2025-04-28, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Det verkar som att de kremerade din hjärna också.

Ingen av er kan ge en bra och rimlig förklaring till att en tanke/åsikt ska vara olaglig endast för att det handlar om judar som det är sååå synd om. Jag säger det igen - DET ÄR SÅÅÅ SYND OM JUDAR!
Vadå synd, det tyskarna gjorde är ju gjort.
Citera
2025-04-28, 15:25
Medlem
Citat:
Det verkar som att de kremerade din hjärna också.

Ingen av er kan ge en bra och rimlig förklaring till att en tanke/åsikt ska vara olaglig endast för att det handlar om judar som det är sååå synd om. Jag säger det igen - DET ÄR SÅÅÅ SYND OM JUDAR!

Du är givetvis fri att tänka och tycka precis vad du vill! När du däremot påverkar andra genom att sprida desinformation i syfte att skada en specifik grupp uppstår problem. Det gäller inte enbart judar!
Citera
2025-04-28, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Det är ju sannerligen en intressant aspekt, att det skulle kunna vara olagligt att ifrågasätta. Man kan undra varför det ens skulle behöva klassas som olagligt?

Jag har själv funderat i banorna just på tidsaspekten av kremering av enorma mängder människor.
Alla bilder man sett från tyska krematorier visar något som ser ut som ugnar anpassade för ”styckevis” kremering.
Tidsåtgången för att lyckas med ens hälften av detta är helt osannolik.

Sen undrar jag ärligt varför man valde att gasa med Zyklon B istället för någon enklare mindre riskfylld metod som tränger undan syre. Mindre riskfylld för operatörer och omgivning menar jag då.
Kanske fanns inte tekniken? Men det låter så osannolikt att göra detta med ett starkt gift. Men att olagligförklara just ifrågasättande tänkande verkar utöver detta ganska märkligt.

Det som hände under WW2 var hemskt, inget snack om det, men man måste ju ändå kunna diskutera vissa frågeställningar.
Lagens mening är väl att man inte ska ifrågasätta? Det kan ändå vara olagligt att ifrågasätta sig.
Personligen hade jag trott på att information nångång skulle kunna vara ai genererat av ai med exakt samma teknologi som springer samma cirkel återigen, som funnits både idag och tidigare. Så skulle jag tro på om jag var nyfiken på sci fi böcker såsom förr, att all historiskt är återskapat och av slarvigt dokumentations kaliber gentemot dåtidens genererings teknologi, en sån fantasi saga skulle jag vilja skriva nångång. Men nu lever jag mig inte in i den fantasin mer eller fixerar knappt med idéerna till hur t.ex. tolkien skrev sin fantasibok måhända. Jag accepterar bara förintelsen helt enkelt och det finns inga tvivel om att den skedde. Adjö kamrat. Hej. Ska aldrig bli författare iallafall eller manus skribent.
Senast redigerad av zzang93 2025-04-28 kl. 15:46.
Citera
2025-04-28, 16:02
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Vadå synd, det tyskarna gjorde är ju gjort.
De gjorde ju inte det som judarna påstår att de gjorde. Så det går väl inte att tycka synd om dom som du säger. Du har rätt. Det är inte synd om judarna, utan tvärtom så är det synd om européerna som blev/blir rövknullade av judarna.
Citera
2025-04-28, 16:30
Medlem
bbwolfs avatar
Många små rädda förnekare här inne. Här kommer lite argument som ni får bemöta om ni kan;

1. Till att börja med finns det en enorm mängd ögonvittnesmål från överlevare, soldater och åskådare

Tiotusentals överlevare har lämnat detaljerade vittnesmål om vad de upplevde i getton, koncentrationsläger och dödsläger.

Även tyska soldater, civila och befriande allierade soldater (amerikanska, brittiska, sovjetiska) dokumenterade vad de såg: utmärglade fångar, massgravar, gaskammare, krematorier.

2. Nazisternas egna dokument

Nazisterna var noggranna byråkrater och dokumenterade massmorden i officiella dokument, transporter, rapporter och kodade meddelanden.

Vid Nürnbergrättegångarna användes tyska myndighetsdokument som bevis. Dessa dokument är mycket svåra att förneka eftersom de är skrivna av förövarna själva.

Dessa dokument finns sparade och det är förstås inte förbjudet att undersöka dessa även om syftet är att hitta bevis för att det inte inträffade (att påstå motsatsen är bara trams).

3. Fysiska bevis

Många av lägren finns kvar än idag: Auschwitz, Treblinka, Majdanek, och andra.

Arkeologiska undersökningar har bekräftat lämningar av gaskammare, massgravar och personliga ägodelar från offren. Detta finns dokumenterat i öppna källor samt kan även besökas på plats för den som verkligen vill undersöka "om det har hänt eller inte".

4. Samstämmigheten i olika oberoende källor

Vittnesmål från offer, gärningsmän, neutrala observatörer, Röda Korset och diplomater över hela Europa stämmer överens trots att de är helt oberoende av varandra.

Detta ger en övertygande bekräftelse: det är osannolikt att så många olika parter skulle konspirera om exakt samma sak.

5. Förintelseförnekelse är ofta ideologisk, inte evidensbaserad

De flesta seriösa historiker, oavsett bakgrund eller politisk åsikt, är överens om att Förintelsen inträffade.

De som förnekar Förintelsen brukar ofta drivas av antisemitism eller extremistisk ideologi, inte av vetenskaplig skepticism.

6. Nazistiska bekännelser efter kriget

Högt uppsatta nazister som Rudolf Höss (kommendant i Auschwitz) erkände detaljerat hur massmorden gick till, även när de inte hade något att vinna på att erkänna.

Deras vittnesmål har bekräftats av andra oberoende bevis.

Behövs det mer?
Citera
2025-04-28, 18:12
Medlem
Citat:
Så varför är endast förintelsen förbjuden att förneka (olaglig, straffbar)? Dumma djävla jude/goy

Du visar bara att du är okunnig som förnekare i princip alltid är.
Denna lag gäller inte endast folkmordet förintelsen utan gäller för alla folkmord.
Citera
2025-04-28, 18:58
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det tror jag inte, dom flesta mördade förvandlas inte till rök... Oavsett det, så finns det nog inte mycket kvar idag av någon av dom som dog fram till 1945.

Så du menar att ordet "förintelse" i judesagan bara syftar på att de mördade gick upp i rök? Känns inte som de flesta troende håller med dig, verkar mer handla om att utrota, förinta judarna.

Ska man vara petig så är väl ett mord en förintelse av den människan?
Citera
2025-04-28, 19:33
Medlem
RonnyKålmans avatar
Det var någon på X (twitter) som frågade chatboten Grok hur länge det skulle ta att kremera 6 miljoner personer, med den kapaciteten och teknologin som då existerade i Tyskland.

Boten svarade "flera decennier".

Låt det sjunka in....
Citera
2025-04-28, 19:51
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Som enskild individ påverkas jag och alla andra på det sättet att vi bara får den ”lagliga” versionen på vad som hände berättad för oss. Och vi har inte möjlighet att kritisera eller ifrågasätta denna.

Känns det bra?

Det finns bara en version, sanningen. Och det är att förintelsen skedde, och det finns oändligt mycket bevis på det. Om du däremot vill höra andra vinklar, till exempel vad som ledde till andra världskriget, varför just judar pekades ut eller hur illa inflationen och livet i tyskland var mellan de två världskrigen så går den informationen fortfarande att hitta då även den är fakta.
Citera
2025-04-28, 19:54
Medlem
Citat:
Så varför är endast förintelsen förbjuden att förneka (olaglig, straffbar)? Dumma djävla jude/goy

Jag skrev i inlägget du citerade att det inte enbart gäller judar! Missade du det? Tyvärr går det inte att förbjuda idioti.
Citera
2025-04-28, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Det var någon på X (twitter) som frågade chatboten Grok hur länge det skulle ta att kremera 6 miljoner personer, med den kapaciteten och teknologin som då existerade i Tyskland.

Låt det sjunka in....

Till att börja med är det klokt att mata korrekta siffror. Vilken kapacitet och teknologi utgick dom ifrån? Men såna frågor är väl inte så intressant att ställa, eftersom svaret föll i smaken.
Citera
2025-04-28, 20:05
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman

Låt det sjunka in....
Alla offren blev inte kremerade, och många av dom som blev det blev det inte i en ugn...
Det finns också mer trovärdiga källor än "chatbotar". Jävla tramsande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in