• 1
  • 2
2025-04-25, 16:37
Bannlyst
Det är sällan jag åker kommunalt. Tycker absolut inte om det. Nu hände det igår kväll 22-23 på kvällen, en torsdag. Det var fullt med folk 20-65 år ca på två större stationer. Och så mycket folk i tunnelbanan att sittplats inte fanns! De få gånger jag har åkt så har det varit så här.

Gillar folk det eller? Förut njöt jag av kvällar och nätter som var lugna och tysta. Nu sitter folk och gapar på engelska och skrattar högt var man är. Vem vill ens flytta till Sthlm/Sverige och sitta och åka en trång t-bana fullsmockad med folk, kl 23 på kvällen? Jag förstår inte.

Var har de varit? Alla kan ju inte jobba knasiga tider.
Citera
2025-04-25, 16:38
Medlem
Vad gjorde du själv ute?

Nä men folk har väl varit på bio, hemma hos vänner, på bokcirkel etc.
Citera
2025-04-25, 16:43
Medlem
Merwinnas avatar
Som ovanstående, eller på gym, simhall, innebandy eller annan idrott för vuxna, kvällskurs på studieförbund, volontärarbete (kanske ett katthem), bio, teater, konsert...
Citera
2025-04-25, 16:58
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodMorningVietnam
Det är sällan jag åker kommunalt. Tycker absolut inte om det. Nu hände det igår kväll 22-23 på kvällen, en torsdag. Det var fullt med folk 20-65 år ca på två större stationer. Och så mycket folk i tunnelbanan att sittplats inte fanns! De få gånger jag har åkt så har det varit så här.

Gillar folk det eller? Förut njöt jag av kvällar och nätter som var lugna och tysta. Nu sitter folk och gapar på engelska och skrattar högt var man är. Vem vill ens flytta till Sthlm/Sverige och sitta och åka en trång t-bana fullsmockad med folk, kl 23 på kvällen? Jag förstår inte.

Var har de varit? Alla kan ju inte jobba knasiga tider.

Jag var ute igår vid samma tid ungefär och såg inte en enda människa. Ett rådjur och några fåglar bara.
Citera
2025-04-25, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag var ute igår vid samma tid ungefär och såg inte en enda människa. Ett rådjur och några fåglar bara.
Ja. Så var det så fort jag kom hem. Bor utanför tullarna. Förut var det bara folk ute på helgkvällar.
Citera
2025-04-25, 17:06
Medlem
Kanske fotboll, hockey eller något evenemang? Brukar vara sånt när jättemånga människor är samlade på en plats.
Citera
2025-04-25, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad gjorde du själv ute?

Nä men folk har väl varit på bio, hemma hos vänner, på bokcirkel etc.
Åkte hem från jobbet, och en person som var med var hungrig och behövde stanna till på mcd först.
Citera
2025-04-25, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Kanske fotboll, hockey eller något evenemang? Brukar vara sånt när jättemånga människor är samlade på en plats.
Nej det var spridda folkgrupper. Alla gick av och på på olika ställen.
Citera
2025-04-25, 17:12
Medlem
Glostrups avatar
Vilka tunnelbanestationer var det?
Citera
2025-04-25, 17:16
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ja. Så var det så fort jag kom hem. Bor utanför tullarna. Förut var det bara folk ute på helgkvällar.

Jag var i Stehag utanför Eslöv.
Citera
2025-04-25, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Vilka tunnelbanestationer var det?
Behövde åka via centralen. Bytte vid Östermalmstorg. Fanns inte plats på sittbänkar ens. Tror det är standard faktiskt.
Citera
2025-04-25, 17:26
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Behövde åka via centralen. Bytte vid Östermalmstorg. Fanns inte plats på sittbänkar ens. Tror det är standard faktiskt.
Finns massor av teatrar både vid Östermalmstorg och Centralen. Centralen är ofta mycket folk på, av naturliga skäl, men Östermalmstorg brukar knappast vara packat utanför rusningstrafiken. Vilket du hade vetat om du hade åkt oftare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in