Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Nu handlar tråden om aktier, med gört så vi får se din fantastiska business. Hur man nu presenterar sådana affärer.
Tittade nu, +lite mer än 30% på mitt Nordnet, plus drygt 28% på Avanza. I år. Har bilder, så om jag kan lägga upp dem tryggt så finns det.
Mycket försvarsaktier. På Nordnet enbart (HANetf Future of Defence och BAE Systems), men där har jag inte så mycket. På Avanza mer blandat, men massor Saab.
Ganska coolt när OMXS30 backat, men ibland så gör man rätt :-)
Ja, är du övertygad om att en viss sektor eller vissa bolag har en ljus framtid så är det helt rätt att satsa. Och en smula beundrandsvärt, för jag tycker själv att det är väldigt svårt att känna den där riktiga övertygelsen, det blir alltid en massa "tänk om" och så diversifierar jag, kanske in absurdum.
Med det sagt har även jag gjort mig en bra hacka i år på Saab, Mildef, Invisio, Scandinavian Astor Group och de utländska försvarsinnehaven Rheinmetall, Leonardo och Kongsberg Gruppen. Alla hör till mina mest framgångsrika innehav räknat i procent sen jag började handla med aktier. Men jag skulle så klart ha gått in långt tidigare.
Guld och silver (Lundin Gold, AuAg Gold Rush, AuAg Silver Bullet + enskilda kanadensiska gruvaktier) har också haft en bra utveckling sen jag började köpa dem för snart ett år sen.