Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-04-26, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Förstår vad du menar , men deltagaren verkade inte ha koll på att han hade en livlina kvar och därför trodde han var tvungen att stanna . Man kan knappast klandra Rickard för att deltagaren inte har koll på om den här livlinor kvar eller inte .

Fast nu tänkte han inte stanna, han var ju på väg att svara rätt utan någon livlina.
Citera
2025-04-26, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Fast nu tänkte han inte stanna, han var ju på väg att svara rätt utan någon livlina.
Å andra sidan så slösade han ju en livlina när hans kompis klantade till det med ett alternativ som inte ens existerade så det jämnade ut sig .
Citera
2025-04-26, 15:29
Medlem
Citat:
Å andra sidan så slösade han ju en livlina när hans kompis klantade till det med ett alternativ som inte ens existerade så det jämnade ut sig .

Just på grund av hans värdelösa ring-livlina så behövde han ju inte att även programledaren går emot honom och stjälper.
Citera
2025-04-26, 15:31
Medlem
Citat:
Just på grund av hans värdelösa ring-livlina så behövde han ju inte att även programledaren går emot honom och stjälper.
Nästan imponerande att du inte ens nämner att Rille även försökt hjälpa deltagare .

Detta scenario ser jag betydligt oftare om vi ska ha den debatten
Citera
2025-04-26, 15:35
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Jag tycker han i heta stolen var otydlig, han borde ha sagt bokstav för bokstav eftersom han valde att inte säga alternativen. Så det var 75-25 hans eget fel.
Citera
2025-04-26, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Jag tycker han i heta stolen var otydlig, han borde ha sagt bokstav för bokstav eftersom han valde att inte säga alternativen. Så det var 75-25 hans eget fel.

Ja det var dumt av honom att han trodde idioten i telefon hade hört talas om Lützen och att han inte skulle googla på en felstavad stad som finns i Schweiz.. detta borde han förutsett... Eller inte. Han sa ju till och med "Slaget vid Lützen" för att han skulle fatta vad det handlade om.
Senast redigerad av torkskap1 2025-04-26 kl. 16:11.
Citera
2025-04-26, 16:01
Medlem
Citat:
Ja det var dumt av honom att hon trodde idioten hade hört talas om Lützen och att han inte skulle googla på en felstavad stad i Schweiz.. detta borde han förutsett... Eller inte.
Jag personligen trodde Lützen var en luring .

Jag sa direkt Tyskland när frågan kom men sedan dök Polen upp som alternativ . Han hanterade livlinan väldigt dåligt men att han blev osäker pga alternativen köper jag
Citera
2025-04-26, 16:05
Medlem
Citat:
Nästan imponerande att du inte ens nämner att Rille även försökt hjälpa deltagare .

Detta scenario ser jag betydligt oftare om vi ska ha den debatten

Jaså, du får gärna ge några exempel.
Citera
2025-04-26, 16:08
Medlem
Citat:
Jaså, du får gärna ge några exempel.
Du som påstår dig ha sett varenda avsnitt i flera år borde väl ha koll på detta
Citera
2025-04-26, 16:09
Medlem
Citat:
Jag personligen trodde Lützen var en luring .

Jag sa direkt Tyskland när frågan kom men sedan dök Polen upp som alternativ . Han hanterade livlinan väldigt dåligt men att han blev osäker pga alternativen köper jag

Det är förståeligt att man blir osäker på om det verkligen är Tyskland som är rätt svar, men idioten som Googlade hade tydligen aldrig hört talas om Lützen och hur Lützen stavas. Gubben trodde väl inte han skulle behöva bokstavera Lützen som är så välkänt. Han sa ju till och med "Slaget vid Lützen" för att han skulle förstå vad det handlade om.
Citera
2025-04-26, 16:09
Medlem
Citat:
Du som påstår dig ha sett varenda avsnitt i flera år borde väl ha koll på detta

Just därför undrar jag vad du menar eftersom jag inte kommer på något.
Citera
2025-04-26, 16:11
Medlem
Citat:
Just därför undrar jag vad du menar eftersom jag inte kommer på något.
Jag har inte påstått att det är vanligt att han försökt hjälpa deltagare , men att det förekommit är jag helt säker på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in