Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-22, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Värdelös analys. Vilket IQ befriat kackel.

Oj, vad duktigt du är på att argumentera. Dina anhöriga måste vara stolt över din briljans.
Citera
2025-04-22, 13:38
Medlem
Aprak69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Du stödjer en irrlära utan stöd hos Jesus, apostlarna, kyrkofäderna och Kyrkan 2000-åriga Tradition. Varför konverterar du inte till Judendomen?

Varför lär du dig inte vad kristen tro är innan du börjar kalla dig kristen?

Vad sa Jesus om de Mosaiska lagarna? Vad sa Paulus om vinstocken? Du har inga argument. Och anledningen till att du inte har argument är att du saknar kunskap. Och saknar man kunskap i ett ämne är det en bra idé att starta trådar om ett ämne man faktiskt behärskar.

"Kyrkans 2000-åriga tradition". Där har du något du kan utveckla. Berätta mer.
Senast redigerad av Aprak69 2025-04-22 kl. 13:41.
Citera
2025-04-22, 13:38
Avstängd
george.sthlms avatar
Citat:
Oj, vad duktigt du är på att argumentera. Dina anhöriga måste vara stolt över din briljans.

ditt babbel var bara värt en oneliner
Citera
2025-04-22, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aprak69
Varför lär du dig inte vad kristen tro är innan du börjar kalla dig kristen?

Du har inga argument. Och anledningen till att du inte har argument är att du saknar kunskap. Och saknar man kunskap i ett ämne är det en bra idé att starta trådar om ett ämne man faktiskt behärskar.

Jag litar mer på Jesu undervisning, apostlarnas lära, kyrkofädernas tolkningar och Kyrkans 200-åriga Tradition än på ihopsknickrade tolkningar av bibelrunkare som du.
Citera
2025-04-22, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
ditt babbel var bara värt en oneliner

Du har alltså inget att komma med. Tänkte väl det.
Citera
2025-04-22, 13:48
Medlem
Aprak69s avatar
Citat:
Jag litar mer på Jesu undervisning, apostlarnas lära, kyrkofädernas tolkningar och Kyrkans 200-åriga Tradition än på ihopsknickrade tolkningar av bibelrunkare som du.

Du är ju helt underbar

Bibeln är suspekt. "Men jag litar mer på Jesu undervisning, apostlarnas lära, kyrkofädernas tolkningar och Kyrkans 200-åriga Tradition"

Säg som det är. Du gillar inte judar. Men du tycker det är lite coolt att ha en kristen identitet för det har du läst på Internet hos någon Incel-influencer att det ska man ha. Men hur i h-e kommer jag runt kristendomens judiska rötter!? Jag vet, dagens judar är inga riktiga judar! Jesus var förmodligen inte heller jude, det är något som Rotschild har hittat på..
Jag sk_ter i Bibeln och hänger på nätforum istället, och tar del av "Kyrkofädernas Tolkningar"
Helt sagolikt.
Citera
2025-04-22, 13:54
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Citat:
Du är ju helt underbar

Bibeln är suspekt. "Men jag litar mer på Jesu undervisning, apostlarnas lära, kyrkofädernas tolkningar och Kyrkans 200-åriga Tradition"

Säg som det är. Du gillar inte judar. Men du tycker det är lite coolt att ha en kristen identitet för det har du läst på Internet hos någon Incel-influencer att det ska man ha. Men hur i h-e kommer jag runt kristendomens judiska rötter!? Jag vet, dagens judar är inga riktiga judar! Jesus var förmodligen inte heller jude, det är något som Rotschild har hittat på..
Jag sk_ter i Bibeln och hänger på nätforum istället, och tar del av "Kyrkofädernas Tolkningar"
Helt sagolikt.

Jag ser en potentiell svenska kyrkan-präst i den här killen. Han är tillräckligt förvirrad och har en unik definition av kristendom. En ny Antje Jackelén.
Citera
2025-04-22, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Falukorv
Jag ser en potentiell svenska kyrkan-präst i den här killen. Han är tillräckligt förvirrad och har en unik definition av kristendom. En ny Antje Jackelén.

Du är du som är ute på hal is med dina hemmmasnickrade tolkningar. Jag tillhör den apostoliska kyrkan som Jesus Kristus grundade, jag gissar att du tillhör någon modern kristen förening där ni samlas och pratar en massa, sjunger det ni kallar "lovsång" och viftar med israeliska flaggor. Undrar vem som är förvirrad.
Citera
2025-04-22, 14:12
Medlem
Tervulls avatar
Jag hatar muslimer och anser att Islam är ondskans religon. Israel har varit mycket hjälpsamma och tålmodiga med det där jävla Palestina men dom vill ju ha misär och krig. Det bästa vore att förvandla Palestina till en sandstrand. Hur man kan försvara sånna bestialiska individer som palestinierna är för mig en gåta. Det borde vara förbjudet att vifta med skiten på allmän plats!
Citera
2025-04-22, 14:14
Bannlyst
Citat:
Du är ju helt underbar

Helt sagolikt.

Du vet ingenting om mig. Men jag förstår av det du skriver att du är en sådan där bibelrunkare som litar på dina egna hemmasnickrade tolkningar av innehållet i Kyrkans Bok. Du sitter i ditt bönhus ute i skogen och hittar på saker som inte har stöd i varken Skriften eller Traditionen. Men framför allt tycker du om att vifta med den moderna staten Israels flagga och känna dig både stolt, duktig och nyttig. Det skulle inte förvåna med om du har den moderna staten Israels flagga i din profilbild på Facebook.
Citera
2025-04-22, 14:34
Medlem
LKKINGENs avatar
Att tycka att judarna kan skjuta av så många araber dom kan är inte det samma som att gilla dem.
Men har man en gemensam fiende kan man enas kring det. Är nog ingen större risk det tar slut på araber i närtid.

Ni som håller på med ert befria Palestina, vad är det ni inte begriper?
Inte ens de andra arabländerna vill ha med dem att göra, ingen bryr sig och inte fan behöver vi fler i Sverige.
Citera
2025-04-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetiko
Judar har det , men inte en överväldigande majoritet av dom judar som idag kallar sig israeler . Dom är främst från Ryssland, Polen och andra östeuropeiska länder.

Dom som kallar sig palestinern har bott i Israel/Palestina i många många generationer. Att dom främst skulle vara "inflyttade" från andra arabländer är en lögn från din sida. Men även om det skulle vara sant så har dom ändå en större anknytning till området än ashkenzi judar(som förvisso har DNA spår, på den faderliga linjen,från mellanöstern och Kaukasus och Europa) som är polacker ovh ryssar sen hundratals år.

Majoriteten av de judar som bor i Israel idag har inte koppling till öst-Europa utan är s.k. mizrachim, som enkelt uttryckt är de judar som innan Israels tillkomst bodde i den muslimska världen (nord-Afrika, mellanöstern, västra Asien).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in