Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-29, 17:13
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Vad skulle hon rimligtvis i så fall ha för intresse av att förstöra möjligheten att få den "arbetslöshetsersättningen"?

36.000 i Londonområdet är kaffepengar. I synnerhet om barnen ska bo med Ciara i England vilket allt tyder på. Jäklar vad Måns har förstört för sig själv. Han borde lägga in sig på behandlingshem i ett år.
Citera
2025-04-29, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
En länk på vad? Måns vinrankor?
Du påstod att han stoltserar med att allt produceras på gården.
Så jag tänkte närmast på MZ uttalande om du kunde länka det.
Citera
2025-04-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Tack för en utmärkt sammanfattning!
Jag vill uppmärksamma den här biten du skrev som ett bevis att hon inte ville att det skulle bli offentligt, till alla som skriker att "det var hon som började".
Bra! Vissa som verkar ha lite svårt att förstå detta
Citera
2025-04-29, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Nej, Tommy Körberg är minst lika stor som Persbrandt. Johannes Brost var betydligt mer etablerad än Måns och Claes Malmberg har kuskat runt på revyer. Menar du att Måns har någon karriär kvar får du gärna tro det. Jag tror det inte. Visste inte ens att han sjöng fortfarande men så dök han upp med badabastu-gänget och nu är han borta igen.
De flesta artister varvar med olika job. Eric Sade jobbar som domare i Let´s dance och har en massa bolag.
Men det är inte omöjligt att han dyker upp i fler mellotävlingar. Även om det mest är programledarjobb.
Håller inte med om Tommy Körberg. Han är möjligen världsberömd i Sverige.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-29 kl. 17:25.
Citera
2025-04-29, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Varför spelar åldern in hela tiden? Medelålders, boomers, gamla tokkärringar osv?
Har du tänkt på att äldre har mycket livserfarenhet?
De flesta relations situationer har vi sett eller upplevt själva. Ingenting är nytt under solen.

Om du är rädd om dig så blir du också äldre år efter år. Det är samma naturlagar för alla.
Bara en iakttagelse att majoriteten av dem som försvarar Måns är medelålders kvinnor. Kanske för att hans största fans är just den gruppen. Precis som att majoriteten av Biebers fans är tonåriga flickor.

Det gör det mer skrämmande att just äldre kvinnor med mycket livserfarenhet och kanske själv varit i ett antal destruktiva förhållanden, försvarar Måns och inte Ciara.
Citera
2025-04-29, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Bara en iakttagelse att majoriteten av dem som försvarar Måns är medelålders kvinnor. Kanske för att hans största fans är just den gruppen. Precis som att majoriteten av Biebers fans är tonåriga flickor.

Det gör det mer skrämmande att just äldre kvinnor med mycket livserfarenhet och kanske själv varit i ett antal destruktiva förhållanden, försvarar Måns och inte Ciara.
Jag är inte ett fan av MZ.s musik. Men har alltid tyckt att han är sympatisk och trevlig med glimten i ögat.
Jag skulle sakna honom om han försvann som artist.
Framförallt tycker jag att han har blivit otroligt orättvist behandlad.

Hans brott? Han har haft problem i sitt äktenskap det senaste året.
Och vem har med det att göra?
Fel och brister har alla, även på andra sidan. Ingenting är varken svart eller vitt.
Det är mest 4 nyanser av grått. När du blir äldre lär du dig.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-29 kl. 17:37.
Citera
2025-04-29, 17:33
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76

Eller så har dem betydligt mer livserfarenhet så dem kan se igenom Ciara och det hon håller på med, För allt hon gör nu mer är väldig kallt och kalkylerat planlagt fast ingen i tråden vill erkänna det hon vet hon kommer åka dit i denna rättegång när den blir av men försöker skapa för nästa!
Citera
2025-04-29, 17:35
Citat:
Du påstod att han stoltserar med att allt produceras på gården.
Så jag tänkte närmast på MZ uttalande om du kunde länka det.

Det var inte så jag uttryckte det direkt, men jag såg nyligen på sociala medier att vin-baronen plöjde upp nya fält på sin lilla gård, ska han satsa på mer lönsam och uppiggande gröda denna säsongen tro?
Citera
2025-04-29, 17:36
Medlem
HändelsEN ska alltså ha skett under mellons finalvecka. Den vecka halva Sverige ändå fick för sig att han var våldsam pga av spark/kast av mobil. Märkligt ändå att det inte finns fler händelser på dessa 9 år.
Citera
2025-04-29, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Klokt vet jag inte, men kanske lite ”vettigt”?

För tänker att, de här två människorna nog går igenom en Skärseld av alla möjliga och omöjliga känslor just nu.

Och det finns barn ( som man kanske inte, i stundens hetta, sätter i första rummet? Fast man intalar sig att man gör? I sin sorg/affekt? )

Många, som själva gått igenom liknande, kan säkert relatera?

Och visst, somliga av oss söker sig till,och vill vara i Rampljuset.

Tror dock, att varken MZ eller hans fru hade tänkt att de en dag skulle stå på ” ett medialt medeltida torg, med oss, pöbel” - Att kasta ruttna tomater på, eller hylla?

Två individer, i outgrundlig Sorg?

Ja ingen rolig situation för någon dessutom 2 väldigt små barn inblandade . Tycker ff att det kunde skötts på ett betydligt bättre sätt.
Oavsett vem man tycker är skyldig el oskyldig. Det finns utbildade människor som hanterar sånt här dagligen tycker inte att en massa utomstående ska blanda sig i ,det gynnar ingen.

Nu finns det ingen rim o reson i kommentarerna här.!

Tids nog hoppas jag för allas skull att dom finner en lösning och att lugnet lägrar sig.
Citera
2025-04-29, 17:38
Medlem
Citat:
Jag är inte ett fan av MZ. Men har alltid tyckt att han är sympatisk och trevlig med glimten i ögat.

Såg nån dokumentär för många år sen om honom, hembesök , fan då fick man riktigt dåliga vibbar av honom, är inte ett dugg förvånad av någonting som framkommit, obehaglig snubbe
Citera
2025-04-29, 17:41
Medlem
Citat:
Jag är inte ett fan av MZ.s musik. Men har alltid tyckt att han är sympatisk och trevlig med glimten i ögat.
Framförallt tycker jag att han har blivit otroligt orättvist behandlad.

Hans brott? Han har haft problem i sitt äktenskap det senaste året.
Och vem har med det att göra?
Fel och brister har alla, även på andra sidan. Ingenting är varken svart eller vitt.
Det är mest 4 nyanser av grått. När du blir äldre lär du dig.
Vet inte hur gammal du är. Men jag är ingen ungtupp. Vet att sanningen kommer fram. I synnerhet när det gäller en kändis. Media kommer att gräva djupt. Om inte Måns själv kommer erkänna förstås.

Tiden får utvisa vad som är sant.

Men är det som Ciara säger lär nog Måns framtid som artist vara över. Om Ciara ljuger lär hon riskera bli en av Sveriges mest hatade kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in