2025-04-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du öppnade BTC short på 87141 enligt dig själv. Sedan när du sade att du precis stängt den och istället öppnat en ETH short så var priset 94000. Det är 8% plus 5x hävstång så -40% ca.

Nej, jag stängde den tidigare. Har (tyvärr) inte tillgång till Binance på jobbet så stängde på morgonen och skrev inlägget på rasten.
Citera
2025-04-23, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Alright, en fundering - tror du inte att du är för snabb på bollen med ETH?

Jo, men det är bara kaffepengar kvar på kontot efter min första (och troligen enda) stora kryptotrejd så det är mer som förr i tiden när man tramsade på blackjackborden efter pokerturneringen …

Edit: Jag var - till skillnad från alla ”miljonärer” i tråden - transparent att jag skulle göra ett större köp då och redovisade sedan ungefär när jag sålde och att jag tömde kontot, förutom en liten position SOL.
Senast redigerad av PolisenOrebro 2025-04-23 kl. 15:48.
Citera
2025-04-23, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
En stop loss har du alltid eftersom du för dessa positioner är tekniskt bunden att täcka upp ditt lån. Du kan alltså bara välja om du sätter din stop loss själv eller om du vill slänga pengar i sjön helt utan anledning vid auto-likvidering.

Verkar som typ alla missförstår stop loss (eventuellt blandar ihop det med positioner där du kan sluta med en skuld).

Har inte blandat ihop något: jag lät bli att välja stop loss på Binance. Eftersom det bara var kaffepengar kvar så lät jag, precis som du nämnde, att bjussa på resterande del vid auto-likvidering. Dock bör det nämnas att Binance varnar inför likvidation, så det finns tid att agera om det är lite mer seriösa pengar på spel 😺
Citera
2025-04-23, 18:40
Medlem
speadota3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Har inte blandat ihop något: jag lät bli att välja stop loss på Binance. Eftersom det bara var kaffepengar kvar så lät jag, precis som du nämnde, att bjussa på resterande del vid auto-likvidering. Dock bör det nämnas att Binance varnar inför likvidation, så det finns tid att agera om det är lite mer seriösa pengar på spel 😺

Futures är för riskabla.
Citera
2025-04-23, 18:48
Avslutad
Citat:
Jag tror 4-5% multiplicerat med leverage samt avgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du öppnade BTC short på 87141 enligt dig själv. Sedan när du sade att du precis stängt den och istället öppnat en ETH short så var priset 94000. Det är 8% plus 5x hävstång så -40% ca.

Ytterligare en dikeskörning alltså, vilken skräll.

Nu väntar vi på ytterligare nästa dikeskörning efter denna.
Citera
2025-04-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Ytterligare en dikeskörning alltså, vilken skräll.

Nu väntar vi på ytterligare nästa dikeskörning efter denna.

Åh, nej: jag kanske förlorar mindre än 1 % av det jag tjänade på mina tre krypto vid Trump-rallyt. vilken dikeskörning!!!
Citera
2025-04-23, 20:24
Avslutad
Citat:
Åh, nej: jag kanske förlorar mindre än 1 % av det jag tjänade på mina tre krypto vid Trump-rallyt. vilken dikeskörning!!!

Du tycks sakna förståelse för hur man bygger förmögenhet. Du har inte så mycket men skapade dig trots allt en plåt att bygga med, med någon coin, men istället för att köpa in dig i dipp i Solana el. Bitcoin med den plåten (utan leverage) så spelar du bort alltsammans med leverage utan stop loss.
Citera
2025-04-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Du tycks sakna förståelse för hur man bygger förmögenhet.

Jag vet att det kan vara svårt att förstå för vissa här, men alla har inte som mål i livet att bygga en förmögenhet. Blev personligen färdig med det där i samband med pokerboomen och ägnar mig åt annat kul i livet efter det, därav att jag i perioder har lite tid att tramsa runt här. =)

Som jag har redogjort för tidigare här så är allt jag behöver för lång tid framöver uppsäkrat i räntepapper. Kan absolut leva med att andras pengar växer fortare än mina. No biggie.
Citera
2025-04-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raksol
Tror typ att vi kommer konsolidera ett tag till dock, läget är ju i princip samma som i måndags, tullarna är fortf kvar, kriget pågår, och Powell har inte gjort något som gör att Trump kan sparka honom utan det är ju bara tomt snack.

Hur tänker du dig att tullarna, kriget och Powells kvarstannande påverkar bitcoinpriset? Vilka mekanismer ser du?
Citera
2025-04-23, 20:54
Medlem
-
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-04-23 kl. 21:06. Anledning: Tvåa på den bollen
Citera
2025-04-23, 21:13
Medlem
Citat:
Jag vet att det kan vara svårt att förstå för vissa här, men alla har inte som mål i livet att bygga en förmögenhet. Blev personligen färdig med det där i samband med pokerboomen och ägnar mig åt annat kul i livet efter det, därav att jag i perioder har lite tid att tramsa runt här. =)

Som jag har redogjort för tidigare här så är allt jag behöver för lång tid framöver uppsäkrat i räntepapper. Kan absolut leva med att andras pengar växer fortare än mina. No biggie.

Att vara all in i euro och andra fiatvalutor skulle inte jag våga i det här makroläget. Det märks att du är pokerspelare i grunden!
Citera
2025-04-23, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Att vara all in i euro och andra fiatvalutor skulle inte jag våga i det här makroläget. Det märks att du är pokerspelare i grunden!

Haha, därom tvistar de lärde! Det bör dock påpekas att jag nu har cirka 0.1% av mina tillgångar i krypto, om än rent tekniskt i USTD medan jag kortar ETH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in