Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Vore sjukt intressant att läsa hur hon faktiskt resonerar, är övertygad om att hon har någon knasig idé om sina pengar, men det är svårt att föreställa sig vad det kan vara för sjukt hon fått för sig.
Hon är ju nästan ekonom (?) så hon borde fatta att utslaget på ett par år, så har hon inte mer än en hyfsad lön på typ 50 000/mån att leva på och dessutom är hon singel och kan inte dela omkostnader ned någon, ändå gasar hon på och lever som om hon har ett stadigt inflöde av mängder med pengar.
Tror hon verkligen att en vit riddare till rik man ska rädda en nersupen Pia om ett par år när det finns mängder av fräscha damer utan grova problem att välja på? Kan ge mig fan på att det är något sådant orealistiskt hon hoppas på, att vara smal och ha "fina" kläder verkar hon tro ska lösa allt
Med tanke på Pias ältande om "Pengar, sponken, sex och vikt", så antar jag att hon helt enkelt valt att ignorera sånt där tråkigt som "jobb, boende, svenssonliv".
Det finns inte i hennes värld, helt enkelt. Hennes liv är enkelt. Vilket vi märkt och uppmärksammat.
Enkelt sagt...invänta noll-kontot som kommer att komma. Sedan börjar Pias Loppcirkus på allvar, och DÅ blir det intressant att följa henne.
OM kärringen inte innan dess dött i något alkoholrelaterat. Vilket jag betvivlar, då Pia är som ett självspelande piano.
"Enkelt" är ett ord som jag tydligen finner vara applicerbart på Pia...undra varför?