Citat:
Ursprungligen postat av
Drawnnn
Så vad tror du det är lagret? Enligt Google är det mellan 3-6k att laga. Och eftersom bilen är värd en 12 tusen kanske det är bättre o köra tills det inte går mera?
Åk till verkstad och fråga, ofta byter man kopplingen samtidigt när man redan har allt borta. Upp till dig vad du vill göra.
Du nämnde att det inte låter när du står still, då bör det vara något annat som låter, kanske växellådan, hjullager ja vad som helst.
Ett urtrampningslager låter när man håller in kopplingen oavsett om man står still eller inte.
På en av mina bilar så har jag ett dåligt lager i växellådan och då låter det MINDRE när jag håller in kopplingen(kopplingen är bytt).
Så vet du inte exakt vad det är så är det en dålig ide att börja byta delar.
Personligen skulle jag köra på, vilket jag gör med min ena bil då laget där börjar bli dåligt men är långt ifrån slut och slitaget tycks fortgå långsamt, som tur är.
Bilen är en gammal småbil, alla äldre bilar får sina ålderstecken, är det inget stort problem och du har svårt att avgöra var det är så skulle jag väntat tills det blir värre och helt uppenbart vad det beror på.
Jag har själv kört med slitna delar till de blivit så slitna att jag kunnat lista ut exakt vad det är.