2025-04-22, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur lyckliga tror du kvinnor kan bli om de inte får återförenas med sina barn?

Jag menar att man ska låta barnfria och mansfria kvinnor komma till Sverige ,för att motverka det skadliga mansöverskottet som bara orsakar elände. Framförallt begränsa invandring av män ,det är det sista vi behöver mer av.

För mycket män orsakar:

1, Otrygghet.

2. Färre relationer.

3. Dålig samhällsutveckling.

4. Sämre mental hälsa.
Citera
2025-04-22, 03:19
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Du motsäger ju dig själv. Etablerade vi inte att män med pengar kan få fitta? Så självklart så väljer de pengarna och får fitta på köpet.
Men om jag var tvungen att välja så skulle jag ta pengarna varenda dag i veckan. Utan tvekan.
Hellre vara rik och runka än att leva fattigt med en fitta.

Tror du är en a väldigt få män som hällre skulle runka livet ut och vara rik, än att vara fattg och faktiskt få knulla.
Att knulla är mannens största behov och har så varit under tusentals år.
Citera
2025-04-22, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag har alltid undrat hur det är att vara kvinna. Om jag får sätta mig in i deras situation så tror jag inte det är dåligt alls.

Jag tror att kvinnor bryr sig inte så mycket att all teknologi, världsledare och framgångsrikhet leds av män. Det är bara så.

Däremot tror jag kvinnor har andra intressen som inte män verkar vara kapabla till. Jag tror att kvinnor är generellt bättre på göra flera saker samtidigt medan en man kan bara fokusera på en sak i taget (och göra det riktigt jävla bra också).

Jag tror också att många kvinnor utnyttjar denna roll som dom har att dom ska kräva trygghet och en bra familj för jag tror att många kvinnor tänker ofta på att skaffa barn. Något som män inte riktigt tänker på. Kvinnor vill ha en trygg man som är stark (ekonomi och bra hälsa). Där kan kvinnan vara under och få beskydd om sämre tider väntar.

Så jag tror kvinnor i dagens läge, lägger mycket fokus på sina instinkter och sitt syfte som kvinna, än att göra som män gör - lite allt möjligt. Ibland bra, ibland dåligt. Medan kvinnan tar inte detta steg.

Jag vet också att vissa kvinnor försöker att motverka detta naturliga beteende. Dessa kvinnor kallar sig för feminister och brukar betraktas som oattraktiva av män med tanke på deras onyttiga hälsoliv och psykiska ostabilitet.

Eller har jag fel?

Majoriteten är ju familjeorienterad i det syfte att kvinnor oftast vill ha barn på ett eller annat sätt, sedan hur detta ska finansieras är ju en annan femma.

Kvinnor är veliga i sitt beslutsfattande. Däremot kan kvinnor i grupp styra svaga män väldigt lätt vilket i sin tur påverkar beslutsfattandet till det vi ser i dagens Sverige under senare år.

Jag tror vi ser i dagens läge ett litet skifte med hur människor tänker och agerar. Det man ser i dagens läge är att många väljer bort familjebildning och fokuserar på karriär, vet dock inte om detta är så mycket bättre.

Att vara kvinna är tufft... Speciellt om du också är en idiot.
Citera
2025-04-22, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Majoriteten är ju familjeorienterad i det syfte att kvinnor oftast vill ha barn på ett eller annat sätt, sedan hur detta ska finansieras är ju en annan femma.

Kvinnor är veliga i sitt beslutsfattande. Däremot kan kvinnor i grupp styra svaga män väldigt lätt vilket i sin tur påverkar beslutsfattandet till det vi ser i dagens Sverige under senare år.

Jag tror vi ser i dagens läge ett litet skifte med hur människor tänker och agerar. Det man ser i dagens läge är att många väljer bort familjebildning och fokuserar på karriär, vet dock inte om detta är så mycket bättre.

Att vara kvinna är tufft... Speciellt om du också är en idiot.
Får hålla med dig om det sista. Det verkar mycket lättare att vara man och idiot faktiskt.
Citera
2025-04-22, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilomaja
Jo jättemanliga, ni kvinnor får gärna bli lite mer kvinnliga så att man inte behöver runka till porr 😊

Sluta tramsa och tänk logiskt. Manliga män respekteras, och då röstar man inte in andra män.
Citera
2025-04-22, 08:06
Medlem
CC75s avatar
Jag håller inte med om TS tes om att det är männen som styr idag. Om män hade styrt hade vi inte haft de problem som idag finns med brottslighet, massinvandring och kulturell förändring samt miljöfascister som håller på och förstör vårt land samt världen i stort.

Det gäller att skilja på direkt makt och indirekt makt. Det finns kanske fler män än kvinnor med direkt makt men många män idag s.k. soyboys och simpar med kvinnlig uppfostran i hem och skola är indirekt styrda av kvinnor.

// CC
Citera
2025-04-22, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Sluta tramsa och tänk logiskt. Manliga män respekteras, och då röstar man inte in andra män.

Säg vad en manlig man är för något då.
Citera
2025-04-22, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Jag håller inte med om TS tes om att det är männen som styr idag. Om män hade styrt hade vi inte haft de problem som idag finns med brottslighet, massinvandring och kulturell förändring samt miljöfascister som håller på och förstör vårt land samt världen i stort.

Det gäller att skilja på direkt makt och indirekt makt. Det finns kanske fler män än kvinnor med direkt makt men många män idag s.k. soyboys och simpar med kvinnlig uppfostran i hem och skola är indirekt styrda av kvinnor.

// CC

Det är en liten grupp män som styr idag men det hade varit nog varit bättre om kvinnor hade gjort det istället.
Citera
2025-04-22, 08:32
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Det är en liten grupp män som styr idag men det hade varit nog varit bättre om kvinnor hade gjort det istället.

Och jag vill påstå att rätt många (inte alla) av denna lilla grupp män är indirekt styrda av kvinnor. Glöm heller inte att det bl.a. inom det offentliga finns fler kvinnliga chefer än manliga och det offentliga Sverige utövar mer direkt makt än det privata.

// CC
Citera
2025-04-22, 08:51
Medlem
Citat:
Säg vad en manlig man är för något då.

Sluta tramsa dig.

Citat:

Den styrande eliten är inte könspecifik. Ursula von der Leyen är förvisso bara ett exempel men den kärringen håller på att förstöra hela EU.

Dessutom är män mer individualistiska vilket gör oss svagare som väljare, det lönar sig mer som styrande att marknadsföra och anpassa sin politik för kvinnor eftersom de är mer kollektivistiska. Även om väljarna inte styr så påverkar dem de styrande och klarar man av att attrahera kvinnliga väljare brett så vinner man val.

Sedan styr det ekonomiska systemet mycket och kvinnor både direkt och indirekt styr majoriteten av konsumtionen.

Världen är på tok för komplex och makten är rotad i många faktorer som påverkar. Tror du att det går att förenkla till "snabel/sliddjur styr"?
Senast redigerad av Phailure 2025-04-22 kl. 08:56.
Citera
2025-04-22, 08:52
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det är alla fall fel att säga att Sverige styrs av män.

Det är kvinnorna som ser till att det är så extremt mycket män i Sverige. De är också smartare än män ,de kontrollerar viktiga positioner som gör att de bestämmer hur mycket män och kvinnor som kommer till Sverige
Om kvinnorna är smartare än män, varför tjänar de då sämre? Antagligen för att det är tvärtom.
Citera
2025-04-22, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Om kvinnorna är smartare än män, varför tjänar de då sämre? Antagligen för att det är tvärtom.

Intelligens är svårt att jämföra eftersom män och kvinnors IQ är väldigt olikt fördelat. I princip alla med extremt högt och extremt lågt IQ är män. Redan vid MENSA nivå finns det avsevärt färre kvinnor. Antalet manliga genier är många gånger högre än antalet kvinnliga genier. Samtidigt är antalet män med lågt IQ också många gånger högre.

När det gäller inkomst är det många faktorer som styr, män jobbar mer timmar och män dras till yrken som skalar bättre (STEM) medan kvinnor dras till omsorg/vårdyrken som vi nog förstår är väldigt viktiga men det är svårt att öka produktiviteten med automatiseringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in