2025-04-30, 09:28
Medlem
allegragellers avatar
Sveriges radio skriver:

”En av personerna som sköts ihjäl i trippelmordet i Uppsala, förekommer i en utredning av planerat dåd mot anhörig till gängledaren Ismail Abdo, enligt uppgifter till SVT Nyheter.”
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
När det klarnar vilka som blivit skjutna så tror jag inte det kommer vara så mystiskt längre
Men jag spekulerar, sitter inte på några uppgifter eller rykten. Ej från Uppsala.

Vem ägde salongen ? Syrianer ?

Nä men sluta nu. Det har stått minst 100 gånger i tråden att ägarna är från Eritrea.
Citera
Medlem
fattyacids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Från Aftonbladet:
På en frisörsalong vid Vaksala torg var allt som vanligt.
Men plötsligt ska en person ha sprungit in, jagad av en maskerad man, enligt uppgifter.
Vittnen berättar om att de hörde flera skott.

Kvar inne på frisörsalongen låg tre personer döda. Två av dem ska ha suttit och klippt sig när de mördades, enligt uppgifter. Enligt en källa hittades de i sina frisörkappor.
De döda är män mellan 15 och 20 år, säger polisen till Aftonbladet.
– De är inte hundra procent identifierade än, anhöriga är inte underrättade, säger polisens presstalesperson Stefan Larsson.

Rena avrättningar. Fyfan.

Helvete, om detta stämmer är det ju två som ej var måltavlor och bara fixa fade??
Citera
2025-04-30, 09:30
Medlem
Gorillabass avatar
Vilka är de som fick sätta livet till?

En av de döda har jag tidigare ( i tråden ) sett på bild..
Citera
2025-04-30, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Helvete, om detta stämmer är det ju två som ej var måltavlor och bara fixa fade??

Hur kommer du till den här slutsatsen?🤔
Citera
2025-04-30, 09:32
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Sveriges radio skriver:

”En av personerna som sköts ihjäl i trippelmordet i Uppsala, förekommer i en utredning av planerat dåd mot anhörig till gängledaren Ismail Abdo, enligt uppgifter till SVT Nyheter.”

Yesterdays news. För tolv timmar sedan skrevs det i tråden.
Citera
2025-04-30, 09:33
Medlem
fattyacids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimzon
Hur kommer du till den här slutsatsen?🤔

Som det stod i artikeln. En person blev jagade in i salongen och de två andra satt i sina frisörstolar när de mördades.
Citera
2025-04-30, 09:33
Medlem
BombaySaphires avatar
Presskonferens live:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...rdet-i-uppsala
Citera
2025-04-30, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid

Vet inte hur den där kulturen funkar men för mig känns det osannolikt att de två kunder på salongen är i samma åldersspann som den som kommer inspringande. Hur ofta går 15-20åringar till barberare?

Troligare att de har polare alla tre och den tedje stod utanför och rökte eller nått.
Citera
2025-04-30, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Vad är det som är Fyfan?
Det är ju för fasiken folket själva som röstat fram denna utveckling, njut av det som ni skapat.

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det går att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Typ ”Fyfan, de skjutna är bara barn”

Och på samma gång tänka ”har man gett sig in i leken, får man leken tåla”

Ett trippelmord är bedrövligt oavsett.
Detta! Att det är barn är det som bedrövar mig. Sen som ovan sa, är man med i leken får man leken tåla. Men nu börjar man ju undra om de andra två avlidna inne i salongen ens var tilltänkta måltavlor eller om de bara strök med…
Citera
Medlem
fattyacids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Vet inte hur den där kulturen funkar men för mig känns det osannolikt att de två kunder på salongen är i samma åldersspann som den som kommer inspringande. Hur ofta går 15-20åringar till barberare?

Troligare att de har polare alla tre och den tedje stod utanför och rökte eller nått.

Hur ofta? Minst en gång i månaden, vet du hur fåfänga de är j den åldern och hur lite det kostar att fixa håret på den typen av salonger?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Snarare en trippelvinst för samhället. Nu hann dom inte ställa till med problem för samhället.

Det sorgligare är att det bara kommer att fyllas på underifrån med nya småglin som fram tills nu varit mer oskyldiga än de kommer bli..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in