, alla bilprovningar är uppkopplade till Transportstyrelsen = samma info om föregående besiktningsutfall.
Citera
2025-05-29, 15:05
Medlem
Citat:
Alltså får man en två på typ avgasvärde så står den kvar? Eller rost i balk?

Klart de kollar allt. Men hade jag sett att en bil var underkänd förra året på ovan, skulle jag förstås kollat detta extra noga.. speciellt om det syns att inget är gjort. Är det gränsfall kanske det missat annars
De står som gamla fel. Info som kommer i deras dator. Felen skriver de själv in. Har du fel på avgasvärde lär du inte komma undan med mer än att deras mätare är trasig. Rost blir ju inte mindre med tiden utan växer.
Citera
Igår, 20:56
Medlem
Får man graffiti måla sin bil hur som helst?
Bara pröjsa regbesiktning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in