2025-04-24, 05:30
  #43957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jesper Karlström har startat 29 av 32 matcher denna säsong för Udinese i Serie A. Imponerande. Att han har samma tränare som i Lech Poznan underlättar så klart, utan att förringa hans prestation och betydelse för laget.
Riktigt duktig kille som blommat ut och gör jobbet perfekt den han är tilldelad. Folk som är lacka på att han inte är någon mästare i offensiven också förstår inte fotboll och positioner. En städgumma är närmre en mittback än en innermittfältare om vi tänker strategi och roll på planen.

Var fan är Eric Smith dock är den befogade frågan? Många som flämtar efter hans debut. Jävla kung. JDT svälj stoltheten och ring honom igen du är snart ett minne blott.

Nu har vi problem med en tränare som inte kan tänka laget över jaget istället för Zlatko.
Citera
2025-04-25, 12:33
  #43958
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Riktigt duktig kille som blommat ut och gör jobbet perfekt den han är tilldelad. Folk som är lacka på att han inte är någon mästare i offensiven också förstår inte fotboll och positioner. En städgumma är närmre en mittback än en innermittfältare om vi tänker strategi och roll på planen.

Var fan är Eric Smith dock är den befogade frågan? Många som flämtar efter hans debut. Jävla kung. JDT svälj stoltheten och ring honom igen du är snart ett minne blott.

Nu har vi problem med en tränare som inte kan tänka laget över jaget istället för Zlatko.

Eric Smith spelar ju innermitt nu. Tror det spelar in.
Citera
2025-04-25, 15:06
  #43959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Eric Smith spelar ju innermitt nu. Tror det spelar in.
Toni Kroos Hala Madrid hyllar honom i den rollen och han har egenskaper som gör han duglig för oss likväl om han utgår som mittback (tänk Bonucci i Juve) eller som en del av mittfältet. Ayari och Saletros får kliva åt sidan dom hör inte hemma här.
Citat:
- Han (Smith) har, i mina ögon, redan orkestrerat hela St. Pauli och har allt som en defensiv mittfältare behöver, säger Kroos i sin podcast.
https://www.fotbollskanalen.se/tyska-ligan/kroos-hyllar-smith-har-allt-som-en-defensiv-mittfaltare-behover/
Citera
2025-04-25, 19:24
  #43960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Vi har på kort tid haft svenskar som presterat på väldigt hög nivå i sina klubblag senaste tiden. Då syftar jag främst på Daniel Svensson i Dortmund som spelat väldigt bra mot Bayern, Barca och nu igår mot Mönchengladbach där han stod för ett mål. Lucas Bergvall var väldigt fin mot Frankfurt, tyckte han vann kampen om mittfältet mot Larsson i båda matcherna.

Kommer danskjäveln starta någon av dessa tre i Sveriges nästa tävlingslandskamp?
Förmodligen inte, spelar man i dussinlag som Dortmund, Tottenham och Eintracht Frankfurt petar man inte spelare från Pafos FC, AIK eller AEK Athen.

Låt inte danskfittan med andra svenskfientliga krafter våldföra sig på landslaget mer!
Alltså Bergvall och Larsson är olika spelartyper som nog hade kunnat spela tillsammans i ett mittfält där dom har en defensiv understödjare som Smith.

Det är synd att Isak är så usel på en kant 433 hade varit ideal formation för vårt landslag enligt mig. Eller ska folk skippa psykosen och börja tänka laget före Isak? Ibland man undrar.


433
Karlsson, Gyökeres, Kulusevski
Bergvall, Smith, Larsson
Gudmundsson, Starfelt, Hien, Holm
Johansson.

Tror vi hade drabbat svensk fotboll bättre såhär. Att Karlsson inte ens är med är ett jävla skämt han skapar rubriker samt konflikter med sin talang den killen när han fått lira för oss. Svanberg också en spelare som borde undersökas för vad han gör i Tyskland. Ledare på planen.

Tror Isak är ett problem. Ju fler kockar desto sämre soppa. Han visar sig vara urladdad allt för ofta. Att han inte är en uppenbar hackkyckling ännu tyder på att AIK-ligister styr narrativet inom det svenska landslaget. Isak borde utgå från bänk om han inte kan dribbla och avsluta från kanten.
__________________
Senast redigerad av NapoleonLaRue 2025-04-25 kl. 19:36.
Citera
2025-04-26, 12:40
  #43961
Medlem
Generalanderssons avatar
Vilken "outsider", Dvs. en spelare som inte nödvändigtvis spelar i en större liga, skulle ni vilja se få chansen i landslaget?
Citera
2025-04-26, 16:14
  #43962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vilken "outsider", Dvs. en spelare som inte nödvändigtvis spelar i en större liga, skulle ni vilja se få chansen i landslaget?

Josafat Mendes - ordinarie i Basel som leder den schweiziska ligan och konkurrensen bland högerbackarna är sådär

Felix Beijmo - gjort det bra länge i Danmark och samma sak med konkurrensen ovanför

Malcolm Jeng - börjar få några minuter i Reims och är lovande vänsterfotad mittback som alltid är en intressant profil

Matteo Perez Vinlöf - har gjort det bra i österrikiska ligan och är en väldigt lovande vänsterback

Marcus Linday - startspelare i Heerenveen och fått mycket beröm där för sina insatser, nackdelen är att det är stor konkurrens på mittfältet i landslaget

Alexander Bernhardsson - har gjort ett mål i pågående match mot Mönchengladbach, har annars varit bra när han väl varit skadefri denna säsong
Citera
2025-04-26, 18:45
  #43963
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Alltså Bergvall och Larsson är olika spelartyper som nog hade kunnat spela tillsammans i ett mittfält där dom har en defensiv understödjare som Smith.

Det är synd att Isak är så usel på en kant 433 hade varit ideal formation för vårt landslag enligt mig. Eller ska folk skippa psykosen och börja tänka laget före Isak? Ibland man undrar.


433
Karlsson, Gyökeres, Kulusevski
Bergvall, Smith, Larsson
Gudmundsson, Starfelt, Hien, Holm
Johansson.

Tror vi hade drabbat svensk fotboll bättre såhär. Att Karlsson inte ens är med är ett jävla skämt han skapar rubriker samt konflikter med sin talang den killen när han fått lira för oss. Svanberg också en spelare som borde undersökas för vad han gör i Tyskland. Ledare på planen.

Tror Isak är ett problem. Ju fler kockar desto sämre soppa. Han visar sig vara urladdad allt för ofta. Att han inte är en uppenbar hackkyckling ännu tyder på att AIK-ligister styr narrativet inom det svenska landslaget. Isak borde utgå från bänk om han inte kan dribbla och avsluta från kanten.

Håller med i mycket men att Karlsson ska med...nej, det förtjänar han tyvärr inte med den lilla speltid han fått. Frågan är hur formen står till efter allt bänknötande. Han är nog inte på samma nivå som när han höll till i AZ och gjorde galna mål. Håller med om att vi behöver någon som bidrar till stadga i ett mittfält innehållandes Bergvall och Larsson. Smith kanske är den mannen. Eller Karlström.

Isak-Gyökeres
Svensson-Bergvall-Karlström-Larsson-Holm
Gudmundsson-Hien-Lindelöf/eller Starfelt
Johansson

Skulle varit intressant. Om jag fick bestämma skulle jag dock ringt in Pontus Jansson och ställt han bredvid Hien. Jansson är en naturlig ledare, tror han skulle gjort det bra med sin erfarenhet.
Citera
2025-04-26, 20:22
  #43964
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vilken "outsider", Dvs. en spelare som inte nödvändigtvis spelar i en större liga, skulle ni vilja se få chansen i landslaget?


Paschal Durugbor spelar i Xamax i Schweiziska ligan spelade så sent som 2020 för Växjö United i division 3.
Citera
2025-04-26, 22:21
  #43965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Håller med i mycket men att Karlsson ska med...nej, det förtjänar han tyvärr inte med den lilla speltid han fått. Frågan är hur formen står till efter allt bänknötande. Han är nog inte på samma nivå som när han höll till i AZ och gjorde galna mål. Håller med om att vi behöver någon som bidrar till stadga i ett mittfält innehållandes Bergvall och Larsson. Smith kanske är den mannen. Eller Karlström.

Isak-Gyökeres
Svensson-Bergvall-Karlström-Larsson-Holm
Gudmundsson-Hien-Lindelöf/eller Starfelt
Johansson

Skulle varit intressant. Om jag fick bestämma skulle jag dock ringt in Pontus Jansson och ställt han bredvid Hien. Jansson är en naturlig ledare, tror han skulle gjort det bra med sin erfarenhet.

Kulusevski är 100% given. Skulle vilja se ett Bergvall, Smith, Kulusevski mittfält vid nästa samling
Citera
2025-04-26, 23:59
  #43966
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarraWarra
Kulusevski är 100% given. Skulle vilja se ett Bergvall, Smith, Kulusevski mittfält vid nästa samling

Ja jo, hade nästan glömt honom. Funkar bra med Gyökeres.
Citera
2025-04-27, 12:09
  #43967
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
433
Karlsson, Gyökeres, Kulusevski
Bergvall, Smith, Larsson
Gudmundsson, Starfelt, Hien, Holm
Johansson.

Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Isak-Gyökeres
Svensson-Bergvall-Karlström-Larsson-Holm
Gudmundsson-Hien-Lindelöf/eller Starfelt
Johansson

Hur motiverar ni båda att peta Yasin Ayari?
Han presterar ju rätt bra i Brighton och gjorde sitt första Premier League-mål igår.
Har fått ungefär lika mycket speltid som Bergvall fast i ett bättre lag och är bara ett år äldre än Larsson och tre år äldre än Bergvall.
Citera
2025-04-27, 12:18
  #43968
Medlem
Varför spelar svenska landslaget bara mot blåbärslag under 2025?

Jag såg tråden nu och tänkte jag skulle kolla upp lite om det var värt kolla på landslagsfotboll igen. Hade stort intresse till för 10 år sedan men därefter haft en enorm svacka där jag inte ens vet vilka spelarna är längre och ännu mindre följt matcherna.

Men det kändes helt enkelt inte lockande att följa landslaget igen när man ser de spelar mot blåbärslagen under hela 2025, med så tråkiga motståndare blir det ju roligare kolla på damlandslaget isåfall.

Vad har hänt med svensk fotboll?

Mot de här blåbärslagen är väl även en annan uppställning än 4-3-3 en skandal? Att ligga på 2-4-4 eller 2-3-5 ännu värre. Ofta i matcherna man såg så låg Sverige med en 0-1-10 uppställning, men då var det åtminstone mot bra lag och med Zlatan som farlig målgörare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in