2025-04-28, 12:37
Medlem
Allt är inriktat på woke och inkludering av mörkhyade nu för tiden. Allt från glassreklam till star wars och Harry Potter.
Citera
2025-04-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Om Stefan Karlsson verkligen vill avspegla samhället med hjälp av invandrare så finns det väl faktiskt mer representativa parförhållande än en svart man som har barn med vit kvinna. Nu så finns självklart detta också, men jag tror inte att det är så vanligt förekommande som reklamen gör gällande.

Det hade varit bättre avspegling av samhället och mer representativt om tex ett helsomaliskt par i traditionell somalisk klädsel, eller ett rasöverskridande par där mannen är svensk/finsk och kvinnan thailändska, eller en medelålders svenska tillsammans med ett 25-årigt afganskt barn.

En anledning att företaget använder sig av denna grupp är att dessa kvinnor troligen oftast tillhör de lägre sociala skikten och förmodligen har en mindre budget är mindre hälsomedvetna och därför storkonsumenter av billig och ohälsosam palmoljeglass från SIA.
Tror inte vd:n Stefan har så mycket med innehållet i reklamen att göra. Den sköts av reklammakarna. De i sin tur har säkert en bra känsla för trender i samhället.
Citera
2025-04-28, 12:43
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Fast jag tror inte alls att 80% tycker att detta är okej, jag tror att 80% är väldigt trötta på att bli matade med propaganda och politik i alla reklamer. Däremot är det många som inte låtsas om att de stör sig och många som sväljer reklamen för att de tror att det är okej med hjärntvätt - för annars är man ju rasist. Man är inte rasist för att man stör sig på att företag inte längre säljer sin produkt utan att ha ett politiskt budskap med också!
Dessutom stör det mig att dessa företag som förespråkar otraditionella äktenskapskonstellationer alltid har en svart person med eftersom det skulle vara helt omöjligt med en reklam där en muslimsk kvinna springer på stranden i sin heltäckande burka tillsammans med en svensk vit man i shorts. Dubbelmoral? Ja!

Du är absolut rasist om du stör dig på att se en svart man med en vit kvinna i en reklamfilm.

Att du försöker intala dig själv att det inte är den svarte mannen du stör dig på utan det ”politiska budskapet” (som jag antar i det här fallet är att det inte är något konstigt att en svart man är ihop med en vit kvinna i Sverige 2025) gör inte saken bättre.
Citera
2025-04-28, 12:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Man kan jämföra det med att det ligger ett äpple på bordet. Sen placerar man ett päron bredvid äpplet. Rasisterna tycker då att man har utplånat äpplet.

Om päronet våldtar äpplet så blir det en bra representation av sverige.
Citera
2025-04-28, 12:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du är absolut rasist om du stör dig på att se en svart man med en vit kvinna i en reklamfilm.

Att du försöker intala dig själv att det inte är den svarte mannen du stör dig på utan det ”politiska budskapet” (som jag antar i det här fallet är att det inte är något konstigt att en svart man är ihop med en vit kvinna i Sverige 2025) gör inte saken bättre.

svart man med en svensk kvinna är en sällsynt kombination i sverige.
Varför är det då så vanligt i reklam?
Citera
2025-04-28, 12:48
Medlem
Gör det samma med en svart man och en judinna eller en vit man med en muslimsk kvinna så riskerar du närmast bli åtalad för hets mot folk-grupp.

Räknar med att de kommer få sparka folk nästa år. Bara företag med nästan monopol som ikea kan köra sånt här woke och komma undan med det.
Senast redigerad av Intressgruppen 2025-04-28 kl. 12:54.
Citera
2025-04-28, 12:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6jrgt5hhjfdddd
svart man med en svensk kvinna är en sällsynt kombination i sverige.
Varför är det då så vanligt i reklam?

För det första finns det ingen lag som tvingar reklamföretag att använda en exakt procent av alla olika utseendetyper i ett land. Vissa utseenden kommer att vara överrepresenterade och vissa kommer att vara underrepresenterade på en fri reklammarknad.

Och varför är just svarta personer överrepresenterade i reklam i Sverige? Jag tror att en förklaring ligger i skönhetsidealen i reklam/mode-branschen där svarta afrikaner under många år i hela västvärlden varit vanligt förekommande både på catwalken och i reklam. En annan grupp som är vanligt förekommande är snygga, unga, blonda kvinnor men det är ingen som ifrågasätter att denna grupp är överrepresenterad i reklam.
Citera
2025-04-28, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Shit vad det tog hus i helvete. Ja, man brukar mixa par i reklamfilmer för att ge budskapet att "produkten är till för alla". Kolla lite på Jaguar, där har du riktig woke. Sia Glass är inte woke bara för att de har en svart snubbe som är tillsammans med blond tjej.

Om inget annat, så gör de lite reklam för att mixa gener så man får friska barn. Det är inte nyttigt att knulla syrran eller kusinen i samma lilla by som kanske du gör.
Du missar åter igen vad det handlar om 🤣

Det är inte faktumet att det är mixat som är problemet. Det är att det i minst 9 fall av 10 BM och WF. Varför inga andra kombinationer?

Jag skriver det igen så det kanske sitter denna gången: Det är inte faktumet att det är mixat som är problemet. Det är att det i minst 9 fall av 10 BM och WF.

Förstår du nu? Kanske borde mixa lite i din lilla by, att bara trögfattad måste väl ändå vara ett tecken på inavel. 🤣

Så jävla dum haha 🤪🤣
Citera
2025-04-28, 13:02
Avstängd
Citat:
För det första finns det ingen lag som tvingar reklamföretag att använda en exakt procent av alla olika utseendetyper i ett land. Vissa utseenden kommer att vara överrepresenterade och vissa kommer att vara underrepresenterade på en fri reklammarknad.

Och varför är just svarta personer överrepresenterade i reklam i Sverige? Jag tror att en förklaring ligger i skönhetsidealen i reklam/mode-branschen där svarta afrikaner under många år i hela västvärlden varit vanligt förekommande både på catwalken och i reklam. En annan grupp som är vanligt förekommande är snygga, unga, blonda kvinnor men det är ingen som ifrågasätter att denna grupp är överrepresenterad i reklam.

Om du inte fattar att det är propaganda så har du mycket att lära.
Citera
2025-04-28, 13:04
Medlem
Citat:

Hahahah tänk att tro det är pga det 🤣

Du hittar på saker för att stärka ditt argument 🤪🤣

Alltså ni indoktrinerade wokesters är för gulliga ändå 🤭🤣
Citera
2025-04-28, 13:04
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Tror inte vd:n Stefan har så mycket med innehållet i reklamen att göra. Den sköts av reklammakarna. De i sin tur har säkert en bra känsla för trender i samhället.

Jag är tveksam till det fetade. Det kan vara en trend hos reklammarkarna själva, eftersom reklamen ofta innehåller just denna parkonstellation. men inte någon trend som man har noterat ute i samhället. Man ser tex betydligt oftare vita män och asiatiska kvinnor.
Citera
2025-04-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
De brukade vara trendkänsliga men det är som bortblåst. Någon som tycker att "woke" är ett bra säljargument 2025 har knappast följt vad som skett i USA. Tvångswoke är testat och förkastat, synd att Sverige har blivit en bubbla för inbördes beundran och inte längre har någon omvärldskoll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in