2025-04-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Amanda är slående lik Shreks fru Fiona.
Citat:
Ursprungligen postat av HongKung
Visst är väl Amanda lite lik Ebba Busch..?
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Hmm… Ebba Busch är en annan kvinna jag tycker är vrålvacker.
Men jag har tänkt ”Baywatch” hela tiden när jag sett Amanda och nu vet jag vem jag tänkt på; Yasmene Bleeth.

https://www.alamy.com/stock-photo/ya...ortBy=relevant

https://www.instagram.com/p/C8MVQhWO...M0dmNoZmJ3NXg1

https://www.shutterstock.com/sv/imag...ntChanged=true
Jag tycker hon är lite lik MMA-fightern Rose Namajunas.

https://ufc-video.s3.amazonaws.com/i...ediaday-16.jpg

https://media.ufc.tv/187/Rose_Feature_187.jpg
Citera
2025-04-28, 23:10
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Jag tycker hon är lite lik MMA-fightern Rose Namajunas.

https://ufc-video.s3.amazonaws.com/i...ediaday-16.jpg

https://media.ufc.tv/187/Rose_Feature_187.jpg

Oj, vilken söt tjej. Ja, verkligen.
Citera
2025-04-28, 23:14
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Nu har jag nästan sätt klart, istället för att påstå att hon gnällde på hans korthåriga frisyr så väljer jag att se det som att hon bara tipsade honom om sin manlånghårs-fetish, men hon gick ju inte hela vägen och visade hur man sätter upp ett hår utan att det blir en manbun som ser ut som en carcinogen utväxt där bak

Ett rätt så konstigt förhållande, han ligger i knät på henne i bastun medans hon grommar hans torftiga läkarhår. Jag verkar få rätt, han är inte fysiskt attraherad av henne "det känns inte så spännande" eller så spelar han svårflirtad eller är det
Ebba är brandsläckaren. Lär dig namnen.
Citera
2025-04-28, 23:28
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ebba är brandsläckaren. Lär dig namnen.
Jag förstår, det betyder att Sams kvinna är Jannica! & att hon låg i bastun & frågade om han nånsin funderat på att byta namn till Pontus & bli långhårig, & Dennis är läkaren som är gift med Bert
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ill-programmet & är handelsresande i damunderkläder & kopplar av med Greenday konserter
Senast redigerad av Crapmagic 2025-04-28 kl. 23:31.
Citera
2025-04-28, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Ett rätt så konstigt förhållande, han ligger i knät på henne i bastun medans hon grommar hans torftiga läkarhår. Jag verkar få rätt, han är inte fysiskt attraherad av henne "det känns inte så spännande" eller så spelar han svårflirtad eller är det

Matchen Sam & Denise var snus(!)torr från start och inte ens bastun verkade få det att flöda. Bristen på attraktion är säkert inte enbart fysisk, Sam är på en annan intellektuell nivå. Jag håller fast vid att Amanda hade passat honom bättre.

Även åt andra hållet: Sam har humor, självdistans och är inte så känslig som Alexander, han hade kunnat hantera den burdusa Amanda ("vi bor hos mig" hade fått en replik istället för tårar).

Amanda visade förståelse för Alexanders känslor i detta avsnitt, men jag tror att hennes tålamod har en gräns, hon kommer köra över honom i sinom tid. Kanske skulle de fyra köra ett partnerbyte!
Citera
2025-04-29, 00:06
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Matchen Sam & Denise var snus(!)torr från start och inte ens bastun verkade få det att flöda. Bristen på attraktion är säkert inte enbart fysisk, Sam är på en annan intellektuell nivå. Jag håller fast vid att Amanda hade passat honom bättre.

Även åt andra hållet: Sam har humor, självdistans och är inte så känslig som Alexander, han hade kunnat hantera den burdusa Amanda ("vi bor hos mig" hade fått en replik istället för tårar).

Amanda visade förståelse för Alexanders känslor i detta avsnitt, men jag tror att hennes tålamod har en gräns, hon kommer köra över honom i sinom tid. Kanske skulle de fyra köra ett partnerbyte!

Intellektuell?! Knappast. Han hakar upp sig på hur mycket proteinpulver som finns i köket, är besatt av utseende och gym och reagerar på folks klädstil i området. Han är en ytlig bimbo.
Citera
2025-04-29, 00:14
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag kräks varje gång jag ser honom.
Varje gång du ser Jay Smith?

Citat:
Fulsnygg således, men kroppen (rösten ingår i den) räddar henne och faktumet att hennes hud inte är grönskimrande

Citat:
Ursprungligen postat av Lorenzi
Amandas fysik är oattraktiv. Kompakt, inga kurvor och rösten ska vi inte en snacka om. Bottennapp för Alex som ser bäst ut av killarna.
Låt nu Alexander själv! få bestämma vad som är allmängiltigt attraktivt i värden

Citat:

Det var inte ens burdust av Amanda, det var ett försök till att locka fram en ömsesidig självdistans å hans vägnar rörande bilden av ungkarlslyor som han inte heller lyckades flytta på, det är bara under en provperiod "det gäller ju inte hela livet" för att citera Gräsänklingar

Möjligt att ett byte funkar, fast kanske inte för det andra nya paren (dvs Alexander & Sam samt Amanda & Denise i en lesbisk tango ) det är inte så att du tjuvkikat på matriakat-maffian i Eftersnack?
för genomlider man det så får man se trailern till nästa vecka, och Amanda verkar pegga upp och hon ger Alexander 1 vecka, precis som i Jönssonligan och Svarta diamanten sen vill hon se diamanten här! på sitt skrivbord förstått!
Senast redigerad av Crapmagic 2025-04-29 kl. 00:45.
Citera
2025-04-29, 00:18
Medlem
Citat:
Intellektuell?! Knappast. Han hakar upp sig på hur mycket proteinpulver som finns i köket, är besatt av utseende och gym och reagerar på folks klädstil i området. Han är en ytlig bimbo.

Ja, du bevisar bara att de (Sam & Denise) inte passar ihop. Sam är från en läkarfamilj (både pappan och flera bröder) och Denise är en snusande förortstjej. Sam verkade aldrig ens ha varit i en förort tidigare. Jag försvarar inte att Sam är en ytlig snobb, jag påpekar bara att de har gjort en felmatchning. Amanda är även hon upptagen av utseende, proteinpulver och gym så det vore ju toppen då.

Det finns en risk att Amanda inte är snäll mot Alexander i längden, och du verkar känna starkt för honom, vill du inte hellre se honom med någon som matchar hans mildhet? Han är en svärmorsdröm och skulle göra många (andra) tjejer lyckliga.
Senast redigerad av jandals 2025-04-29 kl. 00:43.
Citera
2025-04-29, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Alexander påstår sig vilja ha en stark kvinna, men ser det som ett personangrepp när Amanda konstaterar att de ska bo hos henne. När hon sa det på ett sätt som var rakt och utan omsvep. Han verkar inte veta vad det är han egentligen vill ha, för det han beskriver att han vill ha från henne är en mer inkännande, eftertänksam och mer reflekterande kommunikation.

Notera skillnaden här; Dennis delar frivilligt med sig om sina olika sidor som han upplever som känsliga, medan Jannika's sidor tas upp på hans initiativ istället för på hennes eget bevåg och i hennes takt. Här kan man redan skönja en obalans.

Dennis hanterar det dessutom dåligt när hon säger ifrån och lämpar över ansvaret på henne genom att säga att han nu är rädd för att det ska hända igen, vilket översatt kan tolkas som att Jannika inte bör säga ifrån om hon upplever något liknande igen. Istället för att äga situationen och enbart be om ursäkt, som han först verkade göra så vänder han det till att handla om hur han mår i det här istället för att se Jannika och validera hennes, fullt legitima, känslor i den här situationen.

Det går att skönja ett visst mått av emotionell utpressning här.

Dennis har antagligen även tidigare hanterat relationer med en viss känslomässig manipulation. Han fortsätter senare i programmet visa tendenser på att han söker känslomässig bekräftelse genom att göra sig själv ömkansvärd på olika sätt.

Detta sätter allt han sagt och gjort i första programmet i ett helt nytt ljus och förklarar varför han är så brutalt öppen och ärlig med sina erektionsproblem framför kameran t,ex. Det är en del i hans sätt att känslomässigt manipulera sin omgivning genom att iklä sig själv en slags offerroll. Sådant slutar sällan bra i relation till andra då det med tiden blir mycket dränerande känslomässigt sett för de som har en nära relation till honom.

Jag håller helt med Sam om det här med kyssen som Denise ville ha på bröllopet eller festen. ... Och även då är det för mig jättekonstigt att liksom be om något sådant "som på beställning" av någon annan.

Det är som Sam säger, något som kommer "när det känns rätt". Inte något man gör för att man upplever det som ett krav från någon annan. Nu var det Denise som tog upp det, men lek lite med tanken på om könsrollerna var ombytta; föreställ er att någon av männen i programmet uttryckt sig så till sin nyblivna fru...

Jag håller med dig om Alexanders bristande självinsikt. Instämmer även i att kyssar ska komma av fri vilja! Och jag tror även att du har "nailat" din analys av Dennis. Han använder impotensproblemet på ett självömkande sätt för att vinna sympatier (jag trodde felaktigt att han var en trygg och modig nallebjörn).
Citera
2025-04-29, 02:22
Medlem
Citat:

Jo, visst är hon torr på något sätt? Sam gjorde ett bra intryck i detta avsnitt. Han är två ligor över henne när man ser till utseende, hälsa och ålder. Tror inte han tänder på gula tänder och någon som gillar ligga på soffan och dricka Coca-Cola.

Nja, efter detta avsnitt vetifan om något par kommer hålla. Finns nog risk Dennis kväver Jannika totalt här.
Citera
2025-04-29, 06:59
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Förresten, när Pontus hade kalla fötter precis innan vigseln, det var hans intuition som försökte rädda honom. Men kamerakvinnan övertalade honom att han bara inbillade sig och inte skulle lyssna på sin magkänsla.

Samma hände Torsten förra året och Kasper i Norska. Gemensamt för de tre är att de ligger långt under medel utseendemässigt. Den inre vetskapen om det utseendemässiga handikappet tar sig uttryck i form av kroppsliga reaktioner även om personen i fråga är i total förnekelse. Såhär skrev jag om Torstens ångest före och under vigseln förra året:

Citat:
Ett mer nervöst och malplacerat intryck har vi inte skådat sen Fredriks dagar i Bonde söker fru 2007. Det tappas glasögon, görs konstiga miner och slås rekord i ansträngda skratt. Det är som hans kropp protesterar mot den förnedring han utsätter sig för och vill ta sig därifrån. Kroppen vet att han inte borde vara där. Att han har tagit sig vatten överhuvudet och är chanslös till att kunna väcka attraktion.

Från (FB) Gift vid första ögonkastet

Likt Torsten är Pontus nördig och insnöad. Typiskt för människor som lever i förnekelse och vill undvika att erkänna obehagliga sanningar för sig själva. Fotbollens supporterkultur är full av oattraktiva snubbar som driver poddar m.m(som Pontus gör). Det är en stor cope.

Ebbas undantryckta äckel inför Pontus utseende tar sig också uttryck nu. Han kommer snart inte kunna äta eller dricka utan att hon kommer störa sig på sättet han tuggar eller dricker. Det inre föraktet för hans yttre genererar ett negativt halo som gör att hon upplever att allt han gör är fel. Så länge hon inte erkänner för sig själv att hon äcklas av hans utseende så kommer hon bete sig illa mot honom.

Pontus ligger ungefär på samma nivå som Sofia i tacoparet.

Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Dennis kommentarer om Jannikas fötter och att han vill försöka lyfta henne var verkligen inte okej.
Han gillar att hon är stor. Det låg en illa dold upphetsning i rösten när han undrade om han skulle klara av att lyfta henne. Överviktiga män med dålig självkänsla fetishiserar ofta övervikt hos kvinnor. De vill att kvinnan ska vara rejält tjock, så att de kan känna sig mindre i förhållande till henne. Han söker alltså en modersfigur men det tar sig uttryck på ett perverst sätt.

Skulle inte bli förvånad om Jannika blir så stor att hon är sängliggande om några år. Dennis blir hennes skötare och har full makt över henne. Kan se framför mig henne ligga där helt orkeslös, knappt vid medvetande med en upphetsad Dennis bredvid som tvingar ner ännu en kebabpizzasmoothie i henne...
Senast redigerad av kulturstrateg 2025-04-29 kl. 07:01.
Citera
2025-04-29, 08:20
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Amanda och Shreks fru Fiona – en jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in