• 1
  • 2
2025-04-21, 18:08
Medlem
När jag var 19 år gammal var jag korkad och började ta steroider för jag tyckte det gick för segt på gymmet (har ADHD). Jag körde testo och deca och laborerade lite med doserna men fick inga bra resultat för jag trodde man kunde växa av att bara trycka steroider och inte äta ordentligt. Tog det i perioder i totalt 1 år.
Idag är jag i 25 års-åldern och mycket klokare och ångrar såklart att jag tog steroider i så ung ålder och borde väntat till denna åldern men gjort är gjort.

Fråga: Kan steroider i för tidig ålder göra att man slutar växa på längd skelett benstomme leder osv? Hade jag kunnat vara längre och haft grövre benstomme leder osv idag om jag aldrig tog steroider när jag var 19-20 år. Någon som vet?
Senast redigerad av Draculark 2025-04-21 kl. 18:12.
Citera
2025-04-21, 18:14
Avstängd
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark
När jag var 19 år gammal var jag korkad och började ta steroider för jag tyckte det gick för segt på gymmet (har ADHD). Jag körde testo och deca och laborerade lite med doserna men fick inga bra resultat för jag trodde man kunde växa av att bara trycka steroider och inte äta ordentligt. Tog det i perioder i totalt 1 år.
Idag är jag i 25 års-åldern och mycket klokare och ångrar såklart att jag tog steroider i så ung ålder och borde väntat till denna åldern men gjort är gjort.

Fråga: Kan steroider i för tidig ålder göra att man slutar växa på längd skelett benstomme leder osv? Hade jag kunnat vara längre och hade haft grövre benstomme leder osv idag om jag aldrig tog steroider när jag var 19-20 år. Någon som vet?

Började köra ryssfemmor vid 17 års ålder och inget större fel på mig.
Kört till och från sista 20-30 åren. Dock lite svårt när vi skulle tillverka barnen då det kvävde ett lite längre uppehåll.

Tror bara det kan bli problem om man tar AAS innan man kommit in i puberteten.
Vilket du borde ha hunnit göra.

Så vet inte varför du är så nervös nu? Ditt skelett och annat har du ont där idag eller?
Citera
2025-04-21, 18:14
Medlem
ttnkpfs avatar
Nej, du är naturligt kort.
Citera
2025-04-21, 18:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark

Fråga: Kan steroider i för tidig ålder göra att man slutar växa på längd skelett benstomme leder osv? Hade jag kunnat vara längre och haft grövre benstomme leder osv idag om jag aldrig tog steroider när jag var 19-20 år. Någon som vet?

Sluta skyll på din adhd. Jag har adhd och autism och gymmar precis som dig. Väger 110 kg muskler och är starkare än alla. Har aldrig tagit några droger så som anabola. Varför? Kallas IQ. Vissa har låg, andra hög. Du har låg, jag har hög.

Ha en fortsatt trevlig kväll.
Citera
2025-04-21, 18:32
Medlem
tram123s avatar
Vad fan har adhd med saken att göra?
Och nej steroiderna är inte anledningen till att du är kort, spinkig och ful, du hade varit det även om du inte testade steroider.
Citera
2025-04-21, 18:48
Medlem
Du gjorde misstaget som många unga gör.. tror man ska växa utan bara ta steroider.. du måste fortfarande träna stenhårt och sköta kost sömn etc.. Tror inte din kropp har tagit så mycket skada, kanske att ditt testoron har blivit lägre.. gå till din vårdcentral o ta lite tester..
Citera
2025-04-21, 19:33
Medlem
bearss avatar
Östrogen har väl en effekt som gör att tillväxtplattorna mognar om jag inte missminner mig. Så om du tar en steroid som aromatiserar till östrogen skulle det teoretiskt kunna ha denna effekt. Men vid 19-20 års åldern har man normalt sett redan gått igenom puberteten och växt färdigt, så knappast aktuellt i ditt fall.
Citera
2025-04-21, 19:51
Medlem
Kosmos.s avatar
Längd/benstomme nej tvivlar... Som sagt de flesta har växt klart vid 19, speciellt om du var tidig eller normal fas i puberteten. De som hamnar senare i puberteten kan ta lite längre att växa klart... Men jag tror inte du tagit särskillt stor skada förutom kanske ditt endokrina system som producerar dessa hormoner. Tänker då främst på testosteronet som produceras främst i testiklarna. Har du låga naturliga nivåer idag finns väl HCG som får igång dina testiklar att producera bättre igen.
Citera
2025-04-21, 19:57
Medlem
Fast hur vet du något utan att du kollar upp dina värden? Och NEEJ det gör man inte på vårdcentralen..
Werlabs
Citera
2025-04-21, 20:19
Medlem
Troligtvis är adhd orsaken till låga självkänsla som gör att du känner dig tvingad att ta ex. steroider.

Om jag får gissa går du även till frisören orimligt ofta, exempelvis var tredje vecka eller helt sporadiskt vid en dag när du känner dig "ful"
Citera
2025-04-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Sluta skyll på din adhd. Jag har adhd och autism och gymmar precis som dig. Väger 110 kg muskler och är starkare än alla. Har aldrig tagit några droger så som anabola. Varför? Kallas IQ. Vissa har låg, andra hög. Du har låg, jag har hög.

Ha en fortsatt trevlig kväll.
Om det stämmer som du säger så är du antingen 2 meter lång eller grov benstomme som en bonde annars är det inte möjligt
Citera
2025-04-21, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Vad fan har adhd med saken att göra?
Och nej steroiderna är inte anledningen till att du är kort, spinkig och ful, du hade varit det även om du inte testade steroider.
Lite för mycket steroider som gjort dig omogen kanske?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in