Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Jag har alltid undrat hur det är att vara kvinna. Om jag får sätta mig in i deras situation så tror jag inte det är dåligt alls.
Jag tror att kvinnor bryr sig inte så mycket att all teknologi, världsledare och framgångsrikhet leds av män. Det är bara så.
Däremot tror jag kvinnor har andra intressen som inte män verkar vara kapabla till. Jag tror att kvinnor är generellt bättre på göra flera saker samtidigt medan en man kan bara fokusera på en sak i taget (och göra det riktigt jävla bra också).
Jag tror också att många kvinnor utnyttjar denna roll som dom har att dom ska kräva trygghet och en bra familj för jag tror att många kvinnor tänker ofta på att skaffa barn. Något som män inte riktigt tänker på. Kvinnor vill ha en trygg man som är stark (ekonomi och bra hälsa). Där kan kvinnan vara under och få beskydd om sämre tider väntar.
Så jag tror kvinnor i dagens läge, lägger mycket fokus på sina instinkter och sitt syfte som kvinna, än att göra som män gör - lite allt möjligt. Ibland bra, ibland dåligt. Medan kvinnan tar inte detta steg.
Jag vet också att vissa kvinnor försöker att motverka detta naturliga beteende. Dessa kvinnor kallar sig för feminister och brukar betraktas som oattraktiva av män med tanke på deras onyttiga hälsoliv och psykiska ostabilitet.
Eller har jag fel?
Majoriteten är ju familjeorienterad i det syfte att kvinnor oftast vill ha barn på ett eller annat sätt, sedan hur detta ska finansieras är ju en annan femma.
Kvinnor är veliga i sitt beslutsfattande. Däremot kan kvinnor i grupp styra svaga män väldigt lätt vilket i sin tur påverkar beslutsfattandet till det vi ser i dagens Sverige under senare år.
Jag tror vi ser i dagens läge ett litet skifte med hur människor tänker och agerar. Det man ser i dagens läge är att många väljer bort familjebildning och fokuserar på karriär, vet dock inte om detta är så mycket bättre.
Att vara kvinna är tufft... Speciellt om du också är en idiot.