2025-04-29, 16:06
  #493
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Juryn ville bara promota offensiv hockey, men ingen någonsin utanför Sverige anser att Karlsson är bäst överhuvudtaget.

Det handlar inte bara om att göra flest poäng som back ditt sär. Hedman ligger inte så långt efter Karlssons poängsnitt men han är enormt mycket bättre defensivt.
vart har jag skrivit karlsson är bättre än hedman ditt mongo?
Citera
2025-04-29, 16:08
  #494
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Du kan varken skriva eller tänka uppenbarligen. Detta bevisar uppenbarligen att EK är usel under jämna förhållanden, minus varenda jävla säsong.

Man är inte bästigast i världen bara för att man är bra i powerplay.
Du förstod alltså inte boxplay och pp har betydelse för +- statistiken grattis
Citera
2025-04-29, 16:08
  #495
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Tänkte också på 4N. Men minns det som att han sa att det var det sista?
Men du kan ha rätt.

Jag vill ha tillbaka L.G Björklund. Och en irriterad Wikegård.

https://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/hakan-sodergren-slutar-man-kommer-inte-se-mig-i-tv-igen/

Citat:
Det var då Södergren och Viaplay satte sig ner vid förhandlingsbordet för att förnya hans kontrakt. Redan då hade Södergren bestämt sig för att hemma-VM 2025 skulle bli hans sista.

Han var med i Viaplays Godmorgon NHL så sent som idag, så det vore ju märkligt om han inte skulle göra Hockey-VM.

Lars-Gunnar Björklund, salig i åminnelse, är saknad!
Citera
2025-04-29, 16:08
  #496
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Lite roligt du glömt bort Landeskog han har inte spelat på tre år men Lidström kommer du ihåg, det var väl minst 15år sedan han spelade om inte mera, nej du är bara okunnig och det märks ju här tydligt.

Därför att Lidas är en av de bästa backarna genom tiderna, vilket EK verkligen inte är. Landeskog är inte heller i närheten att vara en av de bästa. Lidas glömmer man inte i första taget, bara du som är dement som gör det.
Citera
2025-04-29, 16:09
  #497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Du förstod alltså inte boxplay och pp har betydelse för +- statistiken grattis

Nej, den spelar inte in där för att +/- baserar sig på spel 5 mot 5. Det vore ju idiotisk om man spelar i ett lag som tar massvis med utvisningar och man spelar mycket boxplay således, då vore det ju bara idiotisk och orättvist att det skulle påverka ens +/-, ditt sär.
Citera
2025-04-29, 16:09
  #498
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det spelar ingen roll att han gör mycket poäng i PP när han är en säkerhetsrisk i 5 mot 5 fattar du väl, därför han aldrig vinner ett skit.



Exakt, för mål är svårare att göra än assist och således mer värdefullt.
jag ger dig ett rätt för första gången temmu selännes rookie säsong är det absolut coolaste nhl rekordet enligt mig, och det kommer aldrig göras om, men jämföra allas säsonger i nutid med den säsongen är ju inte direkt rättvist.
Citera
2025-04-29, 16:10
  #499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
alltså spelar det roll för då förs ju inte den statistiken, förstår du inte ens en sådan enkel sak heller? Lirar du boxplay och pp mycket och gör det bra där och inte lirar så mycket fem emot fem så syns alltså inte det, du förstod inte det var det jag menade heller

Din idiot. Så om man spelar mycket boxplay men inget powerplay så ska man ha uselt +/- ? Vore det rättvist eller ditt jävla sär?
Citera
2025-04-29, 16:12
  #500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Lite roligt du tycker endast mål räknas assist är minst lika viktigt för utan den blir det ju inget mål att du ens jämför foppa och rantanen visar återigen du är helt iq befriad foppa säger ju många i nhl själva är en av de bästa igenom tiderna har någon ens yttrat sig så om rantanen?

Varför är det lättare att göra assist då? Man får ju även andra-assister, så det är extra lätt då. Alla vet att det är lättare att göra många assist än många mål.

Jaja Foppa är bästigast i hela världen men ändå inte någonsin gjort fler mål än Rantanen en medioker säsong för Rantanen.
Citera
2025-04-29, 16:13
  #501
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Nej, den spelar inte in där för att +/- baserar sig på spel 5 mot 5. Det vore ju idiotisk om man spelar i ett lag som tar massvis med utvisningar och man spelar mycket boxplay således, då vore det ju bara idiotisk och orättvist att det skulle påverka ens +/-, ditt sär.
nej precis därför är +- missvisande i många fall ditt mongo det är inte direkt svårt förstå, bara för dig.
Citera
2025-04-29, 16:14
  #502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
jag ger dig ett rätt för första gången temmu selännes rookie säsong är det absolut coolaste nhl rekordet enligt mig, och det kommer aldrig göras om, men jämföra allas säsonger i nutid med den säsongen är ju inte direkt rättvist.

Fortfarande än idag är det lättare att göra mycket assist än mål, du får ju fan assist om du passar någon annan som gör världens soloräd och passar pucken en gång till, till ett mål. Som målvakt kan du få en assist om du passar en enkel pass till din back som passar till någon som får friläge.
Citera
2025-04-29, 16:15
  #503
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Varför är det lättare att göra assist då? Man får ju även andra-assister, så det är extra lätt då. Alla vet att det är lättare att göra många assist än många mål.

Jaja Foppa är bästigast i hela världen men ändå inte någonsin gjort fler mål än Rantanen en medioker säsong för Rantanen.
foppa har ju iaf vunnit hart trophy så så kass är han ju inte, har rantanen gjort det? svar nej och han kommer aldrig vinna det heller.
Citera
2025-04-29, 16:15
  #504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
nej precis därför är +- missvisande i många fall ditt mongo det är inte direkt svårt förstå, bara för dig.

Det är inte missvisande i 5 mot 5, ditt jävla sär. Hade BP o PP spelat in hade det varit missvisande, JA, eftersom många spelar BP och inte PP och tvärtom.

Erik Karlsson spelar ju PP och inte BP, således hade ju han fått en bättre +/- än vad han borde ha om man räknade in PP. +/- är således helt rättvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in