2025-04-25, 05:50
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Gåshud på Landy's ceremoni!

Svep höger
https://www.instagram.com/p/DI0DOyNs_wG/?utm_source=ig_web_copy_link

Han verkar inte vara bortglömd.

Undra om det var senast han var med som dom vann Stanley Cup.. vore ju något om han klev in nu och dom vann igen.

Men först måste dom ju klara Dallas.

Annars är Toronto som klara och Florida.

Vore härligt om Wild lyckas med bedriften.

Kings imponerar och Blues gör det dom måste.

Habs ödesmatch natten som kommer.
Citera
2025-04-25, 09:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Det ser mörkt ut för Senators nu med 0-3 i matcher. Vad tråkigt — nästan lite av en flopp.
Citera
2025-04-25, 10:10
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det ser mörkt ut för Senators nu med 0-3 i matcher. Vad tråkigt — nästan lite av en flopp.
Alltså jag hade väl kanske inte trott att Ottawa skulle slå ut mupp-toronto i år.

Men jag hade förväntat mig att de skulle bjuda upp mer. De första två matcherna såg de inte ens intresserade ut av att kriga för sitt lag och sin stad, det var ingen gnista alls. Det var först nu inatt i match tre jag tyckte mig se en annan energi och krigarhjärta. Men den försvann igen efter att de fick kvitteringsmålet emot sig och mupparna började äta sig in och ta över mer och mer.

Det är väldigt tråkigt för matchserien... när möttes dessa två lag i ett slutspel senast? Jag hade som sagt inte förväntat mig att Ottawa skulle vinna matchserien, men jag hade förväntat mig en hetare fight och ett Ottawa som skulle komma ut toktaggade från minut ett i match ett och faktiskt ändå göra dessa matcher tighta och heta. Men i match ett och två såg det inte ens ut som att de brydde sig.

Jag är väldigt besviken på hur dessa matcher sett ut, jag hade väntat mig mer och var själv otroligt taggad för dom.

I övrigt måste jag säga att jag uppskattade senaste matchen mellan Colorado och Dallas, då Landeskog gjorde debut. En matchserie som lika gärna hade kunnat vara en final om man ser till lagen och bortser från det faktum att de spelar i samma conference.

Där var det hett och två lag som ville mycket. Det var en oerhört underhållande match att se på även om lagen i sig inte är några som väcker några direkta känslor för mig längre. Colorado var lite av ett hatlag i slutet av 90- och början av 00-talet när jag var ung och höll på Detroit, de var ju heta rivaler då. Men när jag nu kollar på dem så känner jag att den känslan avtagit.

Jag ser mycket fram emot nattens match för mitt Washington. Jag tycker matcherna där varit förhållandevis jämna, men det syns att vi är numret större och Habs kan inte riktigt stå emot i det stora hela.

Det ska även bli kul (nåja) att se slutet av NJ och Carolina sen. Där har jag väl inte heller väntat mig annat än att Carolina tar hem matchserien, men jag hade trott Devils skulle kunna bita ifrån något mer än de gjort, de har känts väldigt uddlösa. Så min besvikelse kring den matchserien är väl liknande den jag känt kring Ontario-serien.

Jag har ändå haft mina förhoppningar på att Devils nu skulle kunna stå upp bättre i ett slutspel när de blivit ett år äldre, har Markström i målet och även fått prova på slutspel litegrann sedan innan.

Nåja, det var lite allmäna tankar kring saker och ting från min sida
Citera
2025-04-25, 12:28
Medlem
Citat:

Med tanke på att Toronto aldrig slagit Ottawa innan dom här slutspelsmatcherna sedan Dec-2023 så tänkte man åtminstone att Ottawa kunde knipa i vart fall en match..
Citera
2025-04-25, 15:37
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Med tanke på att Toronto aldrig slagit Ottawa innan dom här slutspelsmatcherna sedan Dec-2023 så tänkte man åtminstone att Ottawa kunde knipa i vart fall en match..

Ottawa borde ha en målvakt som kan presera en match över 90% för att vinna när utespelarna i Ottawa har så dålig effektivitet.

Linus Ullmark till vänster i slutspelet i år

Match 1 75% Stollarz 94%
Match 2 86% Stollarz 94%
Match 3 85% Stollarz 90%
Citera
2025-04-25, 16:58
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Ottawa borde ha en målvakt som kan presera en match över 90% för att vinna när utespelarna i Ottawa har så dålig effektivitet.

Match 1 75% Stollarz 94%
Match 2 86% Stollarz 94%
Match 3 85% Stollarz 90%

Stollarz var inatt än en ggn bättre än Ullmark, alla tre målen Linus släpper in ska han kunna ta (möjligen 3e att han är lite skymd).

1a: hamnar han helt fel i målgången och därav når han inte pucken som knappt har styrfart över mållinjen.
2a: där är han fullständigt uppe på läktaren och tittar åt helt fel håll, han fattar knappt att pucken gick in (se målet på NHL.com), komiskt.
3e: kan han möjligen varit skymd, men ett skott utifrån som han tar 9/10 i vanliga fall.

Sens måste nog spela Forsberg nästa match, allt annat känns som vansinne!
Citera
2025-04-25, 17:03
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Spelmässigt är man ju minst lika bra som Toronto (igen), Sens skulle avgjort nattens match i 1a perioden, men Stollarz står på öronen nästan hela matchen.

Ullmark-Stollarz 0-3. (2a målet inatt är Linus uppe på läktaren och köper en hot dog.)
Citera
2025-04-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2

Match 1 75% Stollarz 94%
Match 2 86% Stollarz 94%
Match 3 85% Stollarz 90%

Ja som sagt Anfall är bästa försvar. Och anfall har inte Sens. Stollarz hade haft än värre katastrofala siffror om han stått för Ottawa.
Citera
2025-04-25, 17:49
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ja som sagt Anfall är bästa försvar. Och anfall har inte Sens. Stollarz hade haft än värre katastrofala siffror om han stått för Ottawa.

Glöm det! Har du sett matcherna? Sens har minst varit lika bra som Toronto men Ullmark står inte på öronen. inatt var det två tavlor 1a o 2a målet. Stollarz däremot spelar sin absolut bästa hockey han kan (men 2-2 borde han tagit).

Blir det Forsberg nästa match?
Citera
2025-04-25, 18:42
Medlem
Citat:

Senators möter urstark kanadensisk lag. Maple Leafs urstark offensiv och fysiska att möta.
Citera
2025-04-25, 23:45
Medlem
Kedoxs avatar
Tycker ändå att i princip alla matcherier hittills sett ut som jag förväntat.

Dallas/Avs & jets/blues förväntade jag mig skulle va fram och tillbaka-serier.

Varje slutspel "måste" ha ett skrällag. Varför inte Wild?
Och kände på mig att nu är LA skulle va i en "nu får det fan vara nog"-mentalitet angående att förlora mot Oilers. Ser bra ut hittills.

Men, verkar ha misstagit mig om ett lag. Hade verkligen känslan av att Tampa skulle vara tillbaka i samma form som när de tog cuperna och vara riktigt jobbiga att möta. Men så har det inte sett ut. Där är jag förvånad faktiskt.
Citera
2025-04-26, 07:07
Medlem
sebastian_s avatar
Helvete vilka bra matcher det har varit inatt. Och lika förutsättningar och utfall för Montreal och Edmonton. Kanada slår tillbaka.

Mcjesus med 3 poäng. Hela Kings fokuserar på att stänga ner honom och folk säger att de har gjort det. Trots det så har han 7 poäng på 3 matcher. Som vanligt hade han haft fler om inte Hyman och gänget varit så medelmåttiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in