Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-04-21, 18:14
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Hur fan klarar man av sin vardag om man behöver fråga ”vågar man åka till Malmö” på FB 😂

Det bor ju ch jobbar ju trots allt en hel del människor i staden så skulle ju inte utsätta dig för en jättestor risk om du faktiskt testade.
Vågar man inte åka till en ny stad oavsett om det är Malmö, Gbg, London eller whatever behöver man ta sig i kragen och ta en risk (om man nu tycker det är en risk).

Varför behöver man det? Vad tjänar man på det?
Citera
2025-04-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Varför behöver man det? Vad tjänar man på det?

Lite självförtroende och se nåt nytt lite då och då.
Sen kan man leva livet instängd och rädd för allt om man föredrar det antar jag.
Citera
2025-04-21, 18:36
Citat:
Lite självförtroende och se nåt nytt lite då och då.
Sen kan man leva livet instängd och rädd för allt om man föredrar det antar jag.

Förändrar självförtroende verkligheten?

Malmö är knark, slum och MENA, finns inget att se där av värde.

Vill man se nytt flyger man utomlands.
Citera
2025-04-21, 18:40
Medlem
Citat:
Förändrar självförtroende verkligheten?

Malmö är knark, slum och MENA, finns inget att se där av värde.

Vill man se nytt flyger man utomlands.

Ah så du vill spä på med din alternativa verklighet, fint av dig 👏👏👏
Men jo inte mycket att se av värde det går jag hålla med om.

Jo utomlands funkar, däremot kan det bli svårt att våga om man måste starta en tråd på FB om det verkligen är säkert.
Citera
2025-04-21, 18:45
Citat:
Ah så du vill spä på med din alternativa verklighet, fint av dig 👏👏👏
Men jo inte mycket att se av värde det går jag hålla med om.

Jo utomlands funkar, däremot kan det bli svårt att våga om man måste starta en tråd på FB om det verkligen är säkert.

Varför ska man då dit om det nu ändå inte finns något att se där?

Nej inte alls, jag skyr själv osäkra platser alltmer i takt med att jag blir äldre, men flyger samtidigt utomlands minst två ggr per år.
Citera
2025-04-21, 18:52
Medlem
Citat:
Varför ska man då dit om det nu ändå inte finns något att se där?

Nej inte alls, jag skyr själv osäkra platser alltmer i takt med att jag blir äldre, men flyger samtidigt utomlands minst två ggr per år.

Nu handlade ju tråden om man vågar besöka Malmö och inte om råd angående monument osv.
Och det är inte mycket värre i Malmö än i någon annan större stad i Sverige.

Men ska man på semester så finns det många bättre alternativ att välja men otrygg tycker jag inte nån borde vara i Malmö 👌
Citera
2025-04-21, 19:14
Citat:
Nu handlade ju tråden om man vågar besöka Malmö och inte om råd angående monument osv.
Och det är inte mycket värre i Malmö än i någon annan större stad i Sverige.

Men ska man på semester så finns det många bättre alternativ att välja men otrygg tycker jag inte nån borde vara i Malmö 👌

Igen.

Malmö är en otrygg stad, jag har själv bott där.

Stockholm city är fortfarande svenskt, Malmö centrum är inte svenskt längre.
Citera
2025-04-21, 19:22
Medlem
Ja du kan bo där men du kan absolut inte bilda familj i Malmö. Alla drar när ungarna skall börja skolan. De får panik. Även kommunisterna.
Citera
2025-04-21, 19:44
Avstängd
Räcker med att stanna på Malmö C.
Ofrivilliga tågbyten
Citera
2025-04-21, 20:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Som rubriken lyder: Vågar man sätta sin fot i Malmö? Känns ju som att man riskerar sitt liv där

Nej. Det finns så kallade "invandrare" där så som svensk bör man hålla sig minst 800km därifrån!
Citera
2025-04-21, 20:45
Medlem
Citat:
Igen.

Malmö är en otrygg stad, jag har själv bott där.

Stockholm city är fortfarande svenskt, Malmö centrum är inte svenskt längre.

Ändå grymt att Sthlm city fortfarande är svenskt låter helt otroligt 😂😂😂
De gånger jag rört mig i Sthlm city har det varit långt ifrån svenskt måste besökt staden en udda dag.

Jag har bott i Malmö i +20 år och egentligen aldrig känt mig otrygg men ska inte sitta och ljuga och måla upp en fantasivärld likt du gör med ditt svenska sthlm city 😎

Malmö har sina problem men har svårt att tro att någon som besöker Malmö city en dag/kväll skulle ha en större risk att råka illa ut än att besöka GBG el Sthlm.
Citera
2025-04-21, 20:49
Citat:
Ändå grymt att Sthlm city fortfarande är svenskt låter helt otroligt 😂😂😂
De gånger jag rört mig i Sthlm city har det varit långt ifrån svenskt måste besökt staden en udda dag.

Jag har bott i Malmö i +20 år och egentligen aldrig känt mig otrygg men ska inte sitta och ljuga och måla upp en fantasivärld likt du gör med ditt svenska sthlm city 😎

Malmö har sina problem men har svårt att tro att någon som besöker Malmö city en dag/kväll skulle ha en större risk att råka illa ut än att besöka GBG el Sthlm.

Noterar att vi inte kommer längre så jag lämnar diskussionen. Står dock fast vid mina uppgifter i tråden. Rör man sig kring NK - Östermalm är Stockholm city fortfarande svenskt. Malmö är däremot absolut inte svenskt längre.

Tack för mig.
Senast redigerad av MrTyger 2025-04-21 kl. 20:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in