Citat:
Ursprungligen postat av
Havang
Att hans mamma tagits upp är inte konstigt alls vilket framgår av tidigare inlägg (filtrera på FairyGirl och KvitterSplitter bla). Det som framkommer är ju en dysfunktionell dynamik samtidigt som han kallats både av sig själv och journalister ”sexmissbrukare” mm.
Bortsett från själva valet av ord, ”sexmissbrukare”, så är sättet han själv beskriver sitt beteende i bla Så mycket bättre en beskrivning av sex/kärleksmissbruk. Och beroende bottnar ofta i relationen med föräldrar.
Nu får du gå en kurs i läsförståelse. Det hela bottnar i ett skämt mellan Andreas Weise och MZ.
Med en stor portion humor från MZ. Det enda Måns beklagande i din lösryckta mening som du nog fått från tråden här, var att han blivit sexmissbrukare
MED hela svenska folket. Hade du fått med kontexten det stod i så hade det gått fram tydligare.
Det är nära förfalskning att sno en mening och sätta in den i en ny egen kontext.
Som alla vet är de "duktiga" rubriksättare som lyckas förvränga sanningen till en kittlande sensation utan att tidningen blir stämd för förtal som tjänar bäst. Så om du står i kön på ICA och smygläser rubriker så blir du blåst. Fast det var du nog förvisso innan.
Jag känner ej MZ mamma men jag använder mitt eget omdöme från intervjuer med henne.
Så er googlekarikatyr av mamman bortser jag helt ifrån. Liksom er karikatyr av MZ.
Vad skvaller journalister säger kan man inte lita på. Frågan är om man ens kan kalla det journalism.
Bara för att det står i tryck utan källhänvisningar så betyder det inte att det är sant för fem öre.
Skvaller är det som säljer allra, allra bäst. Därför är en "duktig" rubriksättare guld värd.
För allmogen har en hunger efter sensations skriverier och läskiga mord.
Antagligen för att de har så liten makt i sina egna liv, så att de älskar när de får gotta sig i en inbillad skandal eller läskigt styckmord.
Så att de får makten att fördöma en kändis eller hemsk mördare.
Helst förgöra dem totalt. Och så känna sig bättre själva. Sista stycket är högst min egen teori.