2025-04-25, 07:04
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Är intressant att jämföra KAJs och Måns spelningar i sommar. KAJ har mer än dubbelt så många inbokade spelningar som Måns, och de spelar till skillnad från Måns på en massa stora ställen – Gröna Lund, Liseberg, Dalhalla, Solliden, Furuvik etc. (Skulle inte förvåna mig om de slår publikrekord både här och där.)

Om Måns vunnit Mello hade det varit tvärtom. Kan inte vara kul för honom att kuska runt på småställen med det i tankarna. Är han tillräckligt motiverad att fullfölja turnén undrar jag? Och om han faktiskt fullföljer, kommer han bete sig drygt mot fansen? Om han har några kvar, och de dyker upp alltså.

Sen finns det risk att han tar till droger och sex för att "hantera" eländet. Är nog bäst att han anställer nån slags dadda som ser till att han håller sig i skinnet. Helst en stor, fet, brysk tant som tar han i örat så fort han tänker tanken att spåra ur. Eller så kan morsan följa med och göra lite nytta i hans liv för en gångs skull.

Shit vad kul med KAJS turné, de är helt fantastiska. Nej, han har väl alltid bara spelat på typ Södertäljefesten och liknande. Att hans är känd i Sverige är inte pga sin ”musik” utan på att han varit programledare i tv och gäst i lekprogram. Och det är som sagt vin han försörjer sig på.
Citera
2025-04-25, 08:00
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Är intressant att jämföra KAJs och Måns spelningar i sommar. KAJ har mer än dubbelt så många inbokade spelningar som Måns, och de spelar till skillnad från Måns på en massa stora ställen – Gröna Lund, Liseberg, Dalhalla, Solliden, Furuvik etc. (Skulle inte förvåna mig om de slår publikrekord både här och där.)

Om Måns vunnit Mello hade det varit tvärtom. Kan inte vara kul för honom att kuska runt på småställen med det i tankarna. Är han tillräckligt motiverad att fullfölja turnén undrar jag? Och om han faktiskt fullföljer, kommer han bete sig drygt mot fansen? Om han har några kvar, och de dyker upp alltså.

Sen finns det risk att han tar till droger och sex för att "hantera" eländet. Är nog bäst att han anställer nån slags dadda som ser till att han håller sig i skinnet. Helst en stor, fet, brysk tant som tar han i örat så fort han tänker tanken att spåra ur. Eller så kan morsan följa med och göra lite nytta i hans liv för en gångs skull.
Syns din okunskap är väldigt stor varje gång någon okänd vinns Mello eller ESC i Sverige får dem ett uppsving i bokningar och media tid, Sedan ta ett år framåt då har dem fallit i väldig glömska medan tex MZ kommer vara attraktiv hos dem som bokar upp dessa artister samt MZ har större sk festival event på sin lista!
https://unitedstage.se/artists/mans-zelmerlow/
Citera
2025-04-25, 09:41
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
I'm stating the obvious som sagt. Du är en tokkärring. Är bara såna som försvarar påstådda barn- och hustrumisshandlare, missbrukare och horbockar.

1. Skämtinlägg eller sarkasm, hans inlägg är lika pinsamt vilket som.
2. Jasså, finns skiten kvar? Är illa att korkskallen inte haft vett att radera det.
3. Bla, bla, bla... Hahahah, du är besatt av Måns förehavanden.

Vad är detta för obegripligt svammel? Är du full?

Mer oändligt kackel.

Ciara vet vad hon har för bevis, och provoceras inte av Måns dementi.

Hahaha, tror du att du är Måns försvarsadvokat nu? Du är tokig på riktigt. Han har en försvarsadvokat. Hanna heter hon, och det är inte du. Eller ja, fan vet. I så fall är han jävligt illa ute.

Som sagt, skrattretande att ni inte fattar att era inlägg gör folk ännu mer negativt inställda till Måns. 99 procent läser dem inte ens utan scrollar snabbt förbi. Ni lägger alltså enorm energi på detta helt i onödan, med det enda resultatet att folk ogillar Måns ännu mer.
Jaha, är vi inne på "bit mig, klia mig, ge mig djurnamn" nu? Nej tack – med din nivå nere i källaren kan jag tyvärr inte följa med.

Jag bad dig om exempel på "skadekontroll" i MZ:s skämtinlägg. Men du lyckas inte ens känna igen när han skämtar (träffsäkerhet: 1 av 3). Och i ditt svar visar du tydligt vem som faktiskt är besatt av Måns – i allra mest negativ bemärkelse. Så negativ att du inte ens kan tänka dig att han kanske inte är så hemsk som du vill att han ska vara.
En saklig diskussion, baserad på fakta, verkar helt omöjlig med dig.

Och nej, jag är inte full – jag vägrar bara gå med på att objektiva uttalanden ska avfärdas som "vantolkningar", samtidigt som du själv blir kränkt så fort någon bemöter dig med samma ord. Som ett trotsigt barn.
Och om du nu är så förtjust i sagor – tror du fortfarande på jultomten också?

Du visar väldigt tydligt för alla här hur man bör tolka dina inlägg. Din "objektivitet" talar sitt tydliga språk.

Tur i alla fall att det inte är du som får avgöra hur det ligger till mellan MZ och CJZ. Men människor som hanterar sådana här saker professionellt och kan bedöma situationen rationellt och objektivt.
Citera
2025-04-25, 09:46
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:

Och återigen visar det att du inte har någon aning om MZ och bara vill förödmjuka honom komma helvete eller högt vatten... Och du förskönar dina sagor med smutsiga fantasier som är långt borta från alla bevis.

Även om MZ hade vunnit Mello, skulle han uppträda där han uppträder nu i sommar. Turnédatumen har redan publicerats före finalen.

Men när man läser vidare här, särskilt den från en annan välkänd sagoberättare här i tråden, verkar följande vara ett favoritmönster för gruppen av bekännande MZ-hatare här:
Om deras egna uttalanden har motbevisats med fakta, så hoppar de bara på vanliga klichéer eller mycket allmänna saker som familj och lägger till några otäcka saker där. Eller så upprepar man bara de motbevisade påståendena för 1467:e gången, enligt mottot, kanske någon kommer att tro mig någon gång...
Citera
2025-04-25, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrc00li0
Yes, klart skånepågen ska få dra i sig ladd och få ordentligt med fitta. Tråkig situation men hoppas verkligen att han får trösta sig med detta.

Och till er läsare, se upp för slynor de kan gå helt bananas likt Ciara gjorde. Har man riktigt otur kan det kosta ens pengar och hem.
Ja det är faktiskt syns om honom! Man ser ju hur ledsen han blev.

Passa er för våldsbenägna kvinnor som kontrollerar män så här!

Män som väljer en people pleaser hamnar förr eller senare där, när kvinnan en dag har lärt sig stå på sig.
Citera
2025-04-25, 14:07
Citat:
Ursprungligen postat av GoodMorningVietnam
Ja det är faktiskt syns om honom! Man ser ju hur ledsen han blev.

Passa er för våldsbenägna kvinnor som kontrollerar män så här!

Män som väljer en people pleaser hamnar förr eller senare där, när kvinnan en dag har lärt sig stå på sig.

Detta var väl ironi?
Citera
2025-04-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Att hans mamma tagits upp är inte konstigt alls vilket framgår av tidigare inlägg (filtrera på FairyGirl och KvitterSplitter bla). Det som framkommer är ju en dysfunktionell dynamik samtidigt som han kallats både av sig själv och journalister ”sexmissbrukare” mm.
Bortsett från själva valet av ord, ”sexmissbrukare”, så är sättet han själv beskriver sitt beteende i bla Så mycket bättre en beskrivning av sex/kärleksmissbruk. Och beroende bottnar ofta i relationen med föräldrar.
Nu får du gå en kurs i läsförståelse. Det hela bottnar i ett skämt mellan Andreas Weise och MZ.
Med en stor portion humor från MZ. Det enda Måns beklagande i din lösryckta mening som du nog fått från tråden här, var att han blivit sexmissbrukare MED hela svenska folket. Hade du fått med kontexten det stod i så hade det gått fram tydligare.
Det är nära förfalskning att sno en mening och sätta in den i en ny egen kontext.
Som alla vet är de "duktiga" rubriksättare som lyckas förvränga sanningen till en kittlande sensation utan att tidningen blir stämd för förtal som tjänar bäst. Så om du står i kön på ICA och smygläser rubriker så blir du blåst. Fast det var du nog förvisso innan.

Jag känner ej MZ mamma men jag använder mitt eget omdöme från intervjuer med henne.
Så er googlekarikatyr av mamman bortser jag helt ifrån. Liksom er karikatyr av MZ.
Vad skvaller journalister säger kan man inte lita på. Frågan är om man ens kan kalla det journalism.
Bara för att det står i tryck utan källhänvisningar så betyder det inte att det är sant för fem öre.
Skvaller är det som säljer allra, allra bäst. Därför är en "duktig" rubriksättare guld värd.

För allmogen har en hunger efter sensations skriverier och läskiga mord.
Antagligen för att de har så liten makt i sina egna liv, så att de älskar när de får gotta sig i en inbillad skandal eller läskigt styckmord.
Så att de får makten att fördöma en kändis eller hemsk mördare.
Helst förgöra dem totalt. Och så känna sig bättre själva. Sista stycket är högst min egen teori.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-25 kl. 16:10.
Citera
2025-04-25, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Bra skrivet.!
Tack, det värmde! Med tanke på all skit man får för Måns.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-25 kl. 17:47.
Citera
2025-04-25, 19:34
Medlem
Moldaviens avatar
God kväll,

Har från säkra källor nåtts av informationen att den gode Måns gömmer sig i sitt hus utanför Båstad. Han kommer även att öppna sin vinvagn eller vad det är därstädes i sommar.

Med vänlig hälsning,
Moldavien
Citera
2025-04-25, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
God kväll,

Har från säkra källor nåtts av informationen att den gode Måns gömmer sig i sitt hus utanför Båstad. Han kommer även att öppna sin vinvagn eller vad det är därstädes i sommar.

Med vänlig hälsning,
Moldavien
God kväll själv.
Tror inte han gömmer sig. Men enligt uppgift så är han på ledighet.
Men tack ändå. Finns det liv så finns det hopp.
Och att MZ planerar framåt låter också bra.
Citera
2025-04-25, 20:26
Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
God kväll,

Med vänlig hälsning,
Moldavien

Trevligt att han häckar där men inte hjälper sin fru och barn snabbt få ett boende. De som flyttade hit för hans skull efter att han köpt en gård utan att bestämma det tillsammans med henne som man normalt gör som gifta…
Citera
2025-04-25, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Trevligt att han häckar där men inte hjälper sin fru och barn snabbt få ett boende. De som flyttade hit för hans skull efter att han köpt en gård utan att bestämma det tillsammans med henne som man normalt gör som gifta…
Så du menar att de är hemlösa och sover på en parkbänk?
Och sitter utanför ICA med en pappersmugg och tigger?

EDIT: Eftersom du inte läst någon rubrik var de bor någonstans, eller?
Sedan vet du inte, om de länge talat om att bosätta sig här och att MZ ordnade gården de talat om, för att överraska sin fru.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-25 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in