2025-04-29, 18:41
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andyhole
Ngon som vet var detta hnde? Fanns fler videon dr personen sprejade NML p vggarna, samt tnde p en bil.

https://x.com/i/status/1915506078269268249
Kan du lnka till de andra filmerna?
Citera
2025-04-29, 20:10
Medlem
Jag tror att han har plockat bort eller gjord dem gmda.
Citera
2025-04-29, 21:01
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Jag tror att han har plockat bort eller gjord dem gmda.
fan vad dlig han var p och svinga, men bra p att fnissa.
Citera
2025-04-29, 22:42
Medlem
Graevs avatar
Citat:
Ngon som vet var detta hnde? Fanns fler videon dr personen sprejade NML p vggarna, samt tnde p en bil.

https://x.com/i/status/1915506078269268249

Detta r Mariedalsskolan i Varberg, oktober 2024. Tre rektorer har ftt info om att jag har tre filmer frn hndelsen men de har inte hrt av sig fr hjlp med identifiering. Polisen tog tacksamt emot dem dock.
Senast redigerad av Graev 2025-04-29 kl. 22:47.
Citera
2025-04-29, 22:57
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graev
Detta r Mariedalsskolan i Varberg, oktober 2024. Tre rektorer har ftt info om att jag har tre filmer frn hndelsen men de har inte hrt av sig fr hjlp med identifiering. Polisen tog tacksamt emot dem dock.
Vad det filmer p sprejningar och den brnda bilen, eller bara vandalisering p skolan?
Citera
2025-04-29, 23:11
Medlem
Graevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Vad det filmer p sprejningar och den brnda bilen, eller bara vandalisering p skolan?
Tre filmer frn skolan. Tar grna emot andra klipp de lagt ut.
Citera
2025-04-29, 23:21
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Bahhh tror det dr twitterkontot bara snott varbergfilmen fr att spela allan ballan och loeka att han r ddsfarlig NLM/764 tnt, om han hade gjort grejerna som pstods hade de funnits p twitter eller telegram. bara ngon svettig incel med en Discord
Citera
2025-04-29, 23:34
Medlem
Citat:

Tror han har gmt dem. Men det var en film dr han krossade en bakre sidoruta och tnde eld p en bil. Frskte se reg-nummer men det var s dlig kamera s det gick inte. Sen var det en film dr han sprejade NLM p en tegelvgg, troligen skolan.
Sen tror jag att han hade en redigerad film med NLM snuttar och de misshandlade ngon p gatan.

De tre filmerna verkade vara av samma person.

Troligen r det som ni sger, att han tagit dem fr att spela tuff.
Citera
2025-04-30, 07:16
Medlem
Graevs avatar
Citat:
Tror han har gmt dem. Men det var en film dr han krossade en bakre sidoruta och tnde eld p en bil. Frskte se reg-nummer men det var s dlig kamera s det gick inte. Sen var det en film dr han sprejade NLM p en tegelvgg, troligen skolan.
Sen tror jag att han hade en redigerad film med NLM snuttar och de misshandlade ngon p gatan.

De tre filmerna verkade vara av samma person.

Troligen r det som ni sger, att han tagit dem fr att spela tuff.

Tack. Kan de koppla honom till vandaliseringen av skolan br de kunna nysta i det andra ocks. Tyvrr tror jag inte de kommer gra s mycket. Slain skrt ju om en massa saker och det fanns filmbevis p en massa misshandlar han gjort som polisen verkade bortse helt ifrn av oknd anledning. De bekrftade bara tv av hndelserna. Dessa killar njer sig ju inte med lite klotter p skolan, de triggar varann p ntet tills nn dr.
Citera
2025-04-30, 15:10
Medlem
Kopierad text frn svt! Ngon som har mer info?

17-ring i Ume med koppling till 764-ntverket misstnks fr dubbla mordfrsk
Uppdaterad idag 13:02Publicerad idag 11:13
En 17-ring som pekats ut som medlem i ett sadistiskt ntverk med internationella frgreningar greps p en skola i Ume i brjan av april. Utredningen har sedan vxt och han hktades under onsdagen fr tv fall av mordfrsk.

17-ringen sitter sedan ngra veckor tillbaka hktad misstnkt fr fyra olika brottsrubriceringar. Det handlar om medhjlp till frsk till mord samt medhjlp till grov misshandel efter tv knivdd i Hsselby.

Han misstnks ven fr uppmaning till sjlvmord samt grovt utnyttjande av barn fr sexuell posering av en flicka boende i ett annan land.

Ibland berttade jag fr honom att jag knde mig ledsen och nere. Han frskte f mig att ta mitt liv. Han skickade tv manualer med olika stt att beg sjlvmord, har hon tidigare berttat fr Uppdrag granskning.

Nya brott

Utredningen mot honom har sedan vxt och han hktades under onsdagen fr nytillkommen brottslighet. Enligt hktningsframstllan handlar det om tv fall av mordfrsk som ska ha intrffat i juni frra ret.

Frnekar brott
Han nekar till anklagelserna mot honom.

Min klient frnekar brott, ngot jag r vertygad om att utredningen kommer att styrka, sger 17-ringens frsvarare, Emily Tyr.

17-ringen frn Ume pekas ut som en av medlemmarna i 764 ett ntverk med medlemmar i olika delar av vrlden som hetsar varandra att beg sadistiska handlingar. Amerikanska FBI betraktar 764-ntverket som ett terrorhot.
Citera
2025-04-30, 15:23
Medlem
Graevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppzan
Kopierad text frn svt! Ngon som har mer info?

17-ring i Ume med koppling till 764-ntverket misstnks fr dubbla mordfrsk
Uppdaterad idag 13:02Publicerad idag 11:13
En 17-ring som pekats ut som medlem i ett sadistiskt ntverk med internationella frgreningar greps p en skola i Ume i brjan av april. Utredningen har sedan vxt och han hktades under onsdagen fr tv fall av mordfrsk.

17-ringen sitter sedan ngra veckor tillbaka hktad misstnkt fr fyra olika brottsrubriceringar. Det handlar om medhjlp till frsk till mord samt medhjlp till grov misshandel efter tv knivdd i Hsselby.

Han misstnks ven fr uppmaning till sjlvmord samt grovt utnyttjande av barn fr sexuell posering av en flicka boende i ett annan land.

Ibland berttade jag fr honom att jag knde mig ledsen och nere. Han frskte f mig att ta mitt liv. Han skickade tv manualer med olika stt att beg sjlvmord, har hon tidigare berttat fr Uppdrag granskning.

Nya brott

Utredningen mot honom har sedan vxt och han hktades under onsdagen fr nytillkommen brottslighet. Enligt hktningsframstllan handlar det om tv fall av mordfrsk som ska ha intrffat i juni frra ret.

Frnekar brott
Han nekar till anklagelserna mot honom.

Min klient frnekar brott, ngot jag r vertygad om att utredningen kommer att styrka, sger 17-ringens frsvarare, Emily Tyr.

17-ringen frn Ume pekas ut som en av medlemmarna i 764 ett ntverk med medlemmar i olika delar av vrlden som hetsar varandra att beg sadistiska handlingar. Amerikanska FBI betraktar 764-ntverket som ett terrorhot.

Finns massor i trden om Chai.
Citera
2025-04-30, 15:33
Medlem
Citat:
Finns massor i trden om Chai.

Jag vet.. det str ju dock att det framkommit ny info under utredningen. Att han nu r misstnkt fr tv mordfrsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in