2025-04-23, 05:05
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Reine Fiske verkar ändå ha en del järn i elden: Med tanke på de banden han spelar i numera.
Dungen, Fire! Orchestra, Goran Kajfeš Subtropic Arkestra, Landberk, Morte Macabre, Svenska Kaputt, The Amazing (2), The Guild (2), Träd, Gräs Och Stenar, Träden

Glöm inte Torkel Rasmussons Grammofonorkester!
Citera
2025-04-24, 21:30
Medlem
Fin läsning om TGS med gamla gänget:

https://sonicmagazine.com/2021/09/10...as-och-stenar/
Citera
2025-04-25, 15:54
Medlem
Rebali179s avatar
När var bandet som "störst" eller vad man ska säga.
Även om det numera är kult & en del släpp på senare tid har ändå hållit toppklass.
Även om jag är riktigt svag för Hemlösa Katter skivan trots att den släpptes 2009.
Citera
2025-04-26, 18:01
Medlem
Citat:
Även om det numera är kult & en del släpp på senare tid har ändå hållit toppklass.
Även om jag är riktigt svag för Hemlösa Katter skivan trots att den släpptes 2009.

Runt cirka tiden för festen på Gärdet så var nog bandet som störst i historisk tid. Sen har det gått i perioder, t.ex när de spelade tillsammans med Latin Kings (Dogge och gänget) så fick de nog lite nya fans. I nutid så får man hoppas att Träden kan spela mera live och släppa lite nya låtar, så att de håller uppe TGS-fanan fast i ny skepnad så att säga. I modern tid verkar ändå intresset bland dom man träffar på konserter vara tiden runt 70-talet som de diggar mest. Finns säkert andra som föredrar andra epoker, men om man ska generalisera så ser det nog ut som så.
Citera
2025-04-26, 19:01
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:

Helt klart var bandet som störst på 70-talet.
Förutom musiken så var väl TGoS kända för att de under en tid på 70-talet bodde i kollektiv på gamla bondgårdar där de levde lite flower power-aktigt med mycket självodlad mat och dylikt.
Men de verkade ha fått en comeback på 00-talet, med världsturnéer och nya skivor.
Idag är väl TGoS främst historia, då det bara är Jakob kvar från bandet från 70-talet...
Citera
2025-04-27, 17:15
Medlem
Fin recension från Lira:

https://www.lira.se/skivrecension/tr...m-tillsammans/
Citera
2025-04-27, 17:18
Medlem
Gamla foton med TGS:

https://www.fotosidan.se/blogs/tobbe...ar-spelade.htm
Citera
2025-04-27, 17:59
Medlem
Ny Live-LP med TGS från:
Pori, Finland, Club 19, 2005-04-20

https://www.discogs.com/release/3357...YZ8X1ak87JrrFk

Äntligen lite halvofficiella liveskivor!
Nu får vi vara glada och nöjda!
Citera
2025-04-27, 18:10
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Har inget emot 50 år gammal jammig flumrock. Men Grateful dead gjorde det så mycket bättre. Träd gräs och stenar musik berör mig inte alls.
Citera
2025-04-27, 19:16
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Har inget emot 50 år gammal jammig flumrock. Men Grateful dead gjorde det så mycket bättre. Träd gräs och stenar musik berör mig inte alls.

Grateful Dead är ointressant countryflumsmörja.
Men Träd, Gräs och Stenars psychrock-improvisationer med inspiration från svensk folkmusik går bara rakt in i hjärtat.
Senast redigerad av Adelaide 2025-04-27 kl. 19:21.
Citera
2025-04-28, 00:42
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Grateful Dead är ointressant countryflumsmörja.
Men Träd, Gräs och Stenars psychrock-improvisationer med inspiration från svensk folkmusik går bara rakt in i hjärtat.

Man kan ju lika gärna lyssna på ett gäng 14-åringar som knappt rört ett instrument tidigare. Låter ju i princip likadant tycker jag.
Citera
2025-04-28, 15:54
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Man kan ju lika gärna lyssna på ett gäng 14-åringar som knappt rört ett instrument tidigare. Låter ju i princip likadant tycker jag.

Be några 14-åringar som aldrig rört ett instrument förut att skapa en låt som Sanningens Silverflod eller Sommarlåten och visa mig resultatet. Tills dess är dina påståenden idiotförklarade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in