Citat:
Citat:
Du har fått en massa intressant fakta av mig som du bara ignorer. Så ganska meningslöst, framförallt när du skriver som en besatt.
Du fortsätter att bara prata om USA jämfört med EU! Detta fastän jämförselsen med låglöneländer är mycket viktigare, vilket jag förklarat för dig en massa gånger.
BNP är OMSÄTTNING.
Omsättning med dålig vinst eller t o m förlust är inte så intressant
Hela deras verksamhet bygger ju på deras dataprogram...
Ja på sin mjukvara ja
DET företaget tjänar bra,
men det finns flera hypade amerikanska ITföretag, som har skitdåliga resultat, enormt övervärderade...
Det finns visst ITtjänstföretag utvecklade och opererande i Europa t ex Spotify, sökmotorer, antivirus...
Skype var svenskt och var igång innan det såldes.
Enligt BÖRSpriserna ja. USA-börsen är LÖJLIGT ÖVERVÄRDERAD. Det är även Magnicifent 7, så de är inte så magnificent att köpa
Jag har inte brytt mig om att kolla vilka som är på listan, men hade inte en av dem PE över 900?
Enligt PE är USAbörsen hälften bubbla jämfört med EU. Med hänsyn till det är ju trenden för USA NEGATIV jämfört med EU...
Ja, men det minskar nu...
Hyper skapar övervärderingar. Även andra än amerikaner har gått på hypen...
Vi är överens om något!
(Med den skillnaden att jag VET att Trump har fel
om mycket viktiga saker, en del av hans uttalade mål är motstridiga varandra...)
Du verkar förtränga att svenska Skype kom LÅNGT FÖRE sådan amerikansk möjlighet.
((Jag började göra internationella affärssamtal med Skype för ca 20 år sedan...))
Det finns visst europeiska alternativ:
https://european-alternatives.eu/categories
Att amerikanska företag ofta dominerar beror delvis på att de köper upp konkurrenter
och skapar ILLEGALA MONOPOLställningar vilket de har blivit högt bötfällda för flera gånger...
Ändå är det USA som har skithög statsskuld...
BNP är OMSÄTTNING.
Omsättning med dålig vinst eller t o m förlust är inte så intressant

Ja på sin mjukvara ja

DET företaget tjänar bra,
men det finns flera hypade amerikanska ITföretag, som har skitdåliga resultat, enormt övervärderade...
Det finns visst ITtjänstföretag utvecklade och opererande i Europa t ex Spotify, sökmotorer, antivirus...
Skype var svenskt och var igång innan det såldes.
Enligt BÖRSpriserna ja. USA-börsen är LÖJLIGT ÖVERVÄRDERAD. Det är även Magnicifent 7, så de är inte så magnificent att köpa

Jag har inte brytt mig om att kolla vilka som är på listan, men hade inte en av dem PE över 900?

Enligt PE är USAbörsen hälften bubbla jämfört med EU. Med hänsyn till det är ju trenden för USA NEGATIV jämfört med EU...

Ja, men det minskar nu...
Hyper skapar övervärderingar. Även andra än amerikaner har gått på hypen...
Vi är överens om något!
(Med den skillnaden att jag VET att Trump har fel

Du verkar förtränga att svenska Skype kom LÅNGT FÖRE sådan amerikansk möjlighet.
((Jag började göra internationella affärssamtal med Skype för ca 20 år sedan...))
Det finns visst europeiska alternativ:
https://european-alternatives.eu/categories
Att amerikanska företag ofta dominerar beror delvis på att de köper upp konkurrenter
och skapar ILLEGALA MONOPOLställningar vilket de har blivit högt bötfällda för flera gånger...
Ändå är det USA som har skithög statsskuld...

Helkorkad komentar.
1. Jasså "ignorerar"

Jag svarade ju på dina påståenden, som du övervärderar betydelsen av enormt.
Som sagt: Du fortsätter att bara prata om USA jämfört med EU! Detta fastän jämförselsen med låglöneländer är mycket viktigare, vilket jag förklarat för dig en massa gånger.
Så det är DU som ignorerar de mest intressanta fakta...

En till korkad komentar. Du dillar.
Jämfört med USAfascister är s g s alla vänster...
Efter Europamått har jag aldrig varit vänster. Vi företagare brukar inte vara RIKTIG vänster.
Du syftar dåligt. VAD hävdar du att jag tycker är orättvist?
Det har dömts ut flera stora böter för sådant...
Citat:
Liksom för USA, kan sådant inte fungera tillräckligt bra. Det har jag förklarat flera gånger...
Är du inte läskunnig? Jag gav dig länk till listor med olika sorters alternativ...