• 1
  • 2
2025-04-29, 10:56
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Hej, första gången jag skriver här, men behöver lite utomstående input.

Jag träffade en tjej som jag klickade direkt med. Hon upplevde samma sak. Första gången vi sågs umgicks vi över en helg, fredag till måndag, ensamma i en lägenhet. Redan första kvällen var det mycket mys, men när det liksom kom till den punkten att nästa naturliga steg var att gå över till sex så tog det stopp. Jag frågade om detta redan första kvällen, om de va nåt som kändes fel, och de var kanske dumt av mig att ta upp det så tidigt (??). Hur som helst så svarade hon med att hon kan ha ett stängt kroppsspråk när det kommer till sex och jag försökte få fram att det är lugnt för mig. På söndagen hade vi sex första gången, och måndag morgon hade vi sex en andra gång.

Andra gången vi sågs, och den senaste, så umgicks vi också ensamma i en lägenhet fredag till måndag. Första kvällen var det som vanligt mycket mys och precis när det skulle övergå till sex så ringde hennes telefon, hon kände att hon var tvungen att ta samtalet av div. anledningar, och efter det så dog allt ut. (Det var ett samtal från en vän hon har som har div. problem). Hur som helst så fortsatte helgen med massa mys, men det blev aldrig något sex.

Eftersom jag kände väldigt tidigt att jag var mycket attraherad av henne, och gillade att umgås med henne så tycker jag det blev väldigt tråkigt att det liksom bara gick till en viss punkt, och sen inte längre. Jag förklarade det för henne, och att jag tycker det blir jobbigt om vi ska fortsätta relationen på de här sättet. Hon förstod först, men senare på kvällen hörde hon av sig och uttryckte sig som att jag verkligen pushade henne till sex, och att om jag bara söker någon att ha sex med så vad spelar det då för roll vilken person det är etc, etc...

Nu sitter jag lite frågande om det är jag som klantat till det, eller vad det var som hände? Hon var så otroligt kärleksfull i ord och handling ända fram till det kom till att ligga, och då upplevde jag det som att det bara tog stopp.

Har försökt förklara så gott jag kan och skulle verkligen uppskatta lite utomstående ögon på den här situationen.
Citera
2025-04-29, 11:18
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Av egen nyfunnen erfarenhet så verkar inte ni vara på samma plan å den ena vill investera mer än den andra. Kommer aldrig funka i längden.

Du har varit tydlig å kommunicerar problematiken å det är skitbra. Men kan inte motparten leverera på ett eller annat sätt så är det mer eller mindre onödig energi å tid som spills. Leta upp nån annan som du är mer kompatibel med.
Citera
2025-04-29, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point

Jag träffade en tjej som jag klickade direkt med. Hon upplevde samma sak. Första gången vi sågs umgicks vi över en helg, fredag till måndag, ensamma i en lägenhet. Redan första kvällen var det mycket mys, men när det liksom kom till den punkten att nästa naturliga steg var att gå över till sex så tog det stopp. Jag frågade om detta redan första kvällen, om de va nåt som kändes fel, och de var kanske dumt av mig att ta upp det så tidigt (??). Hur som helst så svarade hon med att hon kan ha ett stängt kroppsspråk när det kommer till sex och jag försökte få fram att det är lugnt för mig. På söndagen hade vi sex första gången, och måndag morgon hade vi sex en andra gång.

Andra gången vi sågs, och den senaste, så umgicks vi också ensamma i en lägenhet fredag till måndag. Första kvällen var det som vanligt mycket mys och precis när det skulle övergå till sex så ringde hennes telefon, hon kände att hon var tvungen att ta samtalet av div. anledningar, och efter det så dog allt ut. (Det var ett samtal från en vän hon har som har div. problem). Hur som helst så fortsatte helgen med massa mys, men det blev aldrig något sex.

Eftersom jag kände väldigt tidigt att jag var mycket attraherad av henne, och gillade att umgås med henne så tycker jag det blev väldigt tråkigt att det liksom bara gick till en viss punkt, och sen inte längre. Jag förklarade det för henne, och att jag tycker det blir jobbigt om vi ska fortsätta relationen på de här sättet. Hon förstod först, men senare på kvällen hörde hon av sig och uttryckte sig som att jag verkligen pushade henne till sex, och att om jag bara söker någon att ha sex med så vad spelar det då för roll vilken person det är etc, etc...

Nu sitter jag lite frågande om det är jag som klantat till det, eller vad det var som hände? Hon var så otroligt kärleksfull i ord och handling ända fram till det kom till att ligga, och då upplevde jag det som att det bara tog stopp.

Har försökt förklara så gott jag kan och skulle verkligen uppskatta lite utomstående ögon på den här situationen.
Du kände omedelbar attraktion, hon kanske, men inte lika snabbt. Du var för het på gröten, hon var inte beredd på din passion. Du kände besvikelse över bristen på gensvar från hennes sida, hon kände sig överrumplad.
Hon svarade upp på det sätt som hon kände var bra, det blev inte som du ville.
Slutsats: du är en man som känner direkt och går all in. Den här kvinnan hör inte till din kategori. Glöm henne.
Ut igen! Vid nästa attraktion var inte lika angelägen, känn in vad kvinnan vill, inte diskutera eller fråga. Ha kvinnan och hennes reaktioner i centrum. Du är man och fullt kapabel, känn in vad kvinnan vill.
Det kommer att lyckas!
Citera
2025-04-29, 11:45
Moderator
Nospheratus avatar
Ni har alltså vad jag förstått bara träffats vid två separata tillfällen. Två olika helger. Det känns väl ganska självklart att hon inte riktigt är bekväm med sex ännu i vad det nu är för relation ni har. Du var dock kåt som ett djur och ville så snabbt som möjligt avancera till sex. Det i sig är väl inget konstigt.

Problemet där var väl att direkt, första gången, när det tog stopp vid sex så är du så kåt att du känner att du att du i ren frustration måste fråga henne om det. Första kvällen ni någonsin ses. Vafan, behärska dig karljävel. Det kändes nog ganska pushigt troligtvis, ja. När hon då börjar svamla om stängt kroppsspråk borde du kunnat ta hinten om att hon är inte riktigt bekväm med sex ännu. Men nåväl, hon gick till slut med på sex. Där tycker man du borde kunnat chillat ned några kilo.

Andra gången ni ses är du självklart kåt som ett djur igen. Och det i sig är inte konstigt. Det är väl synnerligen vanligt precis när man träffar någon. Killen är kåt som fan och tjejen är mer avvaktande och vill känna av relationen först. Men du försöker pusha på sex igen. Och igen, frustrationen blir så överjävlig att du känner dig nödgad att ta upp det igen.

Det här är ju en diskussion som annars mest dyker upp om man varit tillsammans något år. Med regelbundet sex som av oförklarliga anledningar plötsligt verkar ta stopp. Då är det väl ganska naturligt att man ställer frågan om vad det är som pågår. Liksom, inget man börjar härja om på andra träffen.

Det känns ganska uppenbart att bruden i fråga känner att du ständigt pushar om sex så fort ni ses. Och börjar få uppfattningen om att det i själva verket bara är det du är ute efter. Men som svar på frågan om du klantat till det, som jag ser det är det inget fel i att leta efter en kk som man kan knulla som kaniner med. Och kunna skita i att mysa och ha sig, bara hem och ligga och sen tacka för kaffet. Med lite bättre fingertoppskänsla borde du ha insett redan första kvällen att det inte var hennes pryl. Och det är svårt att döma henne för att det är det intryck hon fått av dig.
Citera
2025-04-29, 11:50
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Tack för era svar! (Jag menade givetvis första gången jag skriver i just relationsakuten)

Är det så, så är det i vart fall inget jag gör medvetet! Jag får ägna mig åt lite introspektion helt enkelt.
Ja gör det. I mitt ärende så hade han alla möjliga ursäkter varför han "avvisade" mig. Första dejten var att han inte kunde hålla händerna borta från mig. Så jag blev brydd å fick mina hjärnspöken varför andra dejten var totalt motsatta. Hoppas dock att ni inte är samma då en av mina hjärnspöken var att han dejtade fler än mig då han skickade ett foto med vad det såg ut som extra ben men som han försökte intala mig att det var hans ben. Vilket hade varit omöjligt då det inte såg ut som så av flera anledningar. Såg i nåt svar från dig i nån av dina trådar din ålder å ni är i samma ålder. Världen är liten ändå å hans intresse å attraktion till mig ändrades snabbt å utan förklaring. För hans beteende var precis så som att han hade en annan men ville försäkra mig om att jag hade fel. Så om ni skulle råka vara samma så får jag ändå en förklaring varför han ändrade sig så snabbt å varför han började bete sig skumt å med en rad ursäkter å "förklaringar". Ursäkta för mycket info men detta hände nyligen å under bearbetningen.

Önskar dig lycka till i din introspektion. Blir nog bra ska du se 👍🏻
Citera
2025-04-29, 11:56
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
TS är nog den typen av omogen pojkspoling som alltid sätter sina egna behov i första rummet.

Alltså hur mentalt eftersatt är man egentligen om man direkt börjar gnälla över brist på sex i en helt färsk relation, att det är "jobbigt" att bara mysa?

Så djävla desperat och porrskadad, bortkopplad från vad hans partner vill och sänder ut för signaler.... Och allt det här med en tjej han träffat två ggr. Patetiskt är bara förnamnet.

Tjejen dodged a bullet.
Ja skulle inte förvåna om han träffade flera heller under tiden å där hans attraktion dog ut till andra diverse partners..

Verkar vara en som är ute efter en sak å vill leka. Tyvärr i hans värld så var det han som blev nobbad. Men han kommer nog jaga den tjejen för han känner sig dissad å vill vinna. Å sen när han vunnit så kommer han kasta henne å ta nästa. Såna där har man ju stött på..
Citera
2025-04-29, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Ja skulle inte förvåna om han träffade flera heller under tiden å där hans attraktion dog ut till andra diverse partners..

Verkar vara en som är ute efter en sak å vill leka. Tyvärr i hans värld så var det han som blev nobbad. Men han kommer nog jaga den tjejen för han känner sig dissad å vill vinna. Å sen när han vunnit så kommer han kasta henne å ta nästa. Såna där har man ju stött på..
Ursäkta att jag stör. Men nästan alla dina inlägg handlar om vilka dåliga killar du träffar och hur dåligt behandlad du känner dig. Har du ingen självinsikt?
Citera
2025-04-29, 13:03
Bannlyst
Citat:

Du är klängig! Hon orkar inte med dig. Hon säger ifrån vilket är bra gjort. Ingen normal människa vill rusha in i något intensivt. Bara desperata människor gör så för att slippa vara ensamma. Som om det vore något outhärdligt
Citera
2025-04-29, 13:06
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodMorningVietnam
Ursäkta att jag stör. Men nästan alla dina inlägg handlar om vilka dåliga killar du träffar och hur dåligt behandlad du känner dig. Har du ingen självinsikt?
Du stör inte å du får kommentera hur mycket du vill. Detta handlar inte om killar, det handlar om EN kille. Lär dig läsa å det är väl normalt att jag spyr ut min galla när det nyligen har hänt å jag vill bearbeta skiten.

Men du är kille va? Ni har noll förståelse varför vi kan agera emotionellt å irrationellt. Självklart beror det på ERA handlingar å noll insikt själva.
Citera
2025-04-29, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Du stör inte å du får kommentera hur mycket du vill. Detta handlar inte om killar, det handlar om EN kille. Lär dig läsa å det är väl normalt att jag spyr ut min galla när det nyligen har hänt å jag vill bearbeta skiten.

Men du är kille va? Ni har noll förståelse varför vi kan agera emotionellt å irrationellt. Självklart beror det på ERA handlingar å noll insikt själva.
Nej det är jag inte. Men han är väl knappast värd att älta över?
Citera
2025-04-29, 13:11
Medlem
Om hon är avvaktande till sex och det vid andra gången helt bara tvärdog efter mobilsamtalet, så har hon en kille, men det är en fnurra på tråden och där kommer liksom du in. Antingen funderar hon seriöst att lämna eller så använder hon dig till att pressa honom till att foga sig efter vad hon nu vill, kanske flytta ihop, gifta sig eller något,
Citera
2025-04-29, 13:12
Medlem
CC75s avatar
Vet inte om du är ett troll eller inte... du verkar ändå få ligga en hel del...

(FB) Tinder-appen

Men för att svara på din fråga om du har klantat dig eller inte... du verkar tro att bara för att en tjej vill umgås och gosa med dig, att hon också vill ligga. Så är inte alls alltid fallet. Många tjejer vill ha sällskapet, myset, goset etc men sedan har de fått det som de vill ha ser ingen anledning till att ge dig det du vill ha (sexet).

Hon har all rätt att säga nej och du har all rätt att fundera över om denna relation är värd din tid eller inte. Gillar du henne, gillar du hennes sällskap och kan klara dig utan sex från henne, umgås då med henne och träffa någon av alla dina andra tjejer från Tinder och få sex av dem. Kan du inte umgås med henne utan att vilja ha samt pusha för sex, lämna relationen och hitta någon annan.

// CC
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in