Citat:
Ursprungligen postat av
/Nisse_Hult
Som vanligt så skall du lura folk att mac är speciella...
Jag noterar att du tydligen tolkade med arslet det jag skrev, för inte med ett enda ord antydde jag att det var nåt speciellt med just Mac i mitt inlägg, eller med en enda bokstav skrev nåt negativt om datorer som inte är Mac
Citat:
Ursprungligen postat av
/Nisse_Hult
Rör det en äldre person som bara använt windows så är en mac en stor omställning, och därmed inte passar in i sammanhanget..
Och inte med ett enda ord ens insinuerade jag nåt om att det skulle väljas Mac vad gäller TS fråga
Citat:
Ursprungligen postat av
/Nisse_Hult
Du påstår att du har 21 timmars batteritid men samtidigt så har du skrivit att du har din dator med inkopplad ström i 95% av fallen så så himla relevant blir inte den påstådda batteritiden, varken för dig eller ev. inte för den som skall få datorn i fråga..
Och de gånger jag inte har tillgång till möjlighet att ladda, under ett dygn eller mer (t ex när man är ute på camping) så är 21 timmars batteritid inte en fördel….?
Jag påstod heller inte att TS skulle välja en laptop med tvunget maxad batteritid som de med bästa batteritid idag, bara att det kunde vara vettigt att för den pengen välja bästa möjliga skärm och batteritid, därför att den tänkta användaren sannolikt kommer att märka mest av det under bruk, än om det är si eller så mycket RAM. För även om man bara är hemma så kan det vara skönt att slippa trassla med strömsladd och laddare på terrass/balkong etc och inte behöva ladda så ofta.
Citat:
Ursprungligen postat av
/Nisse_Hult
Att tråden har gått så länge beror på att TS har beslutsångest!
Inte på att alternativ har saknats!
Och även jag gav råd om hur man borde prioritera, utan att ens nämna Mac som nåt alternativ.
Så sluta feltolka och överreagera på saker man inte skriver…