Citat:
Ursprungligen postat av
Kanaltrollet
Det är ju sannerligen en intressant aspekt, att det skulle kunna vara olagligt att ifrågasätta. Man kan undra varför det ens skulle behöva klassas som olagligt?
Jag har själv funderat i banorna just på tidsaspekten av kremering av enorma mängder människor.
Alla bilder man sett från tyska krematorier visar något som ser ut som ugnar anpassade för ”styckevis” kremering.
Tidsåtgången för att lyckas med ens hälften av detta är helt osannolik.
Sen undrar jag ärligt varför man valde att gasa med Zyklon B istället för någon enklare mindre riskfylld metod som tränger undan syre. Mindre riskfylld för operatörer och omgivning menar jag då.
Kanske fanns inte tekniken? Men det låter så osannolikt att göra detta med ett starkt gift. Men att olagligförklara just ifrågasättande tänkande verkar utöver detta ganska märkligt.
Det som hände under WW2 var hemskt, inget snack om det, men man måste ju ändå kunna diskutera vissa frågeställningar.
Lagens mening är väl att man inte ska ifrågasätta? Det kan ändå vara olagligt att ifrågasätta sig.
Personligen hade jag trott på att information nångång skulle kunna vara ai genererat av ai med exakt samma teknologi som springer samma cirkel återigen, som funnits både idag och tidigare. Så skulle jag tro på om jag var nyfiken på sci fi böcker såsom förr, att all historiskt är återskapat och av slarvigt dokumentations kaliber gentemot dåtidens genererings teknologi, en sån fantasi saga skulle jag vilja skriva nångång. Men nu lever jag mig inte in i den fantasin mer eller fixerar knappt med idéerna till hur t.ex. tolkien skrev sin fantasibok måhända. Jag accepterar bara förintelsen helt enkelt och det finns inga tvivel om att den skedde. Adjö kamrat. Hej. Ska aldrig bli författare iallafall eller manus skribent.