2025-04-21, 15:59
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Män har väl alltid utnyttjat sin roll, genom att sätta gränser och normer som kontrollerar kvinnor!

Inte i Sverige. Du tänker på mellanöstern.
Citera
2025-04-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
På något sätt lyckas de få in pojkar unga män till till Sverige. På en månad Februari i år kom det 268 fler pojkar än kvinnor till Sverige 0-19 år. Varför kan man fråga
Det är rätt få familjer som skulle utsätta sina döttrar för smuggelvägen. Så där har du svar på ditt varför.
Citera
2025-04-21, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenenPaRyggen
Vem gnäller?
Du verkar gilla att kritisera svenska män av någon anledning så då är det väl okej att göra samma jämförelse med er; ryskor är mycket kvinnligare och för att inte tala om smalare än svenska kvinnor.

Men allvarligt talat resonerar kvinnor så? Röstar ni för ökad invandring för att ni vill ha fler män i landet?

Vilken attityd?

Vem som gnäller? Många svenska män.
Att säga sanningen är inte "att gilla att kritisera svenska män av någon anledning." Ni kan verkligen inte ta en titt på er själva och inse era brister.
Jag är inte svensk. Men vill du skriva samma sak om finska kvinnor så varsågod. Men vad gör det för nytta? Det är inte svenska eller finska kvinnor som får se sina länder fyllas av arabiska kvinnor för att svenska/finska män röstar in dom.

Du måste tänka logiskt. Vad skulle det annars vara som gör att kvinnor vars landsmän är maskulina inte röstar in andra män?
Vad är det som gör att svenska kvinnor inte demonstrerar för att få hit fattiga tjejer? Eller kanske afghanska kvinnor.
Citera
2025-04-21, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är rätt få familjer som skulle utsätta sina döttrar för smuggelvägen. Så där har du svar på ditt varför.

Eftersom det är killarnas jobb att försörja familjen är det dom som skickas.
Citera
2025-04-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88

Ägg är värdefullare än spermier även hos människan.
Citera
2025-04-21, 16:36
Medlem
Citat:
Vem som gnäller? Många svenska män.
Att säga sanningen är inte "att gilla att kritisera svenska män av någon anledning." Ni kan verkligen inte ta en titt på er själva och inse era brister.
Jag är inte svensk. Men vill du skriva samma sak om finska kvinnor så varsågod. Men vad gör det för nytta? Det är inte svenska eller finska kvinnor som får se sina länder fyllas av arabiska kvinnor för att svenska/finska män röstar in dom.

Du måste tänka logiskt. Vad skulle det annars vara som gör att kvinnor vars landsmän är maskulina inte röstar in andra män?
Vad är det som gör att svenska kvinnor inte demonstrerar för att få hit fattiga tjejer? Eller kanske afghanska kvinnor.

Det finns en högljudd minoritet män som gnäller ja, men det finns det bland feminister också. Man får lära sig att filtrera bort "extrema" individer då de flesta inte är så. Det är okej att komma med kritik, men att säga "Svenska män är feminina och kommer att dö ut, darwinism" är inte konstruktivt. Där finns inga praktiska tips att hämta. Dessutom känner jag inte igen din beskrivning av Svenska män, men det kanske beror på var man bor.

Jag tänker logiskt men jag vet ju inte hur ni kvinnor tänker. Då borde ju det dock gälla stora delar av västvärlden i så fall - är ju inte bara Sverige som har blivit "berikat" med invandrare. I London är Engelsmän en minoritet, Frankrike är snart ett afrikanskt land, etc.
Senast redigerad av BenenPaRyggen 2025-04-21 kl. 16:41.
Citera
2025-04-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag har alltid undrat hur det är att vara kvinna. Om jag får sätta mig in i deras situation så tror jag inte det är dåligt alls.

Jag tror att kvinnor bryr sig inte så mycket att all teknologi, världsledare och framgångsrikhet leds av män. Det är bara så.

Däremot tror jag kvinnor har andra intressen som inte män verkar vara kapabla till. Jag tror att kvinnor är generellt bättre på göra flera saker samtidigt medan en man kan bara fokusera på en sak i taget (och göra det riktigt jävla bra också).

Jag tror också att många kvinnor utnyttjar denna roll som dom har att dom ska kräva trygghet och en bra familj för jag tror att många kvinnor tänker ofta på att skaffa barn. Något som män inte riktigt tänker på. Kvinnor vill ha en trygg man som är stark (ekonomi och bra hälsa). Där kan kvinnan vara under och få beskydd om sämre tider väntar.

Så jag tror kvinnor i dagens läge, lägger mycket fokus på sina instinkter och sitt syfte som kvinna, än att göra som män gör - lite allt möjligt. Ibland bra, ibland dåligt. Medan kvinnan tar inte detta steg.

Jag vet också att vissa kvinnor försöker att motverka detta naturliga beteende. Dessa kvinnor kallar sig för feminister och brukar betraktas som oattraktiva av män med tanke på deras onyttiga hälsoliv och psykiska ostabilitet.

Eller har jag fel?

Du bör ställa om frågan rätt. Hur känns det att vara en vit man som är tabu att vara i västvärlden enligt alla kvinnor?
Citera
2025-04-21, 16:42
Medlem
Citat:
Samt att de förhoppningsvis våldtas lite mer sällan under resans gång. Och om de våldtas inte riskerar graviditet.

Hade vi legala vägar att söka asyl hade detta varit ett icke-problem.
Citera
2025-04-21, 17:19
Medlem
Citat:

Jo det är så men det görs inte något för att gynna männen i Sverige. Vi får bara mer konkurrens ,men ingen bryr sig.

Propagandan är emot män ,kvinnor får negativa reaktioner när de ska träffa en manlig läkare ,bara för att propagandan hela tiden får kvinnor känna negativt. Kvinnor vill ha skilsmässa 4 gånger mer än män vill eftersom propagandan är som den är , män vill inte skilja sig från kvinnor eftersom de har en positiv ide om kvinnor ,kvinnor får en mer negativ ide om män och vill skilja sig och blir lyckliga av det medans mannen blir olycklig av att ha mist det mest värdefulla han haft i sitt liv.

Män själva har en negativ bild av män ,så de vill inte ändra på propagandan.

Om någon ska göra något positivt för män så känns det inte rätt.

Man tycker alla fall att om det är så så borde man ha fler kvinnor eftersom de är bättre ,men det är inte alls bra heller eftesom det kunde gynna män.

Frågan är hur ska man få samhället vilja hjälpa män ?
Citera
2025-04-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo det är så men det görs inte något för att gynna männen i Sverige. Vi får bara mer konkurrens ,men ingen bryr sig.

Propagandan är emot män ,kvinnor får negativa reaktioner när de ska träffa en manlig läkare ,bara för att propagandan hela tiden får kvinnor känna negativt. Kvinnor vill ha skilsmässa 4 gånger mer än män vill eftersom propagandan är som den är , män vill inte skilja sig från kvinnor eftersom de har en positiv ide om kvinnor ,kvinnor får en mer negativ ide om män och vill skilja sig och blir lyckliga av det medans mannen blir olycklig av att ha mist det mest värdefulla han haft i sitt liv.

Män själva har en negativ bild av män ,så de vill inte ändra på propagandan.

Om någon ska göra något positivt för män så känns det inte rätt.

Man tycker alla fall att om det är så så borde man ha fler kvinnor eftersom de är bättre ,men det är inte alls bra heller eftesom det kunde gynna män.

Frågan är hur ska man få samhället vilja hjälpa män ?
Då är du för legala vägar att söka asyl, får man anta?
Citera
2025-04-21, 17:32
Medlem
Citat:
Då är du för legala vägar att söka asyl, får man anta?

Man kan få hit fler kvinnor till Sverige på bättre sätt än att öka asylinvandringen igen.
Citera
2025-04-21, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenenPaRyggen
Det finns en högljudd minoritet män som gnäller ja, men det finns det bland feminister också. Man får lära sig att filtrera bort "extrema" individer då de flesta inte är så. Det är okej att komma med kritik, men att säga "Svenska män är feminina och kommer att dö ut, darwinism" är inte konstruktivt. Där finns inga praktiska tips att hämta. Dessutom känner jag inte igen din beskrivning av Svenska män, men det kanske beror på var man bor.

Jag tänker logiskt men jag vet ju inte hur ni kvinnor tänker. Då borde ju det dock gälla stora delar av västvärlden i så fall - är ju inte bara Sverige som har blivit "berikat" med invandrare. I London är Engelsmän en minoritet, Frankrike är snart ett afrikanskt land, etc.

Det är männens jobb att veta vad som är manligt och agera därefter. Det beror inte på vart man bor då det märks även på nätet.

Som jag redan skrivit: I länder med maskulina män röstar inte kvinnorna in ersättare. Ja dom flesta europeiska män är för feminina.
Men eftersom svenska män vägrar acceptera att dom skulle ha några brister försöker många av er febrilt komma på andra teorier som kan lägga skulden på kvinnorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in