Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Att det inte står att man inte får betyder inte att det är en rättighet. Det betyder att det är upp till arbetsplatsen/skolan/kommunen att bestämma om det är ok.

Men det är inte vad vi pratar om.
Du hade fel. Ut och lek nu.
Citera
2025-04-22, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Lagen är nog det samma i Usa som i Sverige. Vi kan tacka pro palestinier för det som händer, vi vet att på nästan samtliga skolor i Europa fick polis ingripa mot pro palestinier, trump ger nu ett efterspel på detta som händre för bara 1 år sedan, inget konstigt av Trump.

George W Bush år 2001, då slutade det i kravaller. För att inte det ska hända igen, på Mynttorget i Stockholm, finns lagen om maskeringsförbud. Det betyder att det är förbjudet att maskera sig om en demonstration urartar och blir våldsam.

Säg efter mig.

Vi diskuterar USA. Inte Sverige.

Ut och lek nu.
Citera
2025-04-22, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Hon fick ju sparken efter bara sex månader på posten. Nya ledningen är av en annan sort. Behöver mer sägss?

(Skämt åsido: Jo, mer kan behöva sägas. Harvard har en hel del saker de borde ta itu med. Men Harvards verksamhet är mycket komplex. Stora delar fungera bra, andra inte. Att dra till med Alexanderhugg för hela verksamheten, som Trump gjort, är som att ansa en rosenbuske med motorsåg.)

Ja, istället för motorsåg kanske vi ska fortsätta som vi gjort i väst de senaste decenniet och mer därtill. Med de mjuka vantarna blir allt säkert bra igen, om sisådär hundra år.
Citera
2025-04-22, 22:11
Medlem
HomoDeuss avatar
Skolorna vinner. Precis som kineserna vinner. Och palestinierna. Clownen kan inte vinna, eller leverera ett jävla skit. Det enda han kan göra, som han är bra på, är att lura skiten av idioter med hjälp av mängder av lögner.
Citera
2025-04-22, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Säg efter mig.

Vi diskuterar USA. Inte Sverige.

Ut och lek nu.
Den har inte existerat i sverige, men nu har vi en maskeringslag, att trump vill införa en likande på universitet är inget fel, många länder i europa har infört.

Mer konstigt att folk är emot detta?

Vill inte Harvard följa får man inte heller bidrag från staten, fullt naturligt när man vägra följa vad man beslutar om.
Citera
2025-04-22, 22:16
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Som jag påpekat innan, det är bara att kolla din historik. Klart det har relevans när du är en notorisk mytoman.

Det där sista får du nog utveckla lite. Påstår du att de som jobbar och driver Harvard inte duger ute i det verkliga livet??
Lite intressant att du anklagar mig för att ljuga utan att kunna ge ett enda korrekt exempel på lögn. Säger väl mest om dig...

Så klart har en jurist med erfarenhet från verkliga processer större chans att lyckas väl än diverse lärare och professorer. Inget konstigt alls. Det konstiga är att jag måste förklara det för dig.
Citera
2025-04-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Lite intressant att du anklagar mig för att ljuga utan att kunna ge ett enda korrekt exempel på lögn. Säger väl mest om dig...

Så klart har en jurist med erfarenhet från verkliga processer större chans att lyckas väl än diverse lärare och professorer. Inget konstigt alls. Det konstiga är att jag måste förklara det för dig.

Jag gav dig ett exempel men du började lipa att det inte hade med tråden att göra.

Vad yrar du om?
Citera
2025-04-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Skolorna vinner. Precis som kineserna vinner. Och palestinierna. Clownen kan inte vinna, eller leverera ett jävla skit. Det enda han kan göra, som han är bra på, är att lura skiten av idioter med hjälp av mängder av lögner.
Det är just dessa uttalande som är så härliga.

Harvard hänvisa vi kan kriga i flera år, Haha, dessa ärt hjärnor, det menas dom inte heller kommer se röken av dessa pengar på lika många år.
Det är inte Trump själv som kommer o kriga mot Harvard, Trump är verkligen skicklig på utmanövrera folk, göra dom sysselsatta med annat medans han driver allt vidare, som den lilla grejen med handelskrig mot övriga världen, tror vi inte haft någon president som varit så aktiv som Trump är just nu.
Citera
2025-04-22, 22:41
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Jag har rätt bra kontakter bland Biotechinvesterare, både i Europa och USA. De säger att marknaden för nya investeringar i biotech är stendöd sedan sex-sju veckor. Inte en krona, euro eller dollar läggs på nya satsningar. Dessutom vill en del befintliga investerare sälja av efter börsnedgångarna i USA. De är ekonomiskt pressade.

Detta är inget som nått media ännu. I värsta fall är det en förvarning om en kommande finansiell härdsmälta i USA om kaoset och nedgångarna fortsätter.

Mitt kontaktnät håller rätt hygglig kvalitet och spänner över många delar av biotech, men det är inte heltäckande. Jag bedömer trovärdigheten på de uppgifter jag fått som hög. Var det landar har jag ingen aning om, men det ser inte så bra ut.
Här är biotech index mot s&p500 under fem år https://imgur.com/a/2eUWZCt
Det har inte gått särskilt bra men är ännu inte nere i någon ny lägstanivå.

WSJ skrev att små innovationsbolag väldigt glada över nye FDA-chefens meddelande om att han vill förenkla processen för godkännande av ny medicin.
The comments helped fuel a rally in riskier biotech names on Monday—even as the broader market fell sharply. Stocks such Intellia Therapeutics, Avidity Biosciences and Regenxbio—small-cap developers of cutting-edge gene-editing and RNA therapies—jumped.
https://www.wsj.com/health/pharma/trumps-fda-sends-a-bullish-signal-to-biotech-bb6cfcee
Citera
2025-04-22, 22:48
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Inte det minsta petitess. Ett av Trumps villkor för att Harvard skulle fortsätta få bidrag var att det blev maskeringsförbud på demonstrationer. Inte att man inte fick demonstrera alls.
Du kan inte resonera med dessa dårar. Deras "verklighet", så som den är, tar sig uttryck som en slags vansinnig feberdröm.

Självklart kan vi inte ha maskerade kulturmarxister eller woke-muppar härjandes, varken på våra gator, i våra skolor, eller någon annanstans. Detta är en självklarhet för alla normala och sunda människor.

Det är mycket bra att Donald Trump & Co. drar åt skruvarna för dessa vidriga människor. Det är mycket njutbart att det gör ont i deras plånbok. Klockan skall ställas rätt! :)
Citera
2025-04-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattDeluxe
Du kan inte resonera med dessa dårar. Deras "verklighet", så som den är, tar sig uttryck som en slags vansinnig feberdröm.

Självklart kan vi inte ha maskerade kulturmarxister eller woke-muppar härjandes, varken på våra gator, i våra skolor, eller någon annanstans. Detta är en självklarhet för alla normala och sunda människor.

Det är mycket bra att Donald Trump & Co. drar åt skruvarna för dessa vidriga människor. Det är mycket njutbart att det gör ont i deras plånbok. Klockan skall ställas rätt!

Vems plånbok?
Citera
2025-04-22, 23:56
Medlem
Citat:
Som rubriken säger:

Även om det inte står vad stämningen gäller så lär det här bli en hård nöt för Trump. Detta eftersom många av USAs bästa jurister har gått på Harvard Law School. Där finns en expertis som är svår att matcha. Många lär dessutom ställa upp gratis för sitt gamla lärosäte. En hel del politiker har också gått där. Barack Obama, t ex.

Den som lyckas hitta info om vad stämningen gäller får gärna lägga upp det här!

Att diskutera:

- Vem är starkast; Trump eller Harvard? Harvard anses ändå vara världens främsta universitet, har tillgång till mängder med jurister, och dessutom tillgångar på flera tiotals miljarder dollar.

- Är inte stämningen en stor prestigeförlust för Trump?

Listan över kända alumner från Harvard Law School innehåller gott om kända namn: https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Harvard_Law_School_alumni

https://edition.cnn.com/2025/04/20/us/harvard-white-house-funding/index.html

För vad? Bara att acceptera reglerna.

Är det så jävla viktigt för dessa anställda på Harvard att spy hat mot judar och vill ha 10 olika köner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in