Citat:
Ursprungligen postat av
Tabbe1234
Uppenbarligen inte då du sitter och ljuger i tråden och kommer med "sanningar" som du inte backa upp på något sätt förutom att du bara vet att det är så.
Hej, jag arbetar inom sjukvården och har själv varit sub missbrukare.
Detta med att det ena eller det andra ger "mer" rus, gäller de flesta droger. Men, när det kommer till buprenorfin så ser man i de flesta studier *googla*, fråga openAI, jag vet ej, jag ville bara snabbt inflika, att LÄGRE doser är det som gäller för att du ska få den bästa effekten..inte lägsta, men lägre. Beror på personen här.. men har du värk t.ex, och tar 0.2mg, eller sp tar du 2mg. Då kommer du få betydligt mer smärtlindring på 0.2mg.
Problemet med sub för många är just det att de tillslut liiiite lite ökar sin dos, och då får VÄLDIGT snabbt de lägre doserna inte längre den samma känsla som de söker.
Smärtlindrande effekten, även för någon utan större krämpor, samt effekten av opiater och m/elr opioider, tillsammans har bäst effekt på de låga doserna.
Höga doser används enbart pga människor själv valt att lämna den gyllene gränsen och trycka i sig mer och mer. Vissa får alltså då 24mg, där är din tolerans slut. Du nådde taket. Nu spelar de ingen roll mer om du ökar dosen ö.h.t, effekten uteblir utöver de 24mg.
Rekommenderar inte såna doser, och Rekommenderar ingen att höja sin dos om man kan hålla den låg. Där får du ut maximal effekt utav subutex som den är designad.
Varför? Inte vet jag, de ville pusha ut en ny opi på marknaden som de kunde marknadsföra agressivt utan att bli svartmålade som vid oxycodone krisen som kunde ha nått även oss. Som tur är finns vissa regleringar så inte alla får subutex utskrivet, dock bör det vara lättare att komma in i LARO. Så lätt som man kan göra det.
.
För alla som injicerar, snälla, försök få tag på Sterifilt! De filtrerar bort de mesta skiten så slipper era vener och muskler dö ut, bölder å andra komplikationer.
Vi använder Sterifilt FAST och är engångs, här i finland ges dessa även ut gratis till beroende.
Om ni ej kan få tag på beställ på temu såna liknande iv filter.
Med sterifilt blir lösningen lika klar som vatten. Är den ej det är det en enorm risk det du skjuter upp, även om ej denna gång..
Men märker du av obehag eller lite ont efter injektionen, beror detta på att allt för stora partiklar t.ex bindemedel och annat fint har åkt rakt in.
Låt inte det ske. Använd dina droger ansvarsfullt!
Arbetet för att Sverige ska gå i rätt riktning och föra en mer ansvarsfull narkotikapolitik MÅSTE börja snart. Folk dör i onödan.