2025-04-25, 07:27
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ser ingen krabba på 4H, däremot en bull flag in the making.

För krabba så hade vi behövd gå sidledes ett par dagar till åtminstone, iaf om vi tittar på 4h upplösningen.

Med "Krabba" syftade jag mest på att priset konsoliderar för tillfället.
Jag tror förövrigt att jag skulle vara betydligt mer öppen för dina pointers och tips angående trading om du delade egna trades i tråden aktivt och har en synbart hög win-rate.
Senast redigerad av hazenectar 2025-04-25 kl. 07:31.
Citera
2025-04-25, 07:42
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Med "Krabba" syftade jag mest på att priset konsoliderar för tillfället.
Jag tror förövrigt att jag skulle vara betydligt mer öppen för dina pointers och tips angående trading om du delade egna trades i tråden och har en synbart hög win-rate.
För det första så trade:ar jag inteBTC i ordets bemärkelse.
Jag har däremot trade:at del MSTR och Sol Strategies och dom köpen har jag deklarerat i aktietråden ganska frekvent, exakt när dom gjorts. Dock har dom traden inte varit så mycket baserade på hur TA:t såg ut just på 4h utan varit mer försök att köpa dippar.

Visst du delade 2 trades igår (jag såg inget större fel på dem även om jag var osäker på hur du hittade entry), men det är ytterst sällan du delar trades. Du borde dela fler, för det är intressant att följa vad olika folk gör, och vilka som tenderar att göra rätt oftare än andra.

Jag har redan kommenterat att dina graf-analyser är väldigt svåra att tolka, då du inte säger något om eventuella entries man kan titta på, vart man bör ha sina TP:s eller sina SP:s.
Med så många streck som du har så blir det blir lite som att helgardera och säga "jag sa ju det" när den studsar kring ena eller andra strecket.
Senast redigerad av Leaston 2025-04-25 kl. 07:45.
Citera
2025-04-25, 07:59
Medlem
Leastons avatar
Citat:
För det första så trade:ar jag inteBTC i ordets bemärkelse.
Jag har däremot trade:at del MSTR och Sol Strategies och dom köpen har jag deklarerat i aktietråden ganska frekvent, exakt när dom gjorts. Dock har dom traden inte varit så mycket baserade på hur TA:t såg ut just på 4h utan varit mer försök att köpa dippar.

Visst du delade 2 trades igår (jag såg inget större fel på dem även om jag var osäker på hur du hittade entry), men det är ytterst sällan du delar trades. Du borde dela fler, för det är intressant att följa vad olika folk gör, och vilka som tenderar att göra rätt oftare än andra.

Jag har redan kommenterat att dina graf-analyser är väldigt svåra att tolka, då du inte säger något om eventuella entries man kan titta på, vart man bör ha sina TP:s eller sina SP:s.
Med så många streck som du har så blir det blir lite som att helgardera och säga "jag sa ju det" när den studsar kring ena eller andra strecket.

Värt att tillägga är att man inte kan trade:a någon upplösning utan att också ha bra koll på dom större upplösningarna, 1D och 1W i detta fall.
På 4H kan det nämligen se bra ut, medans det ser helt tvärtom på 1D och 1W och de större upplösningarna tenderar att dominera de lägre upplösningarna.
Har inte sett dig ta hänsyn till detta någon gång. Du säger "jag kör vad som funkar för mig" om man anmärker på något i ditt system, och det är svårt att säga emot när du bara delar någon enstaka trade någon gång.
Senast redigerad av Leaston 2025-04-25 kl. 08:05.
Citera
2025-04-25, 08:18
Medlem
Citat:
Verkar som om Getingen och Polisen har fastnat i klorna på krabban

Ja, det må jag säga!

Man förväntar sig ju lite mer action på en 10x leverage, men men: vad är en bal på slottet?
Citera
2025-04-25, 09:01
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Värt att tillägga är att man inte kan trade:a någon upplösning utan att också ha bra koll på dom större upplösningarna, 1D och 1W i detta fall.
På 4H kan det nämligen se bra ut, medans det ser helt tvärtom på 1D och 1W och de större upplösningarna tenderar att dominera de lägre upplösningarna.
Har inte sett dig ta hänsyn till detta någon gång. Du säger "jag kör vad som funkar för mig" om man anmärker på något i ditt system, och det är svårt att säga emot när du bara delar någon enstaka trade någon gång.

Att jag aktivt kikar på HT-kontexten bör du ju känna till med tanke på att jag postar en analys av veckografen här varje vecka? Däremot kan jag fundera på om jag kanske borde hålla mig till att strikt bara redovisa mina high-cinviction trades på 1D här på forumet.
I nuläget befinner sig tex priset egenligen vid betydande motståndsnivåer både på 1D och 1W. - En plats som är högst olämplig för spotköp på 4H. Samtidigt gillar jag att stresstesta mitt system under svåra förutsättningar vad gäller prisstrukturen.
Min egen bedömning är att det finns en överhängande risk att jag förlorar mitt nuvarande trade.
Citera
2025-04-25, 09:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Att jag aktivt kikar på HT-kontexten bör du ju känna till med tanke på att jag postar en analys av veckografen här varje vecka? Däremot kan jag fundera på om jag kanske borde hålla mig till att strikt bara redovisa mina high-cinviction trades på 1D här på forumet.
I nuläget befinner sig tex priset egenligen vid betydande motståndsnivåer både på 1D och 1W. - En plats som är högst olämplig för spotköp på 4H. Samtidigt gillar jag att stresstesta mitt system under svåra förutsättningar vad gäller prisstrukturen.
Min egen bedömning är att det finns en överhängande risk att jag förlorar mitt nuvarande trade.
Ok, fel av mig då du faktiskt har visat högre upplösningar på sistone. Jag personligen har bara inte kollat på dem, men rätt skall vara rätt. Sorry.

Dina analyser hade varit matnyttigare om du lagt in kommentarer om vart man kan överväga entries, vart man tar profits på sina entries och vart man har sina SL om det går åt andra hållet. Du brukar ju själv fråga om just dessa när andra rekommenderar olika positioner.
Du har sådana rit-verktyg under "Projection" delen i Tradingview.
Citera
2025-04-25, 10:04
Medlem
hazenectars avatar
Vad tror Stopp.Belagg om den kommande månadstängningen?
Citera
2025-04-25, 13:09
Medlem
Monerokungens avatar
Carl min broder TheMOON

och alla andra youtubers som pratar om krypto! Hur kan dom ens ha visningar?

dag 20 ALL IN på Btc pga detta
dag 21 SÄLJ KRYPTO BAD NEWS

dag 23 BTC ALL TIME HIGH SELL YOUR HOUSE AND BUY BTC NOT!!!!!!!

24 PANIC SELL EVERYTHING BAD NEWS

kom igen nu?????? Samma visa dag in och dag ut. När ska folk fatta?
Citera
2025-04-25, 14:44
Medlem
Leastons avatar
Vid drygt 95k så börjar korta positioner (att tvångslikvideras, vilket kan ge oss en lite short squeeze upp till 100k.
Snart kan Polisen och hans kompisar ha tomt på kontot
https://x.com/Vivek4real_/status/1915746467408482317
Senast redigerad av Leaston 2025-04-25 kl. 14:49.
Citera
2025-04-25, 14:47
Medlem
hazenectars avatar
Ser ut som om Poker-polisen har det lite svettigt nu

Hur går det med din bull-flag på 4H Leaston?
Citera
2025-04-25, 14:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Hur går det med din bull-flag på 4H Leaston?

Den är i sammanflödar med potentiell short squeeze till 100k.
https://www.tradingview.com/x/tAeAdrdP/
Citera
2025-04-25, 16:51
Avslutad
Fin dag, vackert väder och kursen står på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in