2025-04-28, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag tror på minst ett kliv uppåt till och sedan en krasch. Ju högre toppen blir, desto brutalare blir kraschen. Blir det ingen riktig topp så blir det inte heller någon riktig krasch, tänker jag.

Har för mig att du tippat 120K som cykeltopp, står du fast vid det? Och tippar du isf på november som topp och krasch-månad?

(Ber om ursäkt på förhand om jag minns fel.)
Citera
2025-04-29, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Har för mig att du tippat 120K som cykeltopp, står du fast vid det? Och tippar du isf på november som topp och krasch-månad?

(Ber om ursäkt på förhand om jag minns fel.)

Jag har reviderat min gissning efter det, just på grund av den relativt lugna utvecklingen hittills. Vi behöver en riktig FOMO-rusning för att cykeln ska kunna ta slut. Jag tror numera att vi kommer att gå högre än 120k, troligen redan under 2025.
Citera
2025-04-29, 00:17
Avslutad
Citat:
Jag har reviderat min gissning efter det, just på grund av den relativt lugna utvecklingen hittills. Vi behöver en riktig FOMO-rusning för att cykeln ska kunna ta slut. Jag tror numera att vi kommer att gå högre än 120k, troligen redan under 2025.

Tror ungefär detsamma. Tippade nyss 150-250K i mitten av november:

(FB) Bitcoin - trading och analys
Citera
2025-04-29, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Du menar exit?

Jag gick in på exakt:
94722.45

Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Läste visst lite väl fort! Såg nu att det fanns med i ditt första inlägg, sry

Sådär, då har vi en exit! En härlig morgondipp, får jag lov att säga. Två koppar kaffe, en schackmatch och plötsligt hade litet minus gått till bra plus.

Hade ganska stor position så mina sälj hamnade lite all over the place, trots att jag stängde allt vid ett tillfälle:

Majoriteten såldes på 94302.89, men spread var från:
94327.25 - 94302.89 (bra sak att största andelen var på den lägre delen).

En kul sak med att handla med ordentligt leverage (även om detsamma gäller även utan leverage): procentuellt tappade jag mer av min bankrulle när jag kortade med förlust än med vinst (BTC), men tack vare bra resultat på kortning av DOGE och ETH så blev vinsten i dollar räknat större nu än tidigare förlust.

Nåja, härlig avslutning på mina kortningsäventyr.

Och självklart blir jag överlycklig om ni, Bitcoinfans, får en rejäl bullrun nu (och att ni realiserar lite vinster till FIAT). Kommer 100k+ så får jag ta lite semesterdagar för fortsatta kortningsäventyr när marknaden korrigerar nedåt igen ...
Citera
2025-04-29, 09:35
Medlem
Citat:
Sådär, då har vi en exit! En härlig morgondipp, får jag lov att säga. Två koppar kaffe, en schackmatch och plötsligt hade litet minus gått till bra plus.

Hade ganska stor position så mina sälj hamnade lite all over the place, trots att jag stängde allt vid ett tillfälle:

En kul sak med att handla med ordentligt leverage (även om detsamma gäller även utan leverage): procentuellt tappade jag mer av min bankrulle när jag kortade med förlust än med vinst (BTC), men tack vare bra resultat på kortning av DOGE och ETH så blev vinsten i dollar räknat större nu än tidigare förlust.

Och självklart blir jag överlycklig om ni, Bitcoinfans, får en rejäl bullrun nu (och att ni realiserar lite vinster till FIAT). Kommer 100k+ så får jag ta lite semesterdagar för fortsatta kortningsäventyr när marknaden korrigerar nedåt igen ...

Tror inte många läsare drömmer om att med nöd och näppe gå lite plus på sina kaffepengar, men grattis. Well played!
Citera
2025-04-29, 10:00
Medlem
Flaskhanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tror inte många läsare drömmer om att med nöd och näppe gå lite plus på sina kaffepengar, men grattis. Well played!
När det blir 35% respektive 20% minus, då heter det att det var "kaffepengar", medans när det blir 8% plus då heter det "härlig avslutning".
Citera
2025-04-29, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhank
När det blir 35% respektive 20% minus, då heter det att det var "kaffepengar", medans när det blir 8% plus då heter det "härlig avslutning".

Det är (exempelvis) trivialt att
0.65*x<1.08*50x
Citera
2025-04-29, 12:24
Medlem
Flaskhanks avatar
Citat:
Det är (exempelvis) trivialt att
0.65*x<1.08*50x
Har du kört med 50x hävstång?
Citera
2025-04-29, 12:51
Medlem
Citat:

Nu återstår frågan hur du ska realisera eller placera dina vinster för att öka eller åtminstone inte förlora köpkraft? Troligen vore att växla till dig en bitcoinposition det mest ändamålsenliga om du inte avser att omedelbart konsumera upp pengarna.

Citat:

På vilket sätt realiserar man vinster genom att växla till fiat, tänker du?
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-04-29 kl. 12:54.
Citera
2025-04-29, 14:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Nu är det lite Kebab/Hasse/Polisen varning på dig. Du vet måst väl veta vad han menade med "realisera vinst"?

Du kanske tycker att man realiserar vinster genom att sälja mot Bitcoin, men nu var det inte din definition som gällde och då får du faktiskt försöka förstå vad andra avser. Snälla var inte som Kebab.
Senast redigerad av Leaston 2025-04-29 kl. 14:11.
Citera
2025-04-29, 17:47
Medlem
Citat:
Nu återstår frågan hur du ska realisera eller placera dina vinster för att öka eller åtminstone inte förlora köpkraft? Troligen vore att växla till dig en bitcoinposition det mest ändamålsenliga om du inte avser att omedelbart konsumera upp pengarna.

Om du nu tvunget vill veta, jag har växlat till USDC och använder Binance räntesats för dem eftersom jag kanske får lust att korta igen (eller, på sätt och vis mer korrekt, betta att viss volatilitet sker nedåt under vissa tidsspann). Jag vill också undvika växelavgifter. Ränta cirka 5.5%.

(Binance Simple earn)
Citera
2025-04-29, 18:06
Medlem
Citat:
Om du nu tvunget vill veta, jag har växlat till USDC och använder Binance räntesats för dem eftersom jag kanske får lust att korta igen (eller, på sätt och vis mer korrekt, betta att viss volatilitet sker nedåt under vissa tidsspann). Jag vill också undvika växelavgifter. Ränta cirka 5.5%.

(Binance Simple earn)

Ok, du antar att bitcoinpriset kommer att ligga på max 100k om ett år alltså. Det kanske kan bli så. Men djärvt spelat.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-04-29 kl. 18:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in