2025-04-29, 08:22
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Matchen Sam & Denise var snus(!)torr från start och inte ens bastun verkade få det att flöda. Bristen på attraktion är säkert inte enbart fysisk, Sam är på en annan intellektuell nivå. Jag håller fast vid att Amanda hade passat honom bättre.

Även åt andra hållet: Sam har humor, självdistans och är inte så känslig som Alexander, han hade kunnat hantera den burdusa Amanda ("vi bor hos mig" hade fått en replik istället för tårar).

Amanda visade förståelse för Alexanders känslor i detta avsnitt, men jag tror att hennes tålamod har en gräns, hon kommer köra över honom i sinom tid. Kanske skulle de fyra köra ett partnerbyte!

Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag förstår, det betyder att Sams kvinna är Jannica! & att hon låg i bastun & frågade om han nånsin funderat på att byta namn till Pontus & bli långhårig, & Dennis är läkaren som är gift med Bert
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ill-programmet & är handelsresande i damunderkläder & kopplar av med Greenday konserter

Scenen i bastun kändes krystad och regissserad. Var ens bastun på? De såg helt oansträngda och osvettiga ut. Helt oberörda.
Citera
2025-04-29, 08:28
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Jag håller helt med Sam om det här med kyssen som Denise ville ha på bröllopet eller festen. Det kanske är en mer rimlig sak att ta upp med någon som man redan haft ett längre förhållande med och inte med någon man just träffat och inte ens känner. Och även då är det för mig jättekonstigt att liksom be om något sådant "som på beställning" av någon annan.
Det är tydligt att Denise känner sig underlägsen Sam och skäms för sin ohälsosamma livstil. Därför måste hon ta upp saker som han gjort som irriterat henne, för att trycka ner honom för att själv känna sog bättre.
Citera
2025-04-29, 09:03
Medlem
timpanis avatar
Amanda och Charlotte Perelli – en jämförelse.
Citera
2025-04-29, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Samma hände Torsten förra året och Kasper i Norska. Gemensamt för de tre är att de ligger långt under medel utseendemässigt. Den inre vetskapen om det utseendemässiga handikappet tar sig uttryck i form av kroppsliga reaktioner även om personen i fråga är i total förnekelse. Såhär skrev jag om Torstens ångest före och under vigseln förra året:

Från (FB) Gift vid första ögonkastet

Likt Torsten är Pontus nördig och insnöad. Typiskt för människor som lever i förnekelse och vill undvika att erkänna obehagliga sanningar för sig själva. Fotbollens supporterkultur är full av oattraktiva snubbar som driver poddar m.m(som Pontus gör). Det är en stor cope.

Ebbas undantryckta äckel inför Pontus utseende tar sig också uttryck nu. Han kommer snart inte kunna äta eller dricka utan att hon kommer störa sig på sättet han tuggar eller dricker. Det inre föraktet för hans yttre genererar ett negativt halo som gör att hon upplever att allt han gör är fel. Så länge hon inte erkänner för sig själv att hon äcklas av hans utseende så kommer hon bete sig illa mot honom.

Pontus ligger ungefär på samma nivå som Sofia i tacoparet.

Han gillar att hon är stor. Det låg en illa dold upphetsning i rösten när han undrade om han skulle klara av att lyfta henne. Överviktiga män med dålig självkänsla fetishiserar ofta övervikt hos kvinnor. De vill att kvinnan ska vara rejält tjock, så att de kan känna sig mindre i förhållande till henne. Han söker alltså en modersfigur men det tar sig uttryck på ett perverst sätt.

Skulle inte bli förvånad om Jannika blir så stor att hon är sängliggande om några år. Dennis blir hennes skötare och har full makt över henne. Kan se framför mig henne ligga där helt orkeslös, knappt vid medvetande med en upphetsad Dennis bredvid som tvingar ner ännu en kebabpizzasmoothie i henne...

Genuint nyfiken på om du under tidigare säsonger av GVFÖ här på Flashback gjort prognoser likt detta och hur det i så fall gått? Antingen är du helt ute och cyklar eller så har du rätt, vore bara intressant att veta.
Citera
2025-04-29, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Tycker du det är rimligt att vara över 30 år gammal och börja gråta över att någon frågar om du har en knöl på foten?

Varför är inte det manipulativt?

Dom är båda två så jvla såsigt kinkiga och känsliga. Jag har en likadan knöl och hade bara dragit på smilbanden i förvåning över att han visste den korrekta medicinska termen!
Citera
2025-04-29, 11:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Det är tydligt att Denise känner sig underlägsen Sam och skäms för sin ohälsosamma livstil. Därför måste hon ta upp saker som han gjort som irriterat henne, för att trycka ner honom för att själv känna sog bättre.

Jag tror inte alls det, hon verkar tvärtom sval och oberörd, som sin farmor.
Om hon skämts och velat låtsas vara som honom hade hon inte gjort såna statements, ”Jag ska ha läsk! Nej, jag hänger inte med till gymet. Nu ska jag sova med snus.”

Jag tror inte hon är intresserad av honom mer än att hon vill vara med i programmet, möjligtvis att hon önskar att han ska ge lite bekräftelse inför tittarna, men inte mer.
Citera
2025-04-29, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Amanda är slående lik Shreks fru Fiona.

Skrattar
Citera
2025-04-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Jag tror inte alls det, hon verkar tvärtom sval och oberörd, som sin farmor.
Om hon skämts och velat låtsas vara som honom hade hon inte gjort såna statements, ”Jag ska ha läsk! Nej, jag hänger inte med till gymet. Nu ska jag sova med snus.”

Jag tror inte hon är intresserad av honom mer än att hon vill vara med i programmet, möjligtvis att hon önskar att han ska ge lite bekräftelse inför tittarna, men inte mer.

Word!!!!
Citera
2025-04-29, 12:47
Medlem
dialektikers avatar
Vem vill ha duvor på balkongen?
Isåfall enkom för att skjuta ihjäl dem. Hatar deras kurr-kurrr..
Citera
2025-04-29, 12:52
Medlem
När hon intervjuas i programmet och inte stylad är hon jättelik. Särskilt när normal-ler.

Vem som helst är fin med styling.

Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Amanda och Shreks fru Fiona – en jämförelse.
Citera
2025-04-29, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
När hon intervjuas i programmet och inte stylad är hon jättelik. Särskilt när normal-ler.

Vem som helst är fin med styling.

Instämmer. Amanda är dock som snyggast när hennes sminkade ansikte är helt neutralt, dvs när hon inte pratar, ler, visar tänderna eller har munnen öppen.
Citera
2025-04-29, 13:11
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Varje gång du ser Jay Smith?

Fulsnygg således, men kroppen (rösten ingår i den) räddar henne och faktumet att hennes hud inte är grönskimrande

Låt nu Alexander själv! få bestämma vad som är allmängiltigt attraktivt i värden

Det var inte ens burdust av Amanda, det var ett försök till att locka fram en ömsesidig självdistans å hans vägnar rörande bilden av ungkarlslyor som han inte heller lyckades flytta på, det är bara under en provperiod "det gäller ju inte hela livet" för att citera Gräsänklingar

Möjligt att ett byte funkar, fast kanske inte för det andra nya paren (dvs Alexander & Sam samt Amanda & Denise i en lesbisk tango ) det är inte så att du tjuvkikat på matriakat-maffian i Eftersnack?
för genomlider man det så får man se trailern till nästa vecka, och Amanda verkar pegga upp och hon ger Alexander 1 vecka, precis som i Jönssonligan och Svarta diamanten sen vill hon se diamanten här! på sitt skrivbord förstått!

Vet inte vem Jay Smith är, jag syftade på mesige Dennis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in