Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-04-23, 23:15
Avstängd
Om det fungerar med bankdosa så borde detta inte vara ett problem
Citera
2025-04-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Kan lika full troligt vara en Ukrainsk attack som man skyller på Ryssland för att få mer stöd...

Men sanningen är att vi inte vet, kan vara vemsomhelst ...

Ryssarna är nu nya bogiemen parnoia

Vad finns för bevis att det är ryssar? Kan lika gärna vara nord Korea eller vem fan som helst
Citera
2025-04-23, 23:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Dumheten är slående. Du kan identifiera dig med ett pass, ID-kort eller körkort, går lika bra nu som på 1970-talet.

Men kunde du sitta och göra bankärenden kl 23 på kvällen i pyjamas på 1970-talet? Nej skulle inte tro det. Då fick du köa hos banken på vardagar på kontorstid.

Så varför gråter du nu när du en enda kväll inte kan göra ditt bankärende i pyjamas?

Min tanke exakt 😅 det fanns en tid du fick ta ledigt för att gå till banken för hela ditt schema var fullproppat och banken stänger 15-17 beroende på dag.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kneegrowhitlah
Det är ju fantastiskt det här eftersom folk inte kan sälja av eller köpa aktier, genialt sätt att manipulera aktiemarknaden på.
Det finns flera sätt att logga in på Avanza, BankID är bara ett av dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Kan lika full troligt vara en Ukrainsk attack som man skyller på Ryssland för att få mer stöd...

Men sanningen är att vi inte vet, kan vara vemsomhelst ...
Om du vill så kan du backa i din och min diskussion. Klicka på pilarna för framåt och bakåt.

Om du fortfarande undrar över vad du har sagt, så fråga mig igen så ska jag berätta.
Citera
2025-04-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Dumheten är slående. Du kan identifiera dig med ett pass, ID-kort eller körkort, går lika bra nu som på 1970-talet.

Men kunde du sitta och göra bankärenden kl 23 på kvällen i pyjamas på 1970-talet? Nej skulle inte tro det. Då fick du köa hos banken på vardagar på kontorstid.

Så varför gråter du nu när du en enda kväll inte kan göra ditt bankärende i pyjamas?

Rätt bra motargument här. Jag skulle också säga att privata aktörer (BankID i det här fallet som skapats av dom största bankerna i Sverige) antagligen är säkrare än något skit våra pajaser till myndigheter hade klarat av.
Citera
2025-04-23, 23:17
Medlem
jymdjakets avatar
Extremt starkt samband mellan att digga Ryssland och särskrivning.
Citera
2025-04-23, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det finns flera sätt att logga in på Avanza, BankID är bara ett av dom.
Ja, nu lärde man sig vikten av att skapa alternativa inloggningar. Får bli på min todolist för imorgon, för jag antar man behöver bankID för att kunna göra det ;D
Citera
2025-04-23, 23:18
Medlem
Svenska spel och Unibet bör omedelbart införa inloggning med lösenord igen
Har två bets som jag ville casha ut

Kunde inte casha ut när arsenal ledde med 2-1 och det slutade 2-2 istället nu har jag förlorat pengar istället
Citera
2025-04-23, 23:19
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag ser positivt på detta. Det här illustrerar på ett förtjänstfullt sätt vilket uselt system Bank-id är och vilka faror det innebär att lägga ett så vitalt system i händerna på privata krafter. Att en utomstående part kan Ddosa ner den huvudsakliga metoden för svenskar att identifiera sig i sitt eget samhälle understryker värdet av att ha alternativ och att inte låta privata aktörer stå för servicen. Att låta bankerna sköta legitimationssystemet är lika idiotiskt som att låta Ronny och hans medborgargarde sköta de polisiära uppgifterna i kommunen.
Klart att du ser positivt på svagheter i svenska system, du är ju svenskfientlig och ryssvän. Det finns flera legitimationssystem. BankID är ett av dom.
Citera
2025-04-23, 23:19
Medlem
Agent.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Här har vi vår egen sårbarhet serverat på ett fat.
Dumjävlarna rev ner kontantsystemet och kopparnätet. Båda kommer visa sig vara dyrbara misstag.
Citera
2025-04-23, 23:20
Medlem
Om BankId och alla andra valt att använda krypto i överföringen så hade detta inte ens hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in