2025-04-30, 09:38
Medlem
En minderårig är anhållen efter händelsen, enligt SVT:s uppgifter.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...rdet-i-uppsala

Suck
Citera
2025-04-30, 09:39
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Detta! Att det är barn är det som bedrövar mig. Sen som ovan sa, är man med i leken får man leken tåla. Men nu börjar man ju undra om de andra två avlidna inne i salongen ens var tilltänkta måltavlor eller om de bara strök med…
Dom får skylla sig själva om dom umgås i fel kretsar.
Citera
2025-04-30, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Hur ofta? Minst en gång i månaden, vet du hur fåfänga de är j den åldern och hur lite det kostar att fixa håret på den typen av salonger?

Visste inte det. Hade på min tid inte en enda polare som besökte salong frekvent.
Citera
2025-04-30, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Från Aftonbladet:
På en frisörsalong vid Vaksala torg var allt som vanligt.
Men plötsligt ska en person ha sprungit in, jagad av en maskerad man, enligt uppgifter.
Vittnen berättar om att de hörde flera skott.

Kvar inne på frisörsalongen låg tre personer döda. Två av dem ska ha suttit och klippt sig när de mördades, enligt uppgifter. Enligt en källa hittades de i sina frisörkappor.
De döda är män mellan 15 och 20 år, säger polisen till Aftonbladet.
– De är inte hundra procent identifierade än, anhöriga är inte underrättade, säger polisens presstalesperson Stefan Larsson.

Rena avrättningar. Fyfan.
En fråga som dyker upp, om det ovan stämmer, är ju om de tre ihjälskjutna ens är kopplade till varandra (t ex att de alla tre skulle vara springisar till Knogis Gottsunda Yngre). Det KAN åter igen handla om merparten "civila" offer. Lutar också isf rätt mycket åt att frisörsalongen bara råkade bli skådeplatsen för skjutningen. Noll har sagts om antal, tillstånd eller ålder på de skadade men om angivna åldern på de som mördats skulle vara korrekt (15-20) så är förhoppningsvis salongens personal bland de som överlevt.

EDIT NEDAN
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Vet inte hur den där kulturen funkar men för mig känns det osannolikt att de två kunder på salongen är i samma åldersspann som den som kommer inspringande. Hur ofta går 15-20åringar till barberare?

Troligare att de har polare alla tre och den tredje stod utanför och rökte eller nått.
Jo. Och inte självklart att man väljer att springa ner i en random källarlokal om man är jagad av en mördare med pistol. Vi får se vilka som är kopplade till varandra.
Senast redigerad av 163-127-123-aka-1 2025-04-30 kl. 09:52.
Citera
2025-04-30, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Vafan, ställ in de här jävla pressträffarna!

De måste ju få slå sig för bröstet och visa gm är gripen.
Citera
Medlem
En mardröm för polisen. 100 000 ute på gatorna och festar, även potentiella måltavlor är där. Om hämnden tas ut i folkhavet blir det riktigt otäckt
Citera
Medlem
Sjukt om det är 2 oskyldiga!
Börjar bli rätt många…….
Låt oss bara hoppas det är 3 babbeganstrar!
Citera
2025-04-30, 09:46
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Vafan, ställ in de här jävla pressträffarna!
Varför det? Hittills är denna pressträff en av de bästa jag hört, utredarna är supertydliga med vad de kan och vad de inte kan säga, och varför det är så. Vad begär du? Att snuten ska ställa upp misstänkta för fotografering som de gör i typ Thailand.
Citera
2025-04-30, 09:46
Medlem
Är detta första trippeln inom gängmiljö i Sverige?

Han kommer väl hamna på bunkern på Kumla eller saltvik.

Han kommer säkert betraktas som kungen i djungeln inne och utanför kåken .
Citera
2025-04-30, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123gt
Sjukt om det är 2 oskyldiga!
Börjar bli rätt många…….
Låt oss bara hoppas det är 3 babbeganstrar!
Det var folk som satt och klippte sig! Fy f.N
Kunde varit jag
Citera
2025-04-30, 09:48
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Klart man gör men det avgörande är tiden innan helikoptern och polisen är på plats oftast. Svårt att snabbt följa en skytt på elsparkcykel fem minuter senare om du inte vet i vilken riktning man ska leta.

Vi har SOS system som kan fånga upp telefoner i närheten av olyckor och skicka sms till personer så varför inte ha samma system här.
En skjutning sker.
Larm in till SOS
Larm ut till folk i närheten med information och som då kan hålla utkik och faktiskt vara lite mera kritiska mot vad de ser händer två kvarter bort.
Polis på plats som börjar förhöra och få fram vittnesmål. Kan också finnas en svarafunktion i systemet där jag som medborgare genast kan skicka in att person på elsparkcykel åkte snabbt förbi mitt fönster, blå jacka, solglasögon och adidasbyxor med vita sneakers.

Då har man iallafall möjlighet att åka och kolla detta mer aktivt som polis och vet vart man kan börja söka.
Det kan ju i så fall också användas för desinformation för att vilseleda Polisen…
Citera
2025-04-30, 09:49
Medlem
persona.von.gratas avatar
Min tolkning är att det är väldigt ovanligt att en skjutning resulterar i tre döda av tre möjliga. Beroende av vapen så har man 15-20 skott på rörliga mål under en stressig situation och ytterst begränsat med tid. Kanske lokalens utformning bidrog till utfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in