• 3
  • 4
2025-03-21, 18:01
Medlem
Vet inte hur kopplingarna med "gäng" är men utgår man från historik så har nog mc-gäng väldigt sällan om ens nån gång varit delaktiga.

Citat:
Ursprungligen postat av abv
Intressant. Man har ju läst flera artiklar om folk söderifrån med gängkoppling som blivit tagna med resväskor i just Luleå. Blir det konflikter om vem som får sälja norröver eller är det typ free for all att sälja utanför lokalområdet? Annars känns det som en no-brainer att etablera sig i Norrbotten om ingen ens "äger marknaden".
Citera
2025-03-25, 12:44
Medlem
Kaffeochladds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceLove23
Vet inte hur kopplingarna med "gäng" är men utgår man från historik så har nog mc-gäng väldigt sällan om ens nån gång varit delaktiga.
Jag tror att MC gängen håller på med annat, för nåt år sedan smuggla dem diesel från finland
Citera
2025-03-25, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeochladd
Jag tror att MC gängen håller på med annat, för nåt år sedan smuggla dem diesel från finland

Tror inte heller det är narkotika. Då hade det nog uppdagats. Och dieseln är väl snart 20 år sedan, så är nog ingen lönsamhet i dag. Sen vill jag minnas i fallet med diesel att det var en enskild och inte klubben men kan ha fel.
Citera
2025-03-26, 13:30
Medlem
Kaffeochladds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceLove23
Tror inte heller det är narkotika. Då hade det nog uppdagats. Och dieseln är väl snart 20 år sedan, så är nog ingen lönsamhet i dag. Sen vill jag minnas i fallet med diesel att det var en enskild och inte klubben men kan ha fel.
Nu när jag tänker efter så gick det rykten att dem tog in kvinnor som sålde sig själv från Östeuropa och sålde i lule, men vet inte egentligen då jag inte bodde här då
Citera
2025-03-27, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeochladd
Nu när jag tänker efter så gick det rykten att dem tog in kvinnor som sålde sig själv från Östeuropa och sålde i lule, men vet inte egentligen då jag inte bodde här då

Har nog gått många olika rykten men tänker att någon gång borde någon blivit delgiven misstanke eller dömd om det legat nån sanning i det.
Citera
2025-04-28, 18:12
Medlem
3 av dom är släppta / på fri fot
Citera
2025-04-29, 21:45
Medlem
Narkotikahärvan på Porsön i Luleå har tagit en ny vändning när en man 35-årsåldern nu gripits och häktats.
– Det här har en koppling till femkilosbeslaget för en månad sedan, säger kammaråklagare Joseph Ricken.

https://www.nsd.se/nyheter/lulea/art...aktad/l68d0gzr
Citera
2025-05-03, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Narkotikahärvan på Porsön i Luleå har tagit en ny vändning när en man 35-årsåldern nu gripits och häktats.
– Det här har en koppling till femkilosbeslaget för en månad sedan, säger kammaråklagare Joseph Ricken.

Utvecklade sig ungefär som jag skrev på första sidan alltså.
Citera
2025-05-04, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum

Någon som vet vem 35 åringen är?
Citera
2025-05-05, 18:40
Medlem
Vilka är släppta? Vem är 35åringen?
Citera
2025-05-06, 20:35
Medlem
35 åringen= Sv*n G*rdin ryktas det.
Citera
2025-06-26, 09:13
Medlem
Ett krypterat alias och fem kilo amfetamin i frysen.
Det var några av pusselbitarna när polisen slog till mot en lägenhet på Porsön i Luleå i mars.
Nu åtalas två män för grovt narkotikabrott efter en insats som avslöjade en omfattande försäljningsverksamhet, där en av de misstänkta själv uppgett i en chatt att han tjänar 80 000 kronor i veckan.

https://www.kuriren.nu/nyheter/brott...lulea/r24042vj
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in