Citat:
Ursprungligen postat av
david-taxi
BTC kommer inte ligga på $1M om "några år". Om du nu inte har en helt egen definition av vad " några år" betyder.
Ok, så vi är eniga om att Bitcoin kommer nå $1M men möjligtvis olika uppfattningar om NÄR det kommer ske?
Det hade inget med poängen jag försökte förmedla, men visst kan vi skifta fokus och diskutera det om du vill?
Citat:
Ursprungligen postat av
david-taxi
Jag fattar att det är svårt att gissa, men lär du dig aldrig att du har varit för optimistik? Varför fortsätter man vara det?
Vad menar du med "allt för optimistisk"?
* I början av 2023, mitt i bearmarket, när priset låg på 20k så tippade jag att 40k skulle passeras innan året var slut. Det var inte alls för optimistiskt med facit på hand.
* Vid årskiftet 2024 när priset låg på 45k så tippade jag att BTC skulle göra ATH innan 2024 var slut. Inte heller det var allt för optimistiskt.
* Kommer inte ihåg vad jag tippade för pris vid årskiftet, men det finns i någon tippningstråd. Kan tänka mig att det var 150k, vilket jag isf fortfarande står för.
Jag har länge sagt att Bitcoin kan nå $1M under 2030. Huruvida jag har rätt eller fel i det, återstår att se.
Det är nästan 6 år kvar och Bitcoin behöver göra (drygt) 10x. Bitcoin har gjort 10x på betydligt kortare tid än så flera gånger tidigare, så jag ser inte att det skulle vara så omöjligt att nå $1M. Vet inte vad du har på fötterna om du påstår att det ÄR omöjligt?
Bitcoin vid $1M under 2030 är INTE en särkilt kontroversiell åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
david-taxi
Du försöker lära folk att inte upprepa samma misstag med att försöka trade:a istället för att bara hodla, samtidigt som du trollar med priset.
Det här är rapparkalja för mig, tyvärr. Förstår inte vad du försöker säga.
*fotnot
Som jag tydligjort flera gånger, så har jag i början slängt mig med betydligt högre siffror 2030 för att göra en helt annan poäng som inte har handlat om det exakta priset 2030.
I senare diskussioner som handlat mer om vad det exakta priset 2030 kommer vara, så har jag korrigerat det ner till mer rimliga $1M.