Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Det ser mörkt ut för Senators nu med 0-3 i matcher. Vad tråkigt — nästan lite av en flopp.
Alltså jag hade väl kanske inte trott att Ottawa skulle slå ut mupp-toronto i år.
Men jag hade förväntat mig att de skulle bjuda upp mer. De första två matcherna såg de inte ens intresserade ut av att kriga för sitt lag och sin stad, det var ingen gnista alls. Det var först nu inatt i match tre jag tyckte mig se en annan energi och krigarhjärta. Men den försvann igen efter att de fick kvitteringsmålet emot sig och mupparna började äta sig in och ta över mer och mer.
Det är väldigt tråkigt för matchserien... när möttes dessa två lag i ett slutspel senast? Jag hade som sagt inte förväntat mig att Ottawa skulle vinna matchserien, men jag hade förväntat mig en hetare fight och ett Ottawa som skulle komma ut toktaggade från minut ett i match ett och faktiskt ändå göra dessa matcher tighta och heta. Men i match ett och två såg det inte ens ut som att de brydde sig.
Jag är väldigt besviken på hur dessa matcher sett ut, jag hade väntat mig mer och var själv otroligt taggad för dom.
I övrigt måste jag säga att jag uppskattade senaste matchen mellan Colorado och Dallas, då Landeskog gjorde debut. En matchserie som lika gärna hade kunnat vara en final om man ser till lagen och bortser från det faktum att de spelar i samma conference.
Där var det hett och två lag som ville mycket. Det var en oerhört underhållande match att se på även om lagen i sig inte är några som väcker några direkta känslor för mig längre. Colorado var lite av ett hatlag i slutet av 90- och början av 00-talet när jag var ung och höll på Detroit, de var ju heta rivaler då. Men när jag nu kollar på dem så känner jag att den känslan avtagit.
Jag ser mycket fram emot nattens match för mitt Washington. Jag tycker matcherna där varit förhållandevis jämna, men det syns att vi är numret större och Habs kan inte riktigt stå emot i det stora hela.
Det ska även bli kul (nåja) att se slutet av NJ och Carolina sen. Där har jag väl inte heller väntat mig annat än att Carolina tar hem matchserien, men jag hade trott Devils skulle kunna bita ifrån något mer än de gjort, de har känts väldigt uddlösa. Så min besvikelse kring den matchserien är väl liknande den jag känt kring Ontario-serien.
Jag har ändå haft mina förhoppningar på att Devils nu skulle kunna stå upp bättre i ett slutspel när de blivit ett år äldre, har Markström i målet och även fått prova på slutspel litegrann sedan innan.
Nåja, det var lite allmäna tankar kring saker och ting från min sida